Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Morgenavond ga ik met de derde ronde ALA 12.5mg en DMSA 12.5 mg beginnen.
Tijdens en na ronde 1 en tijdens ronde 2 voelde ik niks. Na ronde 2 voelde ik een lichte druk in mijn hoofd en wat misselijkheid. Dat was vrij snel weer weg. Aan het begin van de nacht had ik enorm liggen zweten op bed. Om 1u werd ik drijfnat wakker.
Er lijkt wat in gang te zijn gezet.
 
De laatste dagen voel ik me behoorlijk belabberd, ik ben blij dat ik morgen m'n 2e DMSA ronde ga beginnen. Ik denk dat ik het om de 3,5 uur ga innemen nu omdat ik van mezelf weet dat ik een snelle stofwisseling heb. Bovendien las ik in het boek The Mercury Diaries (aanrader! tip van downunder) wat de bijeffecten kunnen zijn als de DMSA eerder uitgewerkt raakt dan 4 uur en je te lang wacht met de volgende dosis.
 
@Edwin
Zweten is inderdaad een kwikvergiftigingssymptoom.
Ik las in bovengenoemd boek dat de schrijver pas na 2 of 3 rondes bijeffecten kreeg. Hij had overigens ENORME klachten door de kwik en 24/7 pijn en last voordat hij erachter kwam dat het door z'n amalgaamvullingen kwam.

Ik ga zo weer verder lezen. Hij schrijft ook lekker niet-politiek correct :-)
Z'n verhaal is heel herkenbaar voor mij.

Hij had ook periodes van helderheid gedurende of net na een ronde.
Ik had na de eerste ronde 2 heldere dagen en ik sliep 2 dagen goed! Daarna kwamen de klachten weer terug.
 
Ik hoop dat het met pauzes van 3,5 uur beter gaat.
Je bent wel lekker veel aan het lezen. Straks word je nog kwik expert ;)
 
Nou Mark blijkbaar schrijf jij gevaarlijk nuttige info over kwik anders zouden de hackers niet jou topic verwijderen!
Goed dat je meteen weer een nieuwe hebt geopend.
 
Jammer dat je topic weg is Mark (Watisgezond). Er stond veel fijne informatie in.

Sinds ik één amalgaamvulling heb verwijderd twee maanden geleden heb ik een verdikking in mijn onderlip zitten. Daar zat eerst een dikke blaas op, die is gelukkig inmiddels weg. Maar de verdikking en ik vermoed dus de ontsteking blijft. Ik ben al flink vitamine C (ascorbinezuur) aan het supplementeren, drink Mariadistel in de thee en ben nu ook begonnen met geelwortelpasta () om zo hopelijk ontstekingen te laten verdwijnen.

Ik ben zo dom geweest om drie dagen chlorella te slikken. Dit had ik gedaan omdat ik vreselijk moe was en dit mij vaak wel helpt. Echter had ik na die drie dagen gelijk weer veel pijn in gewrichten en een hele erge zenuwtic bij mijn oog. Stom van me, jullie hadden me al gewaarschuwd dat ik geen chlorella moest nemen. Nou ja, nu weet ik dat zeker ;)

Mark, had jij ook niet lange tijd een ontsteking na de amalgaamverwijdering? Zo ja, hoe heb jij dat toen aangepakt?

 
@edwin
ik ga misschien ook Cutler's haartest boek lezen en zelf zo'n haartest doen. Komt veel informatie uit, niet alleen maar of je kwik in je lichaam hebt.
 
@Sampjes

Dank je, ik denk het ook! :-)
Het heeft ook voordelen. Word je gedwongen om de boel even samen te vatten, ook wel prettig voor nieuwe leden dat ze niet door stapels pagina's hoeven te worstelen.

Het nieuwe forum heeft ook wat handige nieuwe functies trouwens.
 
@Heksje
Vervelend van die ontsteking. Was het een koortslip? Die had ik tijdens de amalgaamsanering ook. Kwik verzwakt je immuunsysteem en dat merk je meteen als er weer wat extra kwik vrijgekomen is.

Ik had en heb af en aan een bijholteontsteking of in ieder geval koorts aan de linkerkant van m'n kaak. Dat heb ik al sinds in december daar de amalgaamvullingen zijn vervangen. Zou ook goed door de kwik kunnen komen, maar ik heb donderdag een afspraak bij de tandarts om te kijken of het niet iets anders is (beet bijv.).

Ik heb dat dus zelf nog niet op kunnen lossen.

Mariadistelthee ga ik ook weer eens proberen. Elke keer weer afwachten hoe m'n lichaam daar op reageert. Soms krijg ik daar nek/hoofdpijn van, alsof er meer kwik vrij komt in m'n lichaam (vanuit m'n lever?).

Bedankt voor de link. Krijg je geen last van hoofdpijn daarvan? Kurkuma is een zwavelhoudende stof die kwik kan mobiliseren namelijk. Ik ben dat flink aan het minderen nu. Ik strooide het altijd flink met peper over m'n eten, maar dat geeft me op het ogenblik klachten, dus dan maar niet.

De chlorella die ik nog heb liggen hier, strooi ik misschien nog eens in m'n tuin. Misschien heeft die er wel baat bij ;-)
 
Verstopping is trouwens wat me zo beroerd deed voelen gisteren. Hoofdpijn, ontstekingen op gezicht, schilverhuid, kriebelend gevoel op lichaam, etc.

Toen ik aan het eind van de avond alles eruit gepoept had (eet smakelijk), voelde ik me lichamelijk en mentaal een heel stuk beter. Ik heb zowaar ook behoorlijk geslapen!

Zou dat betekenen dat ik toch nog een lekke darm heb (vaak bij kwikbelaste mensen)?
Of komt bij constipatie de ontlasting sowieso voor een deel weer in de bloedbaan terecht, of je nou een lekke darm hebt of niet?

 
Hoi watisgezond, nee het was/is geen koortslip. De bobbel zit aan de binnenkant ter hoogte van mijn ondertanden. Hij zat er gelijk na de behandeling en is niet meer verdwenen. Eind december (2 weken na de behandeling) werd het even minder, maar kort daarna kwam er erg veel stress op me af en werd het (natuurlijk) weer erger.

Tot nu toe heb ik geen hoofdpijn van de geelwortel. Ik gebruik deze ook al bijzonder rijkelijk dagelijks in het eten. Zo blijkt toch elke keer weer dat iedereen anders reageert op voeding.
Wellicht ligt het eraan waar het kwik zich genesteld heeft?

Fijn dat de constipatie verdwenen is want daar kan je je inderdaad behoorlijk beroerd door voelen. Ik denk inderdaad wel dat als ontlasting langer in je lichaam blijft hangen dan zou moeten, dat dit belastend is voor je lijf en dat er dan gifstoffen vrij komen.
 
Heksje, stress zou inderdaad wel eens een mede-oorzaak van die bobbel in je onderlip kunnen zijn, naast de kwik.

Weet je al wanneer je een volgende afspraak wilt maken voor het vervangen van de overige amalgaamvullingen? Of voel je je nog niet sterk genoeg daarvoor?
 
Als je zonder problemen om de 3 uur 300mg ALA kunt nemen, dan lijkt het me dat ik niet zoveel last heb van die kwik toch?

Volgens mij kan ik zo dat hele potje leegeten zonder problemen. Het enige dat ik merk van ALA is dat de urine gaat stinken.
 
Heksje, stress zou inderdaad wel eens een mede-oorzaak van die bobbel in je onderlip kunnen zijn, naast de kwik.

Weet je al wanneer je een volgende afspraak wilt maken voor het vervangen van de overige amalgaamvullingen? Of voel je je nog niet sterk genoeg daarvoor?

Ik denk dat stress niet zozeer de oorzaak is, maar wel de reden dat ik niet genees. Daarom durf ik nu ook even niet de andere vullingen te verwijderen. Laat maar even zitten, kan over een paar maanden ook wel. Ik wil ze natuurlijk het liefst kwijt, maar als ik al zo reageer op één vulling die verwijdert wordt, dan ben ik bang dat ik met de verwijdering van de andere drie gevloerd lig. Even bezien hoe ik dat ga doen.
 
Janse, ik had al eerder het gevoel dat er bij jou niet of nauwelijks kwik in je hersenen zit. Je verhoogde de dosis heel snel (sneller dan wordt geadviseerd) en je kreeg nul bijwerkingen. Dat kan bijna niet als je substantiële hoeveelheden kwik in je hersenen hebt zitten.

Volgens mij had Cutler het erover dat als je 2 maanden lang per ronde een dosis van 200 mg ALA kan nemen zonder problemen, dat dat een teken is dat het kwik uit je hersenen is.

Ik zou ermee stoppen, tenzij je het leuk vindt om elke 3 uur pillen in te nemen ;-)

Had je überhaupt klachten wat aan kwikvergiftiging gekoppeld kan zijn voordat je begon met inname van ALA?
 
Heksje, ik begrijp dat je voorzichtig bent daarmee, maar misschien kun je het per vulling doen, verspreid over een paar weken.

Alleen het gevoel al dat je weer een amalgaamvulling kwijt bent, geeft je misschien al een boost :-)
 
Watisgezond,

Oké, dat dacht ik dus ook al. Ik heb nog iets van 30 capsules van 100mg, dus die maak ik gewoon op en dan stop ik ermee.

Bedankt
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan