Kokosmelk / santen

Quote:
Ik ben een GROOT FAN van kokosmelk! Ik koop altijd die biologische van Amaizin. Die guargom stoort mij niet. Ik maak dikke sauzen op basis van kokosmelk en kook op die manier Indiase curry's. Mexicaanse gehakt- en boongerechten, Thais en Indonesisch. Yum-yum!

Mike


nu alleen nog duimen dat na een jaar ons "opperhoofd" ;-) er nog steeds zo over denkt

tis wat!

 
Ugh, het opperhoofd spreekt! :wink:

Ik ben blij met alle varianten van kokosmelk, biologisch of niet-biologisch, die geen conserveermiddelen bevatten. Dat klein beetje guargom overleef ik wel, de voordelen zijn groter dan de nadelen.

Mike

 
Als je het zelf wil maken van kokosnoot, maakt het dan nog uit of je een oude, bruine kokosnoot gebruikt of een verse groene?

 
Het kan allebei, ik heb zelf geen ervaring met de verse, omdat ik dat zonde vind, die eet/drink ik net zo lief zo op, als ik het in mijn eten/saus verwerk merk ik toch geen verschil (denk ik). Hier staat een filmpje over hoe je het maakt: http://blog.caprig.com/?p=121

 
Hoi,

Ik koop altijd de kokosmelk van Terrasana. Daar is, behalve water, niets aan toegevoegd.

Groet.

 
Bij de Turk kan ik voor 1 euro 200gr santen kopen van het merk Rishi.

Het komt uit sri lanka, het is 100% pure kokosnoot en er is voor de rest niks aan toegevoegd. Het is niet biologisch maar is het wel verstandig om het te gebruiken?

Hetzelfde merk kost in supermarkten rond de 2 euro.

Edit: geld dit ook voor santen?
Quote:
Ik ben blij met alle varianten van kokosmelk, biologisch of niet-biologisch, die geen conserveermiddelen bevatten. Dat klein beetje guargom overleef ik wel, de voordelen zijn groter dan de nadelen.

Mike


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.639
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan