koortslip

debje_b

New member
Kun je bij een koortslip h202 gebruiken?

Iemand ervaring of tips?

Mijn moeder heeft hier heel vaak last van

 
je kunt er ook goed kokosolie op smeren!

H2O2 weet ik niet...

 
Ja, je kunt H2O2 gebruiken. Denk ook aan bijnierextract, want er is een duidelijke link tussen stress en een koortslip.

Mike

 
Gelukkig heb ik bijna geen last meer van koortslippen maar als het dan toch weer zover is stip ik het aan met h2o2 35%. Prikt wel heel erg maar zo is het wel lekker snel weg.

 
Ik zorg altijd dat ik een echinaeceastick in huis heb en eachinaceahdruppels.

Maandje geleden voelde ik een koortslip opkomen. Gelijk met de eachinaceastick het plekje ingesmeerd en 20 druppels eachinacae genomen. Dit regelmatig herhaalt die dag. Binnen no time was de jeuk weg en er is nooit een koortslip opgekomen. Volgende dag was behandelen ook niet meer nodig.

 
ik heb mijn lip telkens met kokosolie ingesmeerd , weet niet 100% zeker of dit het gebin van het "beruchte" herpes simplex virus was of een evt. begin van krentebaard.

i.i.g. het was binnen 3 dagen foetsie :)

ratel

 
Ik las net dat infrarood licht ook helpt bij een koortslip: het zou een plaatselijke immuunreactie in werking zetten.

 
Of oregano (kruid of olie - als je de etherische vorm gebruikt dan wel ook altijd vermengen met olijfolie in de verhouding 1 deel etherische olie : 6 delen olijfolie):

 
Heel simpel gewoon extra Lysine gebruiken en eventueel ook gebruik van arginine in voeding terugdringen.

tijdens aktieve fase 3-9 gram per dag gebruiken en als onderhoud ter voorkoming -2 gram per dag. Heeft geen bijwerkingen het is een aminozuur!

te koop bij de tuinen of als je meer suplementen koopt is overweging sups uit USA te kopen, dat is veel voordeliger. (niet als je een pot koopt ivm portokosten)

denk aan www.vitacost.com

http://www.herpes-lotgenoten.nl/informatie/voeding.php

ryptofaan is prima spul.veel goedkoper bij vitacost te kopen.

ovesoyaeiwit isolaat gebruikt zit er in een scoop van 30 gram al iets van 400 tryptofaan

 
Jij bent duidelijk van de orthomoleculaire hoek. Gezondheid haal je niet uit een pilletje, poedertje of tabletje, dat haal je uit volledige en volwaardige voeding.

Mike

 
Ik had zojuist de duitse zender aan en daar ging het over het Herpes-virus. Vroeger had ik er iedere maand last van tijdens de menstruatie, maar na jaaaren tetracycline geslikt te hebben voor puistjes (ja ja, door een huidarts aangeraden) had ik er (bijna) geen last meer van. Dat bleek naderhand een koemelk-alergie te zijn waardoor ik puistjes had. Maar mike, er is gezegd een virus bestaat niet, dat ze n iet zelfstandig kunnen leven, dus zat ik te googelen op virussen en daar kwam ik dat inderdaad tegen. Een virus koppelt zich aan een cel, heeft een gastheer nodig. (Wikipedia) Maar ja, hoe zit het dan met dat Herpes virus?. Naar mijn idee bestaan ze dus wel, alhoewel ze dan niet zelfstandig kunnen leven. Waar komen ze dan vandaan? En, ik heb heeel af en toe nog een koortslip.

 
Virussen zijn parasieten van cellen? Maar toch maken ze ons ziek? Waar komen die parasieten dan vandaan?

 
Wat bij mij goed werkt tegen de ontwikkeling van een koorstlip. Ik gebruik altijd calendula. Zodra ik het voel opkomen, ook zelfs als het al iets verder is. Calendula op zak en af en toe even smeren en hij verdwijnt echt heel snel en geen lelijk litteken ofzo.

 
Bij mij werkt MSM poeder. Als ik een koortsblaar voel opkomen, neem ik een paar dagen achter elkaar een paar gram msm poeder en dan krijg ik geen koortsblaar.

 
Er bestaan letterlijk geen virussen. Een 'virus' is GEEN indringer die zich nestelt in een cel, het is een BESCHADIGDE CEL waarvan wordt AANGENOMEN (nooit bewezen) dat een virus hiervoor verantwoordelijk is. Ik heb er een artikel over geschreven:

https://www.fatsforum.nl/topic/virussen-bestaan-niet-1

Ooit zijn we bang gemaakt voor bacterien van buitenaf (Pasteur), toen werden het niet-bestaande virussen en nu wordt ons wijsgemaakt dat iets 'genetisch' is. Het zijn allemaal leugens die de angst er flink in jagen. Je staat immers machteloos tegen bacterien, virussen en 'foute genen', nietwaar? Don't believe the hype!

Mike

 
Ken jij de speelfilm Outbreak, Mike?

Een film waarin Dustin Hoffman als viroloog probeert om een wereldwijde biologische ramp af te wenden.

Zal je dan wel een onzin film vinden?

 
@ Liesje, dat is toch typisch dat je een link legt tussen jarenlang antibioticagebruik en het verminderen van het herpesvirus. Ik denk dat je jezelf over met dat langdurig antibioticagebruik geen plezier hebt gedaan, maar wel dat het zo kan zijn dat een bepaalde bacterie is uitgeroeid daardoor die de herpesuitbraken vergemakkelijkten.

 
Mijn koorts-uitslagen had ik al op vrij jonge leeftijd. Mijn vader had het ook.Dus heb ik het waarschijnlijk van hem overgenomen. Die antibiotica ben ik veel later gaan slikken toen bleek dat ik never nooit van mijn puistjes afkwam.

Ik bedoelde te zeggen dat mijn mond openviel toen iemand me vertelde dat ik een koemelk-allergie had en dat ik ten onrechte die antibiotica heb geslikt. Ik had behoorlijk de pest in. Dat is inmiddels wel al weer lang geleden, toendertijd is het begonnen dat ik geen vertrouwen meer had in reguliere artsen. Bv ik had toen ik in de overgang was langdurig bloedingen. Ik ging dus naar de huisarts en kreeg iets om het te stoppen. Maar toen ik het middel bestudeerde had ik geen zin meer om het in te nemen. Toen naar dezelfde hom. arts gegaan en die gaf mij korreltjes. Na een week was het over. Na mijn 50e en deze antib. ervaring had ik het definitief gehad met die dokters. Ik ben dus wel langzaamaan gegroeid naar een andere aanpak van gezondheid en dat komt me nu goed van pas. Na mijn operatie kwam ik er weer achter dat het ziekenhuis mij niets te bieden had. Maar ik zit er niet mee, gewoon mijn eigen gang gaan en mijn intuitie gebruiken wat het beste is voor mij. En uiteraard hier op dit forum meer info vinden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.692
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan