Kosher?

simone

New member
Ben een tijdje geleden naar een goede vriend in Israel geweest, voor de eerste keer en toen kwam ik weer in aanraking met kosher food.

Nu weet ik dat de Tora al duizenden jaren oud is en de Joden een reden hebben waarom ze het doen.

Het blijkt dat zuivel en vlees, vlees en vis etc. samen gegeten vertering van voedsel aanzienlijk vermoeilijkt.

Op zich best wel goede en gezonde regels, natuurlijk zijn bovengenoemde dingen nog lang niet alles maar ik denk de moeite waard om het te vermelden.

Ben zelf geen Jood maar wel interessant om het te onderzoeken.

Vaak zijn deze regels op gezondheid en hygiene berust.

 
Haluk,

Wat goed dat jij vrienden hebt in Israel!

Gezien de huidige spanningen tussen Turkije en Israel na die laffe inval van commando's op de flotilla naar Gaza vorig jaar botert het niet meer zo tussen deze twee landen. Overigens vind ik het geweldig dat Turkije het machtige Israel durft tegen te gaan, want Israel breekt de ene na de andere internationale regel en vaak ongestraft, omdat Amerika de wandaden van Israel maar blijft verdedigen.

Tot zover de politiek. Goed dat jij je daar niets van aantrekt en van persoon tot persoon blijft handelen! Ben jij zelf moslim?

Mike

 
Veranderingen zullen van de gewone mensen moeten komen, en zeker niet van de politiek. Die hebben altijd andere belangen. Dat is geld/geld/geld,macht, vriendjespolitiek, eigenbelang...maar zeker niet het algemeen welzijn van een land en zijn bewoners.

Anders zouden er echt geen oorlogen meer plaats vinden, dit heeft nog nooit wat goeds opgeleverd.

Wel veel macht en geld voor een zeer kleine groep, die uiteraard buiten de gevarenzone blijft.

 
Sorry dat ik niet meer heb gereageerd, mijn vader is drie weken geleden heel onverwachts in Turkije overleden en moest met spoed naar Turkije. Ben daar twee weken gebleven en ben net weer paar dagen terug maar is wel heftig en heel pijnlijk emotioneel.

Wat betreft jouw vraag Mike ben ik islamitisch opgevoed maar ben met een Nederlandse vrouw getrouwd en ik sta overal voor open en combineer al het goede van allerlei culturen en geloven.

Ben ook heel graag in Israel ook al ben ik fel tegen hun politiek, hun politiek maakt de Joden absoluut niet slecht voor mij. Het volk is niet te blamen. Het grootste gedeelte van Israel inclusief de mensen die in het leger dienen weten niet wat er speelt.

 
Haluk,

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je vader.

Wat betreft je openheid voor volkeren, culturen en religies, daar kan ik alleen maar diep respect voor hebben. De wereld zou er een stuk mooier uitzien als iedereen dezelfde mentaliteit zou hebben als jij.

Mike

 
Hoi Haluk, wat verschrikkelijk, dat verlies zo plotseling ook nog en dan ook nog zover van jou vandaan.

Veel sterkte!

 
Haluk, gecondoleerd met het overlijden van je vader. Jij en je vrouw veel kracht en liefde gewenst dit verlies te dragen en een plek te geven.

Marianne

 
Hoi Haluk, ik had eest allerlei posts van jou gelezen,had jou ook al gemist op het forum. Ik was haast jaloers, lekker vet gegeten, heerlijke roomboter, verse vis. Ik dacht nog: die heeft leuke vakantie gehad.

Maar nu ik dit lees schrik ik wel, ik weet hoe het voelt om plotseling je vader te verliezen.

Ik hoop maar dat jullie er voor elkaar konden zijn.

 
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor jullie steun en mooie woorden, op deze forum zijn we toch als één grote famillie.

 
Hallo Haluk,

Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Ik hoop dat je met je familie een waardevolle tijd hebt gehad en dat jullie samen hebt kunnen herdenken wie je vader was en wat hij voor jullie heeft betekend.

Hou al het goede van hem in gedachten, en bedenk, lichamelijk is hij niet meer aanwezig maar zijn ziel des te meer.

 
Haluk, ook al ben ik zo ongeveer inactief geworden toen jij op het forum kwam, wil ook ik je condoleren en sterkte wensen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.751
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan