Kriebelhoest, wat is het en wat kun je eraan doen?

Angela

New member
Ik heb sinds vanacht erge kriebelhoest en ik ben verder niet ziek. Geen griep of zo.

Nu hebben wij 2 katten in huis die ik gisteren behandeld heb met anti vlooienmiddel. Ook moest ik mijn hele huis stofzuigen, alle gaten en hoeken... En sprayen met een antivlo spray. Nu vermoed ik dat dat middel me op de keel geslagen is... Dom, dommer, domst, maar ik heb dit gesprayd zonder een kapje op te doen. Hoe kan ik mezelf helpen om dit vreselijke spul te verwijderen uit mijn lijf en luchtwegen? Ben ook een beetje benauwd op de borst.

 
Om antwoord op de vraag 'wat is het?' te geven: het is een histaminereactie. Wat kun je eraan doen? De bijnieren ondersteunen, want die produceren een histamine-oplossend enzym genaamd histaminase.

Mike

 
Klinkt heel stom, maar mij helpt het om roomboter onder mijn neus te wrijven (als het zo'n kriebelhoest is dat als je ademt, je moet hoesten). Het werkt meteen. Heb ik van omwaweetraad.

 
Angela,

Hebben je katten ook vlooien of is het preventief.

Als je katten gezond zijn krijgen ze toch geen vlooien?

Lia

 
Quote:
Als je katten gezond zijn krijgen ze toch geen vlooien?


Hoe dat zo?

Gezonde mensen en dieren kunnen toch ook gebeten worden door muggen en teken?

 
Quote:
Gezonde mensen en dieren kunnen toch ook gebeten worden door muggen en teken?


Nee. Muggen zijn gek op zoet bloed. Hoe suikerrijker het bloed, hoe lekkerder ze je vinden. Daarom worden sommige mensen wel gestoken en anderen weer niet. Hetzelfde met tekenbeten, de teken weten precies wie zwakke plakken vertoont en wie niet, net zoals luizen alleen te vinden zijn op verzwakte planten. Alles in de natuur is oorzaak en gevolg, bevrijd jezelf van de darwinstische/pasteuriaanse leugen dat ziekte een kwestie van pech is en at alles is gebaseerd op toeval en het recht van de sterkste!

Mike

 
@Poekie: jaren hebben we onze katten niet behandeld met die vreselijke troep. Omdat ze geen klachten hadden. Maar nu werd het echt te erg. Ze krabten zich een slag in de rondte en de een kreeg een kale plek boven de staart. Dus toen ben ik eindelijk maar eens naar de oorzaak gaan googelen. Daar kwam vlooienallergie uit. Het hoeft er maar eentje te zijn om klachten te veroorzaken. Ik kreeg uitleg dat die vlooien elke dag tig eitjes leggen en die liggen dan in alle hoeken van je huis, in de bank, stoelen e.d. Dus mijn werd aangeraden het huis goed te zuigen en te sprayen. De katten kregen een druppel spul in hun nek. Het meeste was ik geschrokken van het feit dat als wij zo'n larfje binnenkrijgen er lintworm of andere wormen van kunnen krijgen.... Ieeeggghhhh!!! Dus wij zijn nu ook aan de zwarte walnoottinctuur van H. Clarke, die wormenkuur die je bij de drogist koopt is absoluut geen optie, wat een troep! We gaan dit ook aan de katten geven, door hun voeding. En natuurlijk mijn zapper is paraat.

Even gewoon buiten dit chemische verhaal om zou ik willen weten waarom je meestal s nachts kriebelhoest hebt? Natuurlijk omdat je ligt, maar mijn gevoel zegt dat het lichaam zich dan ook ontdoen wil van afvalstoffen.

 
Angela,

Geef je je katten orgaanvlees,h202 en sole?

Heb geen katten dus geen verstand van,maar weet wel dat dit goed voor ze is.

 
Ook ik zit te snotteren en heb last van niesaanvallen.. Dit heb ik echter heel lang niet gehad, ik was namelijk nooit ziek... Maar voelde me niet gezond.

Voor mij een teken dat m'n lichaam juist op de goede weg is.

 
Quote:
Nee. Muggen zijn gek op zoet bloed. Hoe suikerrijker het bloed, hoe lekkerder ze je vinden. Daarom worden sommige mensen wel gestoken en anderen weer niet. Hetzelfde met tekenbeten, de teken weten precies wie zwakke plakken vertoont en wie niet, net zoals luizen alleen te vinden zijn op verzwakte planten. Alles in de natuur is oorzaak en gevolg, bevrijd jezelf van de darwinstische/pasteuriaanse leugen dat ziekte een kwestie van pech is en at alles is gebaseerd op toeval en het recht van de sterkste!

Nu weet ik dus waarom ik dit jaar niet zoals gewoonlijk onder de muggebulten sta! Weer wat geleerd :D. Dank je mike :wink:

 
Ik word bijna nooit gestoken door muggen. Nu niet en in het verleden niet. Tot een paar jaar geleden heb ik toch flink wat zoetigheid naar binnen gestopt. Uitzonderingen zijn er dus ook.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.773
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan