Kniepijn

G

Guest

Guest
Zijn er hier nog die last hebben van kniepijn vooral na veel te wandelen?

Ik voel het dan erg als ik de trappen op en afloop, vooral in de rechterknie.

Ik heb het niet na het fietsen.

Zou het komen door een combo van osteoporose en een slecht werkende lever (rechterknie)?

 
Misschien een tip om wat duidelijker te omschrijven wat je dan voelt en waar precies.

Alleen pijn aan de rechterknie lijkt me een te ruim gegeven voor een gericht antwoord.

Nog een tip; probeer eens een wandeling op een paar andere schoenen. Die geven misschien net een iets andere loophouding.

En vergeet de sole niet.

 
Waar zit de pijn precies? Het kan de meniscus zijn, maar ook een aanhechting rond de knie. Dat laatste is vrij goed te lokaliseren omdat de meeste aanhechtingen vrij dicht aan de oppervlakte liggen, je voelt dan als je drukt een pijnlijk plekje onder of boven het eigenlijke gewricht.

Wat doe je aan de osteoporose?

 
Hallo Lekkerromig

Pijn in de knie kan ook afgeleide pijn zijn van triggerpoints in het bovenbeen.

Triggerpoints zijn kleine verkrampingen die niet alleen pijn in de spier veroorzaken maar ook in de nabijgelegen zenuwbanen en lichaamsdelen. Triggerpoints kunnen ontstaan door tal van oorzaken waaronder - hier-is-tie-weer- stress maar ook overbelasting van een spier, verwondingen, alcohol of chemische stoffen (denk maar aan wat er allemaal voor troep in ons voedsel zit)

Ons lichaam kan daar niks mee en slaat al die afvalstoffen op in het bindweefsel, waar het minste schade kan aanrichten maar ook hier zit een grens op.

Triggerpoints zijn voelbaar.....voelt als kleine verhardingen zoals een erwtje of een rijstkorreltje onder de huid maar het kan ook als een compleet ei aanvoelen (geloof me dat heb ik al meerdere keren meegemaakt)

Teveel wandelen kan een spier overbelasten waardoor triggerpoints ontstaan....misschien een idee om een massage te nemen gericht op triggerpoints, dit is een weldaad voor je benen, daar kan ik over meespreken.

Groetjes Peti

 
@ Ufo,

ik heb het al voor gehad met andere schoenen ook, maar ik wandel niet zoveel omdat ik meestal met de fiets ben en daarom heb ik er niet veel last van.

Het doet momenteel dan ook geen pijn meer als ik stap, maar als ik op m'n knie druk, voelt het nog wel wat pijnlijk als een blauwe plek.

En ja ik drink elke dag sole en kefir.

Nu ik er beter aan gevoeld heb, is het eigenlijk meer onder de knie en langs de binnenkant van de knie en straalt het uit naar de scheenbenen.

@ peti, bedankt voor de uitleg, maar ik voel niet echt verhardingen.

Ik heb het eventjes opgezocht en het is waarschijnlijk beenvliesontsteking oftewel 'shin-plints' en het feit dat ik platvoeten heb kan daar ook wel mee te maken hebben, hoewel ik hier vroeger geen last van had, maar ik herinner me wel dat de orthopeet(?) eens zei dat steunzolen belangrijk zijn, omdat je later last kunt krijgen van de knieën, maar ik heb die steunzolen dus bijna nooit gedragen..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan