Krentenbaard

Marco Hoorn

New member
Hoi,

onze dochter heeft krentenbaard, wat kun je ertegen doen? Ik heb geen zin in anti-biotica zoals de huisarts voorschrijft.

 
Eerder bericht van Tanja:
Quote:
Krentebaard.

Ik plaats het even hier, omdat ik het onnodig vind om er een nieuw topic aan te wijden, maar mijn dochter van 4 had vorige week uitslag/wondjes in haar gezicht. Ik dacht aan een koortslip, maar hoorde dat haar neefje krentenbaard had en denk dus dat het dat is geweest. Ik heb het schoongemaakt/gedept met 3% H202 en daarna een crème op gesmeerd die ik heb gemaakt van een flinke theelepel kokosolie, mespuntje rode palmolie en 20 druppels propolis. Ik heb haar extra vit C gegeven en inwendig 2 x daags een theelepel honing met 5 druppels propolis. Het is nu een week later bijna helemaal weg (yay!).

https://www.fatsforum.nl/topic/h2o2-waarvoor-kun-je-het-nog-meer-gebruiken-dan-alleen-innemen/page/3

 
Hallo, hier nog een mama met een dreumes met volgens de (antroposofische) huisarts heftige krentenbaard... Ons meisje kreeg zaterdag hoge koorts en zondagochtend werd ze wakker met allemaal rode plekjes/pukkeltjes rond haar mond en op haar kin. We dachten eerst dat het de waterpokken waren, maar het is dus toch krentenbaard. De huisarts heeft fucidincreme mee gegeven, geloof ook dat er antibiotica in zit, alhoewel ik dat op de samenstelling niet terug zie. Ik heb de afgelopen twee dagen gedeeltelijk het 'protocol' van Tanja gevolgd. H202 gedept en kokosolie gesmeerd. Propolis heb ik niet, dus dat moet ik nog even bestellen.

De huisarts was ook geen voorstander van de creme, maar omdat het nogal een heftige vorm vond heeft hij het toch uitgeschreven. Mijn lief heeft het heel braaf mee genomen van de apotheek, maar ik wil het toch liever niet gebruiken. Wat is wijsheid?

Alvast bedankt voor jullie tips!

 
Ach Frida, jullie meiske heeft het niet getroffen de afgelopen tijd! Wat rot voor haar zeg! Mijn moeder heeft ooit een lichte vorm van krentenbaard gehad, en toen gesmeerd met zinkzalf. Ik heb zelf ook weleens zulke bultjes gehad, maar dan onder mijn oksel. Geen idee of dat echt krentenbaard was, het leek er wel op. Heb toen ook gesmeerd met zinkzalf, en het trok na een week (zoiets?) weg. Misschien kunnen jullie dat nog proberen ivm die AB-zalf (want dat is het).... Beterschap voor jullie meisje!

 
Hee San, dank voor jouw snelle reactie! Ik ga idd eerst wat alternatieven proberen. Ach, na elke kinderziekte wordt ze weer sterker, zo denk ik dan maar. En ondertussen knuffelen we haar maar extra veel! Ik voel nu wel wat kriebelen op mijn kin, who knows, mama straks ook weer aan de krentenbaard, laten we het maar niet hopen!

Hoe gaat het met jullie meiske? Nog steeds aan de formule? X

 
Dat is ook zo, kinderen zijn niet voor niks ziek. Ik zou zeker nog wachten met die zalf. Zink droogt uit, de moeite waard om te proberen. Heb je de Viburcol al in huis? Misschien helpt dat ook. Oh jee, laten we hopen dat jij niet het volgende slachtoffer bent!

Met ons meiske gaat het prima. We wachten nu op de uitslag van de hertest van de ontlasting. Ben benieuwd. Ik combineer de formule met gewone melk sinds een tijdje. Ze is trouwens gek op de levertraan. Laatst werd ze boos toen ik haar een half spuitje gaf en het flesje weer opborg. Gek kind ;-) Maak jij de formule ook nog?

 
Viburcol al in huis. Heb er nu zelf ook maar een genomen, voel me niet goed, echt zo'n griepgevoel in mijn lichaam en verhoging. Mmm, mama moet er ook aan geloven...

Fijn te horen dat het goed gaat met jullie meiske! Heel herkenbaar van de levertraan, hier precies zo! Als ze het flesje ziet staan in de koelkast grijpt ze het pipetje en zegt mmmmmmmm! Ze drinkt nog twee flesjes rauwe melk. De formule maak ik niet meer, maar ze drinkt nu ook bijna elke dag een kefir shake waar ik veel ingrediënten van de formule bij toevoeg.

 
Bah, beiden ziek dus. Goed uitzieken dan maar! Beterschap gewenst. Grappig he, dat die kleintjes de levertraan zo lekker vinden. Hier vindt de kefir ook gretig aftrek. Ik blijf nog een paar maanden de formule maken, en dan stop ik er ook mee. Ons meisje eet zo goed. Vooralsnog alleen maar (Amerikaans)WAPF-proof voedsel. Mijn oma wilde haar laatst appeltaart voeren, gelukkig hadden we dit op tijd in de gaten ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan