Kortademigheid

JVG

Well-known member
Onze dochter van 12 klaagt soms over een benauwd gevoel in de borst streek als ze diep wil inademen of bij inspanning. Daarnaast blijft ze mondjesmaat last hebben van de keel.

Sinds ca 1/2j ook al haar nu wss nog onregelmatige maandstonden.

Een ziekelijke omgeving is het hier niet in het andalusisch achterland. We zitten op ca 500m hoogte, 25km van zee, weinig toerisme, vlak achter ons een natuurgebied van ca 44.000 hectare.

Medicijnen neemt ze nooit. Laatste maal is volgens mij 10j geleden, een of ander antibiotica waarna ze dag nadien in het ziekenhuis terechtkwam omdat die er steeds in bakken uitkwam.

Geweldige eetster is ze niet.

Echinacea en oscicilenumkorreltje .. of zoiets net voor winter en nattere lente.

Iemand enig idee ?

Ga binnenkort afspraak maken met arts, wat hier allemaal regulier is.

 
Benauwdheid staat toch gelijk aan bijnieruitputting?

Ik had het zelf lange tijd en hoe vaak ik ook bij de huisarts kwam: mijn longen waren prima, en ik moest maar 'gewoon rustig aan doen'.

LINK

 
Pfft ik wist niet dat dat ook bij bijnietuitputting hoort..een aantal jaar geleden kwam ik met deze klacht bij de huisarts en hoewel ik niet goed kon inademen konden ze niet vinden waardoor dat kwam.Was {en ben} ook kortademig met druk op de borst.Oplossing van de huisarts was ventolin en neusspray beide met coistericiden.

 
smorgens eet ze eens tuk stokbrood met choco.

naar school gaat er een minibroodje met chorizo of kaas en een chocomelkje

smiddags eten we normaliter soep/aardappelen/vlees (of vis), de dochter niet zo veel en groentjes

savonds meestal weer een broodje met of kaas of choco of een ei.

Water drinkt ze.

soms nesquick, cola.

Wat betreft snoepen : pipas (geroosterde zonnebloempitten), een of ander soort chips, kauwgom en snoep, ijsje : 1 of 2 hiervan toch wel dagelijks. En dat is dan nog weinig naar spaanse normen.

Om de dag krijgt ze nu een halve theelepel levertraan.

Vlees is meestal ok, lam van de herder, everzwijn, geit.

 
's morgens: nat het opstaan een glas sole, dan 1 a 2 eieren, gebakken of gekookt, wit gestold, geel vloeibaar.

Naar school kaas mee en yoghurt,liefst kefir.

's middags soep OK, maar wel bottenbouillon, geen pakje, blikje of wat dan ook waar smaakversterker en industrieel zout in zit. Aardappels vervangen door zoete bataat. Uitvinden welke groeten ze wel lekker vindt en niet vergeten dat smaak nogal eens verandert.

Water altijd met Keltisch Zeezout er in (Sole).

Nesquick: Dit zit er in: gehydroliseerd rijstmeel, Maïsmeel, Rijstemeel, Suiker, Magere cacao, Plantaardige olie, Sojalecithine (E322 uit soja), Calciumcarbonaat (E170), IJzerfumaraat, Vitamine A, Vitamine B1, Vitamine B3, Vitamine B6, Vitamine B9, Vitamine C (E300), Vitamine D, Vitamine E (E306), Aroma, Kaneel

Da's een hele boel troep, de vitamines kunnen nuttig lijken, maar die horen uit een natuurlijke bron te komen.

Cola, moeten we het daar nog over hebben?

De rest is ook junkfood. Dat gaat zo niet goed komen, daar moet drastisch verandering in komen.

Het kost even tijd, maar gaande weg krijg je al lezende wel een beeld van de juist voedingskeuze.

 
Nog vergeten.

Keltisch zeezout is er en ik gebruik het. Bij hen krijg ik het er nog niet in.

Soep is inderdaad zelfgemaakt.

 
Je kan het gewoon gebruiken als zout, dus overal waar je zout in doet gebruik je KZZ.

Sole hoort niet zout te smaken, dan is de concentratie te hoog.

 
Goh, JVG

Je bent al 5 maanden actief op het forum en dan zie ik zo'n voedingsstaatje?

Je zegt ook dat ze niet zo'n geweldige eetster is, misschien heeft ze wel behoefte aan meer vette voeding zoals Gerard hier boven aangeeft.

Yoghurt met slagroom of creme fraiche erdoor met een beetje kaneel en honing.

Stukjes kaas met zelfgemaakte mayonaise.

En even googlen met 'westonprice' en 'kinderen eten'.

Sole kun je ook door thee en/of rauwe melk/kefir doen. Ook in de yoghurt en smoothie.

Je kunt ook 's ochtends met een yoghurtsmoothie beginnen.

Lia

 
Als dit is at je dochter eet, dan ben ik ook wel erg benieuwd naar wat je zelf eet. Voor je dochter is erin ieder geval nog veel winst te behalende het gebied van voeding!

 
Goed voor mij om te weten dat kortademigheid ook een symptoom is van bijnieruitputting. Ik heb dit nl. ook, en het is pas na mijn 20ste gekomen. Mijn moeder heeft astma, maar dat heb ik gelukkig niet geerfd. En nu weet ik dus sinds vanavond waarom ik kortademigheid heb.

@JVG: die drankjes zijn echt killing voor je dochter, vooral cola. Ik noem het tegenwoordig een bottenoplosser. Misschien heb je iets aan dit overzicht, kun je zien hoeveel suiker erin zit (naast alle andere ernstige rommel in die drankjes). http://dukandieet-forum.nl/?p=2144

 
Het probleem hier is de echtgenote, die staat er TOTAAL niet achter. Hoe kan ik nu zo iets weten, een dokter die weet het.

Ikzelf eet goed.

Smorgens een glas sole met H202

Daarna nog een met VitC/magnesiumcitraat en chorella

Daarna rauwe melk, kefir in het begin ook maar het plantje is volgens mij dood. Donderdag krijg ik normaliter andere.

Soms ook nog een stukje brood met ei. Heb hier nog wel geen goede gevonden. Er is hier wel uitloop doch alles is dor dus voer.

smiddags glas H202

Daarna soep/vlees/groenten/rauwe meilk

Namiddag glas H202

Savonds Grieks Yoghurt van de Lidl of ei, gebakken sla, ui.

Gebruik KZZ, heb andere zout weggegooid. Ook overal look door.

H202 moet ik niet aan denken om te geven met alle die gevarentekens erop. Schoonmoeder had het bovendien aan een verpleegster gevraagd en die zei natuurlijk dat dat niet voor inname bestemd is. Als ik het woord gezond noem wordt ze hier gek, ben je daar weer.

Ga nu binnenkort gewoon de geitemelk in een normaal melkkarton doen, zonder dat ze het weten.

 
Quote:
Ga nu binnenkort gewoon de geitemelk in een normaal melkkarton doen, zonder dat ze het weten.



haha dat deed ik hier met een yoghurtpak en zelfgemaakte yoghurt. Nu geen probleem meer met de yoghurt

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan