R
Romagi
Guest
Vanavond 22-07 op WDR om 22.45 uur Der hohe Preis des billigen Kaffees. Het ging om koffieplantages in Brazilie en om de vele pesticiden die gebruikt worden bij het telen. Als er bv 1x per jaar besproeien wordt aanbevolen dan gebeurde het wel 12x in het jaar en ook als de bonen al waren geoogst en klaar lagen voor verzending werd er nog gespoten, o.a. met Opera en Endosulfan. Nadat ze gebrand waren was er wel veel pesticiden verdwenen. Ook bezochten ze een plantage die biologisch boerde en bij laboratorium-onderzoeken kwam die goed uit de bus. Geen pesticiden gevonden. De mensen die al jaren werken op die plantages waren vroeger niet beschermd en hadden ziektes, de medicijnen daarvoor worden geproduceerd door dezelfde firma,s die de pesticiden fabriceren, o.a. Bayer.
Ik drink 1 koffie per dag en heb er nooit bij stilgestaan dat het bespoten wordt. Toch maar biologisch kopen of definitief stoppen. Ik drink veel rooibosthee. Hoe zit het daarmee vraag ik me af.
Ik drink 1 koffie per dag en heb er nooit bij stilgestaan dat het bespoten wordt. Toch maar biologisch kopen of definitief stoppen. Ik drink veel rooibosthee. Hoe zit het daarmee vraag ik me af.