Krampen

-B.arr

New member
Hallo
ik heb besloten om even een aparte post hieraan te wijden.
Ik heb last van enorme krampen. Het is de tweede dag van mijn menstruatie.
IK herinner me nog dat ik dit ook vaak had met mijn studies, dat ik dan gewoon naar huis moest omdat het zo erg was.

De pijn begint bij mijn eierstokken en trekt zeg maar naar boven.
Het is echt niet te harden en ben ook onwijs misselijk.

De bouillons drinken helpt nu niet genoeg. Wist me net echt geen raad.
Ik kreeg al van iemand anders zojuist de tip om magnesiumvoetenbad te nemen (magnesiumchloride, vlokken). Morgen dus maar kijken of ik het kan vinden in de winkel. Hoe toe te passen weet ik niet maar ga ik opzoeken.
Voor nu heb ik magnesiumcitraat genomen van Now, opgelost in water. Ongeveer 1 volle eetlepel. Op hoop van zegen dan maar!! (Is deze magnesiumcitraat van now wel een goed opneembare vorm, om in te nemen met water? Of beter niet meer doen?)

Ik las ook iets over kalium op dit forum , als je krampen hebt? Moet ik dit nemen? Ik weet niet precies waar ik dit uit zou moeten halen?

Heeft iemand verder nog tips om die krampen weg te krijgen? Alle tips zijn welkom.

Nb:
Overigens merkte ik de afgelopen dagen ook dat mijn haar heel dun en futloos/dun/viezig aanvoelde met met zelfs wat haar uitval... jakkie. Misschien heeft dat er ook mee te maken geen idee.
 
Jeetje goed dat je dit deelt Mark, koop eigenlijk altijd die van Ron, maar heel af en toe ook van Now. No more. Zit jij van je kwik te ontgiften krijg je er arsenicum bij... :-(
 
Jaiks heb er net 2 lepeltjes van gehad

Neem het nu maar niet meer en inderdaad maar een ander merk
Bedankt voor de info!
 
Dus Mark je gaat die poeder kopen om door je smoohie te doen, en niet het magnesiumvoetenbad? M.a.w., waar zou ik nu beter aan doen om te kopen, de magnesiumpoeder van Leefbewust of de magnesiumchloride vlokken voor een voetenbad?

Hoop trouwens dat ik niet iets beschadigd heb ik mn darmen met die arsenicum, hihi. Kreeg er wel diarree van trouwens. Toch wel een heftig goedje. Het bruist helemaal
Als ik er water bij gooi
 
Celticmyst, ik doe de magnesium door water of thee en ik neem ook magnesium voetenbaden aan het eind van een chelatieronde en dagelijks magnesium bodysprays.

Met die voetenbaden werk je waarschijnlijk sneller een tekort weg, maar beide werkt nog wat sneller uiteraard.

Mark
 
Chelatie is een manier om van gifstoffen in je lichaam af te komen. In mijn geval gaat het om kwik. Zie mijn topic voor details :-)

Mark
 
Bij mij helpt het eten van een hand vol nootjes iedere dag enorm tegen de menstuatiekrampen, het schil is echt groot ! Ik weet alleen niet waarom ..... wat zit er in nootjes wat zo goed helpt tegen die krampen ??
 
100% leven, ik slik magnesium ascorbaat van NOW ( vitamine C poeder dus ), zou dat ook zo slecht zijn ? Of totaal anders ??
 
Ik weet het niet, Zonne. Het zou kunnen dat de arsenicum in de magnesium zit die zij gebruiken. Op labdoor.com zie je ook een ranglijst van vitamine C supplementen. Ik neem zelf die van California Gold (Europese ascorbinezuur, niet Chinese).

Ik heb in ieder geval de Now magnesium citraat zojuist weggeknikkerd.

Mark
 
@Zonne,

in nootjes zit er doorgaans veel magnesium...

Ik gebruik Swanson Ultra Albion Chelated Magnesium Glycinate, maar geen idee of zo'n 'chelated mineral' beter of slechter is?
 
@ Celticmyst

Er kunnen meerdere factoren ten grondslag liggen aan een pijnlijke menstruatie.

Oestrogeendominantie ( te verhelpen met het aanbrengen van progesteroncrème) , niet goed werkende bijnieren, een te traag werkende schildklier, of een vitamine B12 tekort al dan niet in combinatie met een vitamine D3 tekort. Net zoals een B12 tekort kan een D3 tekort hand in hand gaan met voedselovergevoeligheden.

In mijn geval is alles beter in balans gekomen met de progesteroncrème van Dr. Lee. Ik herinner me dat deze bij Succesboeken te bestellen valt.
http://www.succesboeken.nl/downloads/Ned.folderProgesterALLnwCons.pdf

Op het vlak van vitamine D bijgaand citaat :
Wetenschappers hebben receptoren voor vitamine D aangetroffen in meer dan 30 verschillende typen weefsels en organen, waaronder afweercellen, hersenen, spieren, hart, alvleesklier, schildklier, bijschildklier, thymus, huid (hoorncellen), darmen, eierstokken, baarmoeder, placenta, borst en prostaat. Dit betekent dat vitamine D een breed werkterrein heeft en op uiteenlopende manieren de gezondheid ondersteunt.

Vitamine D is dus niet alleen belangrijk voor sterke botten en tanden. Uit recente wetenschappelijke studies is gebleken dat een goede vitamine D-voorziening op termijn gunstig is voor de levensverwachting en kwaliteit van leven. Zorgen voor een optimale vitamine D-voorziening, het hele jaar door, is daarom een uitstekende investering in de gezondheid!

Vitamine D:
•is van belang voor sterke botten en tanden en verhoogt de opname van calcium (kalk) in botten en tanden;
•is belangrijk voor sterke en soepele spieren en een goede balans;
•bevordert een gezond en evenwichtig afweersysteem;
•verhoogt de weerstand tegen infecties;
•ondersteunt de stofwisseling van koolhydraten en vetten;
•vermindert de vetopslag;
•heeft een gunstige invloed op hart en bloedvaten;
•helpt bij het behoud van een gezonde bloeddruk;
•ondersteunt de barrièrefunctie van de darmwand;
•is belangrijk voor de vruchtbaarheid;
•is goed voor het zenuwstelsel, de hersenfunctie en de geestelijke veerkracht;
•is positief voor stemming en welbevinden;
•ondersteunt de conditie van het oog;
•helpt bij het behoud van gezonde cellen en weefsels;
•gaat verouderingsprocessen tegen.

Deze info is afkomstig uit volgende link :
http://www.orthokennis.nl/nutrienten/vitamine D

Hier sluiten we ons niet aan bij het inzicht dat een bron van vitamine D ook margarine en halvarine is. Veel beter is de melk van grasgevoerde dieren van A2-origine.

 
Ik weet niet of de nootjes werken omdat er veel magnesium in zit. Daarvoor heb ik misschien wel anderhalf jaar iedere dag mijn benen ingesmeerd met magnesiumolie en ook magnesium voetenbaden genomen zonder verschil te merken.
 
En ik heb nog wel hoofdpijn ivm de menstruatie, is ook een soort van kramp denk ik ? Daar werken de nootjes niet voor. Dus als iemand daar nog een tip voor heeft .....
 
Ik heb het ook maar eventjes opgezocht en er zitten nog andere bestanddelen in nootjes (afhankelijk welke soort) die kunnen helpen tegen menstruele krampen zoals calcium, vitamine E, vit B3 en B6..

De krampen in je hoofd hebben niet exact dezelfde oorzaak en kan gerelateerd zijn aan een zwakke schildklierwerking.
 
Ik had van de magnesiumcitraat van Now (die met de arsenicum erin dus) wel 2 flinke scheuten genomen in water en het brandde ook enorm ook met onlasting

Ik hoop niet dat er hierdoor iets in mn darmen beschadigd is, Voel me trouwens al de hele dag niet goed,
Vervelend gevoel -maar kan ook door iets anders komen natuurlijk - duizelig last van mn maag... een beetje wazig in mn hoofd en mn oor dicht
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan