kwark versus yoghurt

marjolein6983

New member
Wat is het verschil tussen kwark en yoghurt? maw waarom verdraag ik kwark wel maar yoghurt niet? Iedere keer als ik yoghurt eet krijg ik een enorm dikke opgezwollen buik, bij kwark heb ik daar nooit last van... Je zou toch denken dat als ik yoghurt niet verdraag ik kwark en rauwe melk ook niet zou kunnen verdragen, maar dat is dus niet geval... kwark en rauwe melk gaan wel goed... ligt dus niet aan zuivel/lactose, maar puur aan de yoghurt. Kan het iets te maken hebben met zuursel in de yoghurt? Heb ook een tijdje zelf 24-uurs yoghurt volgens SC-dieet gemaakt en dat verdroeg ik toen ook niet... Ik merk ook dat ik me gelijk na het eten van yoghurt niet prettig voel, ligt niet lekker in mijn maag, voelt te zuur en ga ervan boeren...

Meer mensen hier ervaring mee?

 
Geen ervaring, ik verdraag beiden. Het verschil het o.a. in het type bacteriën die gebruikt worden en kwark bevat zuursel en stremsel en yoghurt niet. Kwark is daarom een soort hele jonge kaas te noemen. Ik ontdekte pas geleden dat alle soorten biologische kwark vegetarisch stremsel bevat i.p.v. dierlijk stremsel. Dit stremsel schijnt gemaakt te worden van gentech bacteriën. Ik wil nog uitzoeken of dit ook bij de biologische varianten zo is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan