kokosbloesem suiker

coco

New member
Kokosbloesem suiker lijkt mij met een glycemische index van maar 35 een veel betere vervanging van suiker inplaats van honing die een index van 110 heeft.

Klopt dit of weet iemand iets over kokossuiker wat niet zo goed zou zijn

Over stevia vertelde hier op het forum dat de witte stevia niet goed zou maar wel de groene, ik ben opmzoek gegaan maar de groene stevia is echt niet te vinden.

 
Ik zou niet weten wat er mis is met kokosbloesemsuiker. Aman Prana heeft deze, dan weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt.

Honing, billington of kokosbloemsuiker zijn alle drie prima. Allemaal hebben ze voor- en nadelen. Honing zit boordevol waardevolle enzymen en staat sowieso al duizenden jaren bekend als zeer helende voeding. Billington is ook een volwaardig product, net zoals kokosbloemsuiker.

De nadelen van deze suikers (zoals met elke suikers) mag ondertussen wel duidlijk zijn als je hier al wat langer meeleest. Niet teveel dus :wink:

 
Volgens mijn boek Suikers & zoetstoffen heeft echte honing een GI van 35-64 en commerciële honing 62-85. Deze lage score dankt de honing aan zijn hoge fructose gehalte. Kokosbloesemsuiker heeft inderdaad een GI van 35. Tja, het blijft een geconcentreerde vorm van koolhydraten en naar mijn sterke vermoeden met verslavende eigenschappen zoals oerzoet/rapadura/sucanat/ongerafinneerde ruwe rietsuiker dat ook heeft, en dat is slechts ingedroogd suikerrietsap, maar wel met een GI van 65. Ik vermoed dat een hogere GL een hogere verslavinggraad impliceert.

Meer info: http://www.sugar-and-sweetener-guide.com/glycemic-index-for-sweeteners.html

 
wie weet waar je billington melasse kan kopen?

ik had ergens een link gevonden op het forum maar die werkt niet meer.

groet sheila

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.546
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan