Lang haar

simone

New member
Is er voeding of zijn er richtlijnen waardoor je haar beter en sneller zou kunnen groeien en vooral langer?

Een algehele gezondheid van je haren weerspiegelt ook een deel van je gezondheid.

Vraag me af waarom bepaalde volkeren prachtig mooi haar hebben zoals bijv. de dames in India of de Indianen en nog andere volkeren?

Elk persoon heeft ook een bepaalde lengte en langer als dat wordt je haar dus nooit zegt men en zo hebben ook bepaalde rassen een bepaalde lengte maar dan globaal gezien.

Mensen uit India en ook Indianen hebben één van de langste haren ter wereld.

Rood en zwart haar zijn het dikste maar dan heb je wel minder haar op je bolletje.

Blond haar is het meest dunnen haar maar blonde mensen hebben meer haar maar wat zou goede voeding voor je haar kunnen zijn buiten de zon want in de zomer groeien haren en nagels veel sneller.

 
hoi,

ik lees wel eens gelezen dat haar van bv chinezen etc meer glanst omdat de haarschubben meer sluiten en haar dus gladder is. Misschienb doordat het zwart is ?

Ik weet dat B vitaminen goed zijn voor je haar.

Ook las in pas in ontgiftende baden dat overschotten ook naar het uiteinde van je lichaam gaan dus naar je hoofd. en als je dan die baden doet dat je haar zelf beter gaat groeien en grijze haren kunnen verdwijnen.

Mijn haar groeit wel beter sinds is wapf eet.

En als je je haar naspoelt met water en appelazijn sluiten je haarschubben zich ook en gaan ze meer glanzen.

 
Hi Haydarpasa,

Ik gebruik biergist van Pax, merk wel dat mijn haren en nagels sneller groeien. Misschien ook iets voor je om te proberen?

Verder zijn haren voor mij ook een mysterie. Ik had tot aan de puberteit steil haar, maar vanaf een jaar of 12 werd het pluizig en droog en kreeg ik slag. Niks meer mee te beginnen. Gelukkig knapte het later wel weer op, maar de slagen en neiging tot pluizen is gebleven (lang leve de fohn en de stijltang). Het duurt bij mij ook heel lang voor het droog is.

 
Hier staan er wat suggesties op een rij:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/22854-haargroei-versnellen-doe-je-haar-sneller-groeien.html

Proteines zijn belangrijk, dus volgens mij zou je met wapf als je alles opneemt al goed moeten zitten.

Ook hier weer de tip met uien en knoflook aan de slag te gaan, Ik vind mijn haar lang genoeg ;)

Hoofdmassage vind ik dan weer wel een goed advies

@San, in had als kind ook stijl haar en kreeg in de pubertijd een bos krullen, mijn man had hetzelfde. Dus misschien hebben hormonen ook invloed op haren. Of zie jij het krijgen van krullen als teken van afname van je gezondheid?

 
Van de fohn wordt je haar niet sterker. Telkens al die hitte op je haar, waardoor je het verbrandt of net niet verbrandt...

Mike

 
Klopt, fohnen is ook niet goed Mike. Maar ik heb inmiddels alles al geprobeerd: het een paar keer kort laten knippen om alle droge stukken te verwijderen, maandenlang niet fohnen, snachts met vlecht slapen, alleen borstelen als het droog is. Het blijft dezelfde struik. Nou dan maar fohnen hoor, dan heb ik een stuk minder stress.

@Tanja: nou ik weet het eigenlijk niet. Krullen lijken mij op zich geen afname van de gezondheid, maar mijn haar is ook vrij poreus geworden, neemt veel vocht op en ik krijg heel snel droge punten. Ik heb dus al van alles geprobeerd, en het blijft hetzelfde. Weet dus niet of het bij mij hormonen zijn of a/d gezondheid ligt/lag.

 
Haydarpasa, ik was me haar sinds een jaar niet meer met shampoo, een enkele keer met zeep en daarna uitspoelen met kombuhca of azijn. Ik eet nu sinds 1.5 jaar volgens wapf. Mijn haar wordt steeds weer voller en langer ik zie steeds nieuw haar er bij komen. Ik heb nu weer erg lang blond haar tot net niet op mijn kont. En er zit veel glans op, het heeft wel een jaar geduurd voordat ik het niet meer vet vond lijken. Geduld hebben.

 
Wat dacht je van de ui !!

Dat werkt perfect voor je haar zowel inwendig als uitwendig .

Er was ooit uienhaarwater te koop van vogel , werkte denk ik te goed want dat verkopen ze helaas niet meer .

 
Humm een tip die ik nog een keer uit wil proberen is magnesiumolie in je haar smeren, nachtje trekken en dan weer uitwassen. Magnesium kan ervoor zorgen dat grijswordend haar weer zijn oorspronkelijke kleur krijgt. Het lijkt mij aannemelijk dat het ook voor haargroei zorgt. Schijnt dat het een tip is voor kalende mannen, maar die ken ik dan weer niet. Er zit niet anders op om het zelf uit te proberen :)

 
Quote:
Schijnt dat het een tip is voor kalende mannen, maar die ken ik dan weer niet



Hier een kale(nde)man:

Ik doe vrij regelmatig magnesiumolie (o.a.)op mijn gezicht en als ik toch bezig ben ook op mijn hoofd.

Heb niet de indruk dat het helpt tegen kaalheid. Het lijkt mij ook niet te helpen tegen grijs haar want dat komt toch van binnenuit ?

Maar kwaad kan het denk ik ook niet maar je kan het beter op de blote huid smeren voor meer absorptie.

 
Interessant onderwerp.

Hier inmiddels te weten gekomen dat droog haar samen hangt met een tekort aan ijzer. Hiervoor kuurtje begonnen met ijzerrijke voeding, dragen van bloedkoraal, levertraan van Green Pasture en vitamine B-rijk voedingspatroon. Het gaat inmiddels de goede kant op.

Beste San, als je haar met slag wil laten drogen dan helpt een curl definer na de wasbeurt en het voor hoofdzakelijk aan de lucht laten drogen. Als het snel moet gaan gebruik ik voor meer body de diffuser op de koude stand.

@ Boerenkaas. Volgens mij haal je arganolie en magnesiumolie door elkaar. Inmiddels hier arganolie besteld op www.arganwinkel.nl. Is zowel effectief tegen droog haar als haaruitval. Eerst wassen met een milde shampoo en dan aanbrengen en een half uurtje laten intrekken alvorens uit te spoelen. Behandelt zowel haar als hoofdhuid.

 
Ik had tot een paar jaar geleden een bos onhandelbaar haar, vooral veroorzaakt door niet zo goed voor mezelf en mijn haar te zorgen, en oa. te veel te kleuren.

Buiten mijn levensstijl om te gooien heb ik een paar simpele natuurtruuks gedaan, en ik ben nu 40, mijn haar is schouderlang, krult, doet zijn goesting, groeit als kool, is niet meer droog, splijt niet meer, ...

Kortom, ik heb zorgeloos haar, en dan zie je.

- niet wassen op waterdagen (kreeft, schorpioen en vissen)

- wassen met natuurlijk spul : ik doe dat met natuurlijke shampooblok

- als je wil spoelen met azijn of appelazijn, heel sterk verdund. (ik doe het niet meer, heb het niet nodig, ik vind dat het uitdroogt)

- niet te vaak wassen (ik was 1 of 2 x per week met dat beetje shampoo)

- kuur voor je haar : olijfolie en een rauw ei op je hoofd doen en een paar uur ofzo laten trekken, bij voorkeur op leeuwdagen

- superkuur voor je haar (en dit had echt ongelofelijk effect) : tussen februari en augustus : elke maand op leeuwdagen je haar laten bijpunten door een kapper of zelf doen. Dit geeft je haar een enorme boost

- je haar enkel laten knippen, kleuren, ...; op leeuwdagen (of eventueel maagddagen)

O ja, omdat ik krulhaar heb (dat soms minder krult, maar dan zit er wel veel slag in) : ik kan het nooit tussen wasbeurten door, want dat is gewoon niet goed voor mijn haar, dat voel ik. Ik hang ondersteboven 's ochtends,schud er eens goed door met mijn handen en klaar.

Net voor het wassen zorgvuldig en zacht uitborstelen met een echte borstel (dus geen plastieken ding) en klaar.

Als je droge puntjes hebt, kan je ook een mini-beetje kokosvet insmeren.

Mijn haar groeit nu heel snel, ik laat het 1 x per jaar knippen en dat is alles. (omdat langer dan schouderlang ook niet echt een handige optie voor me is, dan wordt het te zwaar namelijk)

 
Nee geen arganolie. Ik wist dat ik het ergens had gelezen en nu ook de url gevonden magnesiumolie en haar .

@Pike, magnesium is toch juist via opname van de huid uitermate effectief? Heb altijd in die veronderstelling geleefd, hoor graag als dat niet zo is. Moet ik mijn referentiekader weer bijstellen :)

 
Quote:
@Pike, magnesium is toch juist via opname van de huid uitermate effectief?



Jazeker! Maar als je het in je haar smeert zit het in je haar en niet op je huid!

 
In aanvulling op de post van Annelies:

http://nl.rhythmofnature.net/maankalender-gezondheid-en-schoonheid

Gelukkig ben ik gisteren niet naar de kapper geweest :wink: geen leeuw of maagd vandaag, maar ik toch maar langs de kapper denk ik....

 
Goed nieuws voor San,

Inmiddels hier de arganolie getest. Gevoelige hoofdhuid wordt rustig en zelfs het droogste haar gaat glanzen, wordt vooral handelbaar en goed doorkambaar.

Na half uurtje inwerktijd, goed uitspoelen en aan de lucht laten drogen. Geen stylingproducten meer nodig. Succes verzekerd !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan