Kokosvet of niervet?

Ufo

New member
Wat is gezonder?

Als ik vlees of eieren bak, doe ik dat in kokosvet. Heb nu bij de boerderij, voor het eerst, niervet besteld. Uit nieuwsgierigheid, en om uit proberen.

Maar wat nu? Kan ik ook eieren bakken in niervet? Het kokosvet in de smoothie vervangen door niervet? Of niervet en kokokvet met elkaar mixen?

Wie heeft tips?

 
Hoewel niervet niet zo verzadigd is als kokosvet is het desondanks op kamertemperatuur hard. Dit komt volgens mij omdat het veel verzadigde vetzuren bevat met een lange keten. Dit maakt dat het bij een lage temperatuur stolt. Hoe warm drink je je smoothie? Of wil je hem eten? :)

Je kunt er wel bakken in niervet, maar als je eten op je bord afkoelt stolt het vet ook weer. Ik gebruik ook niervet, maar mix het voortaan altijd met andere soorten vet. Reuzel is in de koelkast nog zacht smeerbaar. Dat lijkt me dan eerder geschikt, dan niervet. Ik denk dat roomboter/ghee toch wel het gezondste dierlijke vet is.

Kortom, als je niervet in je smoothie doet, dan denk ik dat het brokjes blijven, tenzij je gaat verwarmen.

 
Ik zou het niervet ook niet in de smoothie doen, waarschijnlijk niet lekker. Ik heb wel al met reuzel gebakken en ben niet zo tuk op de smaak en al zeker niet op de geur (gaat overal inhangen, ook je kleren).

Maar het zal wel goedkoper uitkomen om je niervet te gebruiken om te bakken en het kokosvet voor in je smoothie.

 
Wat is gezonder.... je kan volgens mij nooit echt verkeerd gaan met die 2 heb ik het idee... nog nooit in niervet gebakken :)

Ik bak eigenlijk ook alleen in roomboter, vind de smaak er van erg fijn. Ik heb ook een tijd in kokosvet gebakken, niet veel problemen mee maar boter is toch gewoon lekkerder.

Denk dat je voor de smaak dan moet kiezen en/of de prijs?!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan