Koffie en je onrustig voelen

G

Guest

Guest
Hoi,

Nou drink ik dus geen koffie meer,omdat het gewoon niet gezond is en het je bijnieren opfokt

Maar nu vraag ik me af

Ik heb bijna zeker bijnieruitputting

Adrenanorm ga ik me opgefokt van voelen,heb adrenal nog niet geprobeerd

Waarom voel ik me vreselijk nerveus worden nadat ik koffe heb gedronken

En waarom vele niet,herkennen dit onrustige gevoel wat ik ze omschrijf niet

Heb je bijnieruitputting als je van kofffie erg nerveus wordt

Rare vraag maar vraag me af waarom sommige zich lekker voelen met koffie en ik niet

 
Niet dat ik het zou drinken als me niet nerveus zou voelen worden hoor!

 
IEDEREEN wordt nerveus en onrustig van koffie. Dat sommige mensen dit niet (meer) voelen, heeft te maken met gewenning. Deze mensen worden eerder onrustig als ze geen koffie drinken en dat is een teken van verslaving.

Dat zie je met rokers ook, die beweren rustig te worden als ze een sigaretje roken. Integendeel, hun hart gaat sneller slaan en hun schildklier wordt overactief (de reden waarom menige roker slank blijft tijdens het roken, maar aankomt als hij/zij stopt).

Bij koffie werkt het als volgt:

Koffie wordt gemaakt van geroosterde bonen. Het roosteren verhoogt en concentreert het natuurlijke caffeinegehalte van de koffiebonen. Vervolgens zetten we de koffie in apparaten die een nog geconcentreerdere oplossing geven. Het lichaam krijgt dus een overdosis caffeine te verduren en ervaart dit als stress. Dit lokt een reactie uit van de bijnieren, die alarm slaan en de lever aansporen om glycogeen af te geven, waardoor de bloedsuikerspiegel razendsnel stijgt om het lichaam voor te bereiden of vechten of vluchten. Hierdoor word je hyperalert. Het stresshormoon dat gepaard gaat met vechten of vluchten heet adrenaline. Het is deze adrenaline die je onrustig en nerveus, zelfs angstig, maakt.

Uit jouw posts blijkt eens te meer dat je adrenalinegehalte te hoog is. Hierdoor kun je niet tegen dierlijk bijnierextract en het is ook de reden waarom je zo reageert op koffie.

Mike

 
Ik herken het wel wat Danielle schrijft, ik drink zelden koffie maar ik heb dat gevoel als ik te lang wakker blijf. Als ik niet ga slapen als ik moe ben raak ik over die slaap, krijg ik een hele snelle hartslag en kan ik niet meer slapen maar dan ook echt helemaal niet meer. Krijg ook een hele droge mond, echt adrenaline. Te veel koolhydraten eten of een glas wijn drinken kan het ook uitlokken heb ik gemerkt. Slaap is voor mij de boodschap, om 19h met de kinderen mee gaan slapen.

 
Dank jullie voor jullie posts

Ik drink het nooit meer bijna,heel enkele keer zoals vd week bij een vriendin had ik zoo een trek erin en dat had ik niet moeten doen

Ik voelde me de hele middag angstig en zenuwachtig

 
Ik denk dat je ook nogal uitgeput ben als het lichaam zo reageert. Het kan zelfs zijn dat je een soort burn-out hebt en er mee hebt leren leven. Eerst dan maar eens echt helemaal uitrusten, alles wat niet echt nodig is achterwege laten, de boel opruimen, orde in je leven en heel belangrijk: iets gaan doen dat je echt leuk vindt en als je het niet meer leuk vindt hou je er mee op. Het gaat om het plezier in wat je doet, ervan genieten.

Ik ging me van Adrenal ook niet beter voelen. Heb het toen een paar weken laten staan en ben nu met een heel lage dosering begonnen, dat bevalt goed.

 
Gerard,

Dank je voor je post,is waar wat je schrijft

Er is veel gebeurd de afgelopen jaren,mn moeder is overleden 2 jaa geleden na een lang ziekbed.We waren heel erg close met elkaar,en ik blijf haar heel erg missen.

En ik ben enkele maanden erna onverwachts zwanger geworden,kindje gekregen

En nog wat dingen meer.

Heb het allemaal niet verwerkt,en lukt me ook niet om de juiste hulp te krijgen daarvoor.

 
Je kan veel zelf doen. Vooral rust nemen, niet meer dingen aangaan dan die nodig zijn en zeker ook liefde en vriendschap van anderen ondervinden. Als je geen partner hebt, of je hebt er vaak spanningen bij, kan het heel goed werken om iemand te vinden die een echte vriend/vriendin voor je is, waar je je hart bij kan luchten. Het blijft dan allemaal op hetzelfde niveau. Hulp zoeken geeft al snel een ondergeschikte positie, daar schiet je meestal niet veel mee op. Uiteraard moet je zelf kiezen wat het best voor je is.

Vragen en bespreken kan hier altijd.

En het voorjaar komt er aan, dat geeft ook energie!

 
Danielle, je moet proberen rust te zoeken.

Ook in jezelf.

En als ik zo dingen van je lees, wil je alles gelijk in 1 keer goed doen, maar dat gaat niet.

Ben je beetje perfectionistisch ingesteld? Als je het bent, probeer dat los te laten.

En zoals Gerard zegt, probeer iemand te vinden waar je je verhaal echt kwijt kan en die ook weleens de waarheid tegen je zegt, een soort spiegel voor je wil en kan zijn.

 
Gerard ben je helderziend ofzo? :mrgreen:

Klopt precies

En inderdaad heb ik een goede vriendin waar ik wel goed mee kan praten,zij begrijp mij heel goed

Mn vader heeft sinds enkele maanden een vriendin die meteen is ingetrokken en mn vader is helemaal veranderd,net als alles in het huis.

Niets lijkt er meer op dat mn moeder daar altijd gewoond heeft,alle spullen van haar zijn weggestopt en dat is voor mij allemaal heel moeilijk

En valt niet met mn vader over mijn gevoelens te praten want dan voelt ie zich aangevallen en wordt boos

Maar ik zal daar niet te veel op in gaan

Het is natuurlijk nog maar 2 jaar geleden dat ze overleden is en juist omdat we zo close waren is het zo moeilijk,ook omdat ik gewoon geen hechte band heb met mn vader voel ik me weleens wees terwijl ik nog zo jong ben

Ook mn kinderen hebben niet echt een opa aan hem,en hun oma van vaders kant woont in het buitenland

Henk,

Ik ben niet perfectionistisch,maar zou zo graag meer rust in mn hoofd willen en gelukkiger zijn

Nu met het mooie weer voel ik me inderdaad al een stuk beter

Thanks!

 
Afscheid nemen, dat zit vaak ook in spulletjes die herinneringen oproepen. Je vader past zich aan, dat zie je vaker. Je kan wat spullen van je moeder vragen omdat er voor jou herinneringen aan zitten.

Maar nu: je moet verder, dat kan ook niet anders. Reken maar dat je het kan, al voet het misschien niet zo. Je hebt je kinderen om voor te zorgen, geef er veel liefde aan, je krijgt het meteen terug, het is een wisselwerking.

Familie is ook niet altijd alles hoor. Vriendschap is soms waardevoller. Ben je alleenstaande ouder?

 
Quote:
Koffie wordt gemaakt van geroosterde bonen. Het roosteren verhoogt en concentreert het natuurlijke caffeinegehalte van de koffiebonen


Misschien een rare vraag, maar hoe kan verhitting er nou voor zorgen dat er meer cafeïne in de koffiebonen komt??

 
Als ik 1 kop koffie drink op een dag dan kan ik 's avonds heel lastig in slaap komen. Het heeft een dubbele werking bij mij. Aan de ene kant na het nemen een heel fijn en energiek gevoel maar paar uur later uitputting en lastig kunnen slapen. En ook word ik uiteindelijk heel onrustig.

Wat is er precies aan de hand als je heel slecht tegen cafeïne kan? En je er dus uiteindelijk onrustig van word? Ik snap dat dit gebeurt wanneer je veel koffie tot je neemt. Maar ik heb dat al bij echt hele kleine hoeveelheden. Altijd al gehad om eerlijk te zijn. Daarom drink ik het ook amper. Maar ben wel benieuwd naar een verklaring.
 
Misschien is het minder als je een heel klein beetje koffie neemt, aangevuld met warme melk en dan een fikse klont boter erbij.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan