kokosmelk

Misschien hebben ze het bij de jumbo? Ik heb ook toko lien en volgens mij heb ik het bij de jumbo of ah gekocht. Anders kan het ook nog de emté zijn..

 
OMG Dennis!

En je zult zien dat men er nog intrapt ook.

Kokosmelk kun je makkelijk zelf maken als je in het bezit bent van kokosrasp, gekookt water, een blender en een zeer fijne zeef(zak) of kaasdoek.

Bijv kokosrasp in blender doen: bijv. 200gram.

Gekookt water erover heen gieten tot 2 cm boven de kokosrasp uit.

Blenden een halve minuut lang.

Dan het geheel in een zeer fijne zeef gieten of in een kaasdoek: dan de kokosmelk eruit drukken (tenminste vanaf het moment dat je de temperatuur aankan) en klaar.

Zie hier een videopresentatie van de procedure:



 
Ik zou er haast niet eens raar van opkijken als ze over een tijdje kokospalmen genetisch hebben gemanipuleerd zodat de noten overwegend onverzadigde vetzuren bevatten. Anderzijds, er zijn al genoeg van dit soort producten goedkoop te produceren.

 
Ik vond het toch zonde om van kokosrasp de melk alleen te gebruiken en de overgebleven vezels weg te gooien.

Nu heb ik er chocoladecake van gemaakt:

6 eieren

theelepel zout

3/4 kop kokosrasp (waarvan ik al de melk heb afgehaald)

halve kop kokosolie/boter

2 eetlepels honing

halve theelepel natriumbicarbonaat (was ik vergeten, maar hoort er officieel bij: toch was het geheel goed gerezen zonder de natriumbicarbonaat)

100 gram cacao

het geheel in een mixer/blender door elkaar doen en dan in een ingevette bakblik (klein formaat) op 175 graden celsius voor 40 minuten in de oven zetten

ik vind het lekker om er daarna als het klaar is kwark overheen te doen.

mogelijk is het ook lekker zonder de cacao: wat niet goed is ivm nierstenen.

 
bij mij gaat de kokosrasp in de gehaktballen ipv paneermeel. Ik koop de rasp in natuurwinkel.

 
hoe had je dat gedaan zotteke?

Ik maak het van kokosvezels, ik draai mijn hand er niet voor om.

Inmiddels doe ik de rasp met gekookt water na een halve minuut blenden in een heel fijne zeef en dan een beetje persen met een lepel en ik heb weer kokosmelk.

 
Quote:
hoe had je dat gedaan zotteke?

Ik maak het van kokosvezels, ik draai mijn hand er niet voor om.

Inmiddels doe ik de rasp met gekookt water na een halve minuut blenden in een heel fijne zeef en dan een beetje persen met een lepel en ik heb weer kokosmelk.


Ik had twee biologische kokosnoten opengemaakt (met de hulp van mama :oops: ), het vlees eruit gehaald, fijngesneden (wat een uur duurde) en dan uiteindelijk door m'n krakkemikkige sapcentrifuge gedaan. Het leverde ongeveer 100 ml kokosmelk op.....en veel crème die ik in de centrifuge onderdeel aantrof.

DE VERSE KOKOSCREME WAS HEMELS :D

 
heeft iemand wel eens kokosmelk ingevroren.

ik heb nu via iemand een blik kokosmelk gekocht van bijna 2 liter maar dat krijg ik natuurlijk nooit in 1 keer op. :?

 
ik kan je nog een tip geven. Als je de kokosnoot gehalveerd hebt en een paar uurtjes in de vriezer plaatst laat de hele noot aan de binnen kant makkelijk los. ALs het koud wordt krimpt het en laat los van het vlies.

 
Ook ik ben al verslaafd aan de kokosmelk, sowieso al een tijd aan de kokosolie heerlijk.

Echter na het zelf maken van kokosmelk nu en te hebben bewaard in de koelkast wel last van stukke klonten die hard zijn geworden.

Hoe hou je tijdens het drinken net als bv melk een homogene substantie?

Kan je kokosmelk niet gewoon in een glazenpot op kamertemperatuur houden of krijg je dan schimmels ofzo? lijkt mij zelf stug.

 
Kokosmelk in blik BPA vrij...

Quote:
De Biologische en Fairtrade Kokosmelk van Dr. Goerg is gemaakt van maar liefst 3 verse biologische kokosnoten! De binnenkant van het blik is gegarandeerd vrij van Bisfenol A (BPA) en conserveringsmiddelen. De kokosmelk kan uitstekend samen met de Biologische Whey Eiwitten gemengd worden om zo een gezonde en lekkere smoothie te maken.


 
Quote:
Nee, zit vol met rommel.



Hoezo, er zit toch alleen kokos en water in?

Ik citeer:

Ingrediënten

Kokos, water.

 
Dat is dan voor het eerst, want voorheen had Go-Tan alleen maar kokosmelk met rommel. Maar inderdaad, er zit alleen maar kokos en water in. Is dus OK, kennelijk een nieuwe formule.

Mike

 
Quote:
Ingrediënten Kokos, water.



De vraag is of het om ongeraffineerde kokos gaat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan