koude inwendige buikorganen

G

Guest

Guest
Hallo

is er iemand die dit euvel kent, ik heb nl regelmatig enorme koude inwendige buikorganen, ook al is het warm.

zoiets van kou tot op je botten.

ik ben niet zo aan het dieeten of id....soms h2o2 of mms.

wel supplementen dat ik bij hou. stress is wel erg hoog waarden schildklier is goed, neem som bijnier en eet regelmatig orgaanvlees.

De kou in mijn organen stromen ook door naar mijn hart en daarboven. Wie weet raad aub

groet jo

 
Dat lijkt mij een zeer serieus te nemen signaal van een ernstig gebrek aan enrgie in je organen. Je schrijft over een hoog stressniveau. Laat jij je jezelf, je organen, je vitale lichaamsdelen, soms letterlijk in de kou staan? Mensen die vooral vanuit het hoofd leven creeeren daarmee koude in het lichaam. Daar waar veel koude is kunnen zich makkelijker tumoren vormen.

Ik denk dat je hele rigoreuze keuzes moet maken die er op gericht zijn dat je zo snel mogelijk je rust kunt gaan pakken en je kunt gaan concentreren op lief zijn voor jezelf en (hart)verwarmende keuzes maken voor jezelf.

Op www.voedingisgezondheid.nl lees je over welke voeding je ondersteunt in het verkrijgen van een goede gezondheid en dus goed doorstromende organen., maar pak tegelijkerijd ook je stressbron aan, voordat het jou overneemt!

Anderen hebben vast nog wel tips over verwarmende kruiden en andere speciek verwarmende voedingsmiddelen.

Als je veel stress hebt, heb je ongetwijfeld een tekort aan magnesium. Smeer je een paar keer per week helemaal in met Magnesiumolie. Dit werk ontspannend. Bovendien speelt magnesium een belangrijke rol in zo'n 400 lichaamsprocessen, dus daar zul je ook winst behalen.

Keltisch zeezout draagt bij aan de doorstroming.

Je gebruikt bijnierextract. Is dit van de hele bijnier of alleen van de bijnierschors? In het extract van de hele bijnier zit ook adrenaline, dit werkt versterkend op angsten en belemmert het gevoel van rust en innerlijke verbinding en harmonie.

 
Ik heb daar ook last van..kan helemaal verkrampen tot op het bot..mijn hele doorbloeding is slecht.Wat mij goed helpt is de infrarood sauna..maar dat is natuurlijk geen oplossing.Ik heb erg ondergewicht en dat helpt mij niet mee..dus ik probeer aan te komen..verder is beweging goed.Meer tips heb ik helaas niet voor je..

Indigo: zit er in adrenal adrenaline? zoja is een bijnierschors dan beter? ik kan nl beter wat een gevoel van rust en innerlijke verbinding hebben dan nog meer adrenaline..ik gebruik nu adrenal.

 
Joje,

om je verder te kunnen helpen (wordt een beetje saai he) wat eet en drink je allemaal.

Anders wordt het een beetje lastig om advies te geven.

Lia

 
Ik ben vrij lang in een huwelijk blijven hangen die niet meer goed voor mij was. Ik werd maandenlang doodgezwegen om niets. Tijdelijk uit elkaar was geen optie, geen woongelegenheid. Dus moest ik scheiden. Doe je niet zo snel als je 3 kinderen hebt.

Ik wilde het voor de kinderen zo gezellig mogelijk houden. Ik was wel versteend tot op het bot. Dus psychisch bedoel ik. Kan er zoiets meespelen als de organen zo koud zijn?

Weet je zeker Joje dat de schildklier niet meespeelt. Dan heb je het erg koud.

 
Dankje Indigo..ik merk nu nog niet heel veel van de adrenaline van de adrenal..neem 2 tabletjes per dag...maar denk dat ik de volgende keer zowiezo de cortex koop.Maak zelf nl al teveel adrenaline aan vaak..

Liesje..heftig zeg..mij lijkt me dat zowiezo ook mee kan spelen..

 
Mijn ademhaling is een van de reden dat ik mij goed voel, bij elke pijntje ga ik aan mijn ademhaling werken, zorg ik ervoor dat ik in de rustfase kom om zo mijn lichaam de kans te geven om te helen...misschien helpt dit voor jullie ook.

Stress is vaak de oorzaak van meerdere klachten en eigenlijk is dit ook wel logisch.

Volgens Dr. Buteyko gebruiken we in rust de vetverbranding ofwel de zuinige verbranding en alleen in geval van paraatheid gaat de ademhaling sneller en gaan we over naar de suikerverbranding voor de snelle energie die we op dat moment nodig hebben.

Belangrijk is wel na deze actie rust te nemen, maar de meeste onder ons gaan door met een snelle verkeerde ademhaling, jaar in en jaar uit tot we een burn-out krijgen of dodelijk vermoeid worden.Ze blijven in de suikerverbranding hangen, terwijl die zo opgebrand is en steeds om nieuwe voeding vraagt.

Wat gebeurt er met stress: het ritme van de ademhaling wordt verhoogd, vele andere functie worden op een laag pitje gezet, want deze zijn nu niet ter orde. Grote hoeveelheden adrenaline wordt door ons lichaam geproduceerd, zo ook cortisol. Zij zorgen ervoor dat je lichaam in ‘oorlogstand’ komt.

Bloeddruk en hartslag gaan omhoog, spieren worden gespannen, spijsvertering wordt bijna stopgezet want je hoeft niet te eten tijdens het vecht of vluchtreactie. Daardoor krijgen deze organen minder energie en de doorbloeding is nihil. Je pijngevoeligheid daalt naar een laag niveau om zo je lichaam de kans te geven om te vechten of op de vlucht te slaan. Je kunt een heel eind wegkomen met een dosis adrenaline.

Ademhalen heeft invloed op de bloedstroom en de slagaderlijke druk, dit heeft weer effect op het autonome zenuwstelsel, wat verdeelt is in de sympathicus ( de gaspedaal) en het parasympaticus ( het rempedaal) alles is één geheel in je lichaam.

Bij stress heb je het gaspedaal altijd ingedrukt, dus de sympathicus die verantwoordelijk is voor vele actieve processen, zoals de stofwisseling en de bloedsomloop maar ook voor de balans tussen de hormonen. Nu bij stress worden deze functies van de sympathicus bijna uitgeschakeld, dus deze organen krijgen niet voldoende voeding-energie-warmte en ze staan letterlijk in de kou.

De moeilijkheid is echter dat mensen deze toestand jaren aanhouden zonder dat zij het weten, tot je lichaam in een noodsituatie raakt.

Waaraan kan je merken dat je gestrest bent?

Je merkt het aan je polsslag, hoe lager hoe gezonder. Hoe hoger, hoe meer stress. Als je in rust 6 keer per minuut ademhaalt, dan zit je in de vetverbranding of je eigenlijke 'ritme'. Op deze manier kan je lichaam zich herstellen van alle acties, maar adem je meerdere keren per minuut, zoals bij sommige mensen 14 of 20 keer in een rustfase dan heb je echt een probleem.

Wat kan je eraan doen? Paar keer per dag aandacht geven aan je ademhaling, maak de uitademing twee keer zolang als de inademing en neemt een kleine rust na de uitademing.

Dus de Buteyko-methode…..deze ademhaling maak je polsslag lager, het lichaam kan zich alleen herstellen tijdens de vetverbranding (de 6 keer per minuut-ademhaling)

Wat is mooier dan dat je ademhaling je kan helpen met het herstellen van je lichaam, het is gratis en je hebt het altijd bij je. Het is voor iedereen toegankelijk.

Ook gezonde voeding heeft een goed effect op de ademhaling, dus ook op de stress, maar hierover staat genoeg op het forum.

 
@Peti, jij hebt dus duidelijk baat bij de Buteyko methode?

Mooi verhaal trouwens.

Het bewust richten van je ademhaling naar de gevoelens van pijn maakt dat je ze de aandacht en ruimte geeft waar het pijnsignaal om vraagt. Weerstand bieden door de pijn (of koude) te negeren en door te gaan, voedt de pijn en koude. Door het geven van aandacht en ruimte c.q. het opheffen van de weerstand, kan de energie weer doorstromen.

Kun je daar iets meer over vertellen, wat volgens de Buteyko methode maakt dat je lichaam door een andere ademhaling omschakelt van glucose naar vetverbranding?

 
Ooit jaren geleden toen ik nog jong was, :wink: deed ik thuis yoga en op mijn hoofd staan was een van de fijnste oefening. Op een gegeven moment toen ik weer op mijn hoofd stond veranderde mijn ademhaling, een heel vreemd gevoel. Ik ademde niet meer, maar 'het' ademde, diep in mijn bekken.

Pas veel later kwam ik erachter dat dit de Buteyko-ademhaling was.

Ik kan zoveel vertellen over deze ademhaling maar Mike is er geen voorstander van en ik weet niet of hij dit wel wilt op zijn site.

 
Er is een heel topic over de Buteyko-ademhaling. Laat daar vooral je positieve verhalen achter! Er zijn verschillende wegen naar Rome en als deze ademhaling je helpt, waarom dan niet delen? Vervolgens heeft iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid wat hij of zij met de gegeven informatie doet.

 
Alexandra, ik weet dat er een topic bestaat over Buteyko en ik weet ook dat Mike daar heel duidelijk over was: er is maar een weg naar Rome en dat is de weg van voeding.

Voor mij zijn er vier wegen….

Indigo, leuk dat je het stukje mooi en hoop ik leerzaam vindt. Ademhaling is zo ingewikkeld iets, het blijft mij boeien. Ik leer nog elke dag bij.

Een gezond ritme van de ademhaling is 6 keer per minuut ademhalen op een natuurlijke wijze, het liefst nog minder maar dat vraagt echt overgave.

Ik denk ook dat de volkeren die Weston Price heeft onderzocht een natuurlijk ritme van de ademhaling hadden. Ze hadden zeker niet een ademhaling van meer dan 10 keer per minuut, wat wij al heel gauw doen als het leven maar iets tegen zit.

Ga je meer ademen halen per minuut, dan krijg je een heel andere situatie in je lichaam. Wat er gebeurt is dat je pH waarde verandert in je lichaam en je weet dat dan alle processen in je lichaam kan veranderen.

De meeste mensen ademen meerdere keren per minuut, soms wel meer dan 20 keer. Hun lichaam is dan steeds paraat voor het nodige gevaar wat niet komt.

Het lichaam komt niet tot rust, niet tot herstel en het lichaam gaat niet terug naar de basis, de basis van onze ademhaling is de vetverbranding die ervoor zorgt dat de rust wederkeert na gedane arbeid.

Maar vergis je niet, gezond ademen vraagt oefening, elke dag weer. Voor mij ook nog steeds, je verwaarloost het gauw.

Het ‘geheim’ ligt in de uitademing en de rust na de uitademing. Met deze ademhaling kan je bergen verzetten zonder dat je in de suikerverbranding komt. Maar dat is voor ons heel moeilijk, terwijl de vroegere (er bestaat geloof ik nog een volk in Japan) ‘parelmeisjes’ op één uitademing de parels uit de zee kan vissen.

 
Verhelderend Petri..ik geloof er wel in..merk namelijk dat als ik een drukke dag heb waarbij ik veel moet doen dat ik op een gegeven moment niet meer door m'n buik kan ademen.Mijn ademhaling zit dan heel hoog en ik ben echt kapot op een gegeven moment..ik geloof wel dat dat een stess/adrenaline ademhaling is..ook omdat ik zowiezo nogal op adrenaline loop..Ik ga inieder geval proberen nog vaker even een rustmomentje tussendoor te pakken en dan even goed door m'n buik ademen.

 
HAllo allemaal

Dank voor jullie handaanreiking op mijn vraag koude organen.

als eerste op een vraag over eten.

ik eet yogurt inhoud leefbewust

kh vrij brood

wel koffie helaas

vlees en veel groente

ben af en toe heel fanatiek met weston price bezig en wat daar allemaal bijhoort.

maar nu verbouwing huis kom ik er niet aan toe, dus daar ook mijn stress vandaan.

maar koude organen vind ik toch wel eng!.

Neem wel magnesium citraat in vit c chrorella detox etc adrenal van biotics AD.

Rust is er inderdaad nog niet, dat bespuur ik ook wel, en ik moet daar doorheen.

Alleen mijn enorme onrust over die koude inwendige buikorganen breekt mij af.

Veel dank voor tips en dat ik niet de enige ben lieve allemaal. groet jo

 
Is er toch niet een manier om een stapje terug te doen? Je lijf geeft aan dat er iets aan de hand is en zelf geef je aan dat er sprake is van stress en weinig rust. Kan je het toch niet anders in gaan delen? En kijken hoe je toch Wapf in kan passen? Zou in mijn geval heel makkelijk zijn, mijn lijf stopt ermee na 2 geen wapf eten. Hoever ga jij voordat je lijf dusdanige klachten gaat geven dat je wel gedwongen rust moet gaan nemen?

 
Quote:
Anderen hebben vast nog wel tips over verwarmende kruiden en andere speciek verwarmende voedingsmiddelen.


Die staan er nog niet tussen geloof ik. Verwarmende kruiden zijn: Gember (een paar schijfjes in heet water: gemberthee), kaneel, kurkuma, zwarte peper, tijm, rozemarijn, knoflook, kardemon, karwij en anijs. Door bijvoorbeeld een rundvlees curry te maken combineer je veel van deze kruiden in een maaltijd en ook rundvlees is verwarmend. Soep maken met veel kruiden.

Geen fruit en rauwe groentes, dat koelt allemaal af.

 
Peti,
Quote:
Alexandra, ik weet dat er een topic bestaat over Buteyko en ik weet ook dat Mike daar heel duidelijk over was: er is maar een weg naar Rome en dat is de weg van voeding.


Het maakt toch niet uit wat Mike denkt over ademhaling? Ik, Alexandra en ik weet zeker vele andere mensen die dit forum lezen vinden het wel

heel interessant!

Dus laat aub je tips en positieve (of negatieve) verhalen over ademhaling achter in een van deze topics :wink:

https://www.fatsforum.nl/topic/ademhaling

https://www.fatsforum.nl/topic/mondademhalen

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan