Kombucha en candida

mzero

New member
Hallo allen,

Sinds enige tijd drink ik Kombucha en mijn ontlasting is enorm verbeterd. Echter heb ik sinds kort ook last van een schimmelinfectie. Dit heb ik eerder gehad en de oorzaak was toen een hoge Candida belasting in de darmen.
Aangezien ik nooit suikers of fruit tot mij neem vroeg ik mij af of jullie weten of Kombucha de Candida wellicht kan verergeren.
De Kombucha is zo'n 3 weken gefermenteerd en het zoete van de suiker is nog maar minimaal aanwezig heb ik het idee.

Ik las ook dat Candida geen schijn van kans heeft wanneer er genoeg maagzuur is. Ik heb al een tijdje geen ACV meer ingenomen hiervoor.

Wat is jullie ervaring hier mee?
 
Apple cider vinegar (acv) dus wel weer gaan drinken. Hoe zit het met je stresstolerantie?

Mike
 
Hoi Mike,

Bedankt voor je reactie.
Mijn stresstolerantie is beter dan het 3 maanden geleden was, maar nog steeds reageer ik niet goed op stress. Bij stress is er veel haaruitval en eczeem, dat vaak nog een week (en soms 2) na de stressvolle situatie door lijkt te gaan.
 
maagzuur optimaliseren met ACV ( of bijv HCL betaïne capsules)
Stress vreet maagzuur maar ook o.a ook B vitamines, magnesium en zink.
Candida aanpakken met bijv. melaleuca, nigella sativa of combi.Eventueel met leverondersteuning dmv een van de oligoplant reeks. En residente darmflora optimaliseren.
 
Ik eet regelmatig draadjesvlees van riblappen, en wekelijks runderhart of -lever. Ik merk hierbij een enorme energie 'boost'. Ik heb het gevoel dat ik veel meer kracht in spieren en gewrichten heb, en ik ben mentaal ook veel helderder.
Wellicht zit hier dan ook een flink tekort ergens...
 
Aangezien ik nooit suikers of fruit tot mij neem vroeg ik mij af of jullie weten of Kombucha de Candida wellicht kan verergeren.
De Kombucha is zo’n 3 weken gefermenteerd en het zoete van de suiker is nog maar minimaal aanwezig heb ik het idee.

Ik ken de omstandigheden niet hoe jouw batch staat te fermenteren maar over het algemeen is de suiker er na 3 weken toch wel uit.
Hier is de fermentatietijd uiteindelijk na wat experimenteren van 14 naar 5 dagen gegaan.
Als eventuele restsuiker het enige probleem is zou ik daar niet wakker van liggen.

Zelf heb ik ook een candida onder de leden dankzij deze troep, die 2 gaan hand in hand.
http://www.naturalnews.com/047837_Candida_overgrowth_mercury_fillings_amalgam_side_effects.html
Gemiddeld gaat er nu 1,5 ltr kombucha per dag doorheen zonder problemen.
Langzaam opbouwen maar dat geldt eigenlijk voor elke detox: minder is meer, zeker in het begin.

 
De Candida zal bij mij ontstaan zijn door een hele lange periode van hele hevige stress. En dat heeft niet alleen Candida veroorzaakt, maar eigenlijk alles ontregeld.

Het aparte is dat ik me steeds beter ga voelen (en ik slaap beter, ontlasting is veel beter), maar er opeens toch op mijn huid meer uitingen zijn van ziekte. Schimmelinfectie, Eczeem.

Ik heb wel van de kombucha een tijdje geleden een te heftige detox reactie gehad. Wellicht is dat te heftig geweest waardoor het lichaam te verzwakt is nu.
 
Waarom noemen we tegenwoordig alle heftige reacties een detox? Het kan ook zo zijn dat ons lichaam heftig reageert omdat iets niet goed ervoor is. Dan is het ook geen wonder dat het lichaam verzwakt als wij dat signaal stelselmatig negeren onder de noemer dat het goed is omdat het detox is.
 
Het is superlastig om te bepalen of iets nu een detox-reactie of simpelweg een allergische reactie bij ons teweegbrengt. De symptomen zijn identiek, dus hoe het verschil te bepalen? Wat e.e.a. verder nog compliceert is dat we valse signalen en reacties kunnen krijgen omdat 'onze emmer vol zit', m.a.w. velen van ons zijn hormonaal en neuraal overbelast door zware metalen en andere gifstoffen, plus velen beschikken over een niet optimale spijsvertering. Ga er maar aan staan om hier allemaal wijs uit te worden! De enige uitweg is een 'grote schoonmaak' op celniveau. Dankzij de epigenetica staan we aan de vooravond van zo'n doorbraak. Het draait allemaal om methylatie en daarmee chelatie van gifstoffen. Alleen een zuiver lichaam kan zuivere reacties geven.

Mike
 
Ik vind het toch wel typerend, dat ik absoluut niet meer de migraine heb van voorheen. Vroeger had ik het vaak 2 dagen lang, kreeg diarree en moest overgeven en moest in bed gaan liggen en nam tabletten. Soms heb ik het nog wel eens, ik ben een persoon die snel in de stress schiet, maar ik kan gewoon functioneren en hoef geen tabletten te nemen, en na een dag een beetje gevoeld te hebben, is het weg. Nou, dat is toch ongelooflijk.
Alleen jammer dat ik echt goed WAPF eet en nu na een beginperiode van afvallen, niets meer afval. Hoe dat kan weet ik niet. Erg jammer.
Dorothé
 
Voor een goede methylatie heb je glutathion nodig. Daarom is botervet zo'n goede ontgifter, want zuivel (liefst grasgevoerd en rauwmelks natuurlijk) is rijk aan glutathion. Misschien dat je nu snapt waarom ik problemen heb met Flamand's kruistocht tegen zuivel.

Mike
 
@cholesteroliscool.
1,5 liter kombucha per dag is veel. Hoe is het met je ontlasting daardoor?
Vaak, niet vaak, mooie drol? of anders
Ik heb vanwege andere klachten speciale belangstelling.


 
5 pitstops per dag is best wel veel. Ik zou zelf maar 1x per dag een stop willen hebben. Dus dat zou niet kunnen met 1,5 liter komb.Eigen foto?
 
Liesje,

Het is niet altijd een probleem als je 5 keer op een dag naar de wc moet, als de consistentie goed is en je het goed kan binnen houden zie ik daarin geen probleem. Misschien heb je dan gewoon veel troep weg te werken. Dan moet je spijsvertering alleen natuurlijk wel goed genoeg zijn om wel de benodigde voedingstoffen eruit te kunnen halen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan