klaplong

Milleke

New member
NOODKREET: Mijn dochter(34 jaar) krijgt ten gevolge van endometriose klaplongen, tot nu toe 11 stuks. Daarna kreeg ze spuiten (Lucrin) om kunstmatig in de overgang te komen om de endometriose rustig te houden. Vanmorgen was 't weer mis en ze heeft nu weer 'n klaplong. Kan iemand ons advies geven??
 
hier Sanne zelf. Ik eet smoothies van fruit met rozijnen of abrikozen, veel roomboter en kokosolie. Redelijk wat vlees maar geen kip en ei. Ik loop bij een orthomoleculair arts en slik een hele berg supplementen. Ik mag elk produkt maar 1 keer per 4-5 dagen gebruiken maar dat is heel lastig. Ik wissel wel veel af.
Volgens de allergie testen reageer ik naast pinda, soja, lupine en gluten (dit weet ik al jaren) ook op kip, ei, koemelkproducten en schaap. Koolrabi en wortel. Ik mijd nachtschade.
Qua fruit ga ik nu weer meer richting de zuurdere varianten omdat ik opnieuw last kreeg van exceem.
Ik eet vaak boekweit of teffpannenkoekjes met bessen of frambozen.
Soms maak ik een bottenbouillon van rood vlees.
 
http://praktijkvanhulst.nl/klantenervaringen/endometriose/

Ik weet niets van endometriose, en heb ook geen ervaring met praktijk van Hulst, maar wie weet kunnen zij je adviseren?

'Traditionele Chinese kruiden zijn even effectief als klassieke geneesmiddelen (hormonen) of een chirurgische behandeling bij endometriose, en hebben minder bijwerkingen, zo blijkt uit een analyse van twee Chinese studies (gepubliceerd in de Cochrane Database of Systematic Reviews. 2009; Issue 3)'
 
Ik eet smoothies van fruit met rozijnen of abrikozen
je bent gelukkig al over gegaan op zuurder fruit dat is al beter.

Probeer zoveel mogelijk je koolhydraten inname te verlagen maar niet te drastisch.

Verder je maagzuur verhogen, je geeft aan eczeem te hebben, een huidprobleem duidt op een slechte spijsvertering: maag en huid

Door te weinig maagzuur kun je eiwitten niet goed verteren, zie hier o.a. je allergie voor kip, koemelkproducten en schaap.

soms maak je een bottenbouillon..... probeer dit eens alle dagen te eten, bouillon getrokken van beestenbotten, liefst knien, staart, kaakgewricht, de bewegende delen van het dier, daar krijg je de beste gelatine rijke soep van.

Lia
 
Hoi Lia, bedankt voor je reactie. Ik ben de moeder van Sanne weer. Sanne zal zelf ook nog wel reageren. Jouw advies is 'n voedingsadvies in 't algemeen, toch? Ik zie hier op 't forum geen vragen over longproblemen. Zou Sanne ook specifiek voor haar longen wat kunnen doen?
 
Door te weinig maagzuur kun je eiwitten niet goed verteren, zie hier o.a. je allergie voor kip, koemelkproducten en schaap.

Dat kan ook andere oorzaken hebben als maagzuur hoor, te weinig enzymen aanmaak van de alvleesklier of dunne darm bv, aminozuren kunnen alleen via kalium en glutation uit de darm opgenomen worden, hier kan vast ook wel iets mis gaan, of tekorten van deze.

Altijd maar dat maagzuur aanwijzen is misschien wat simpel.

http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/129086-spijsvertering-vertering-en-opname-van-eiwitten.html
 
volgens de orthomoleculair arts mag ik elk product maar ik één keer in de 4-5 (rotatiedieet) dagen dus dagelijks een bottelbouillon (of elk ander product) past daar niet in. Vorig jaar nam ik elke dag soep mee naar het werk maar toen kwam de orthomoleculair arts om de hoek kijken. Volgens haar moet ik mijn immuunsysteem rustig krijgen door de allergenen te mijden en goed af te wisselen. Wat vinden jullie daarvan?

 
Dat kan ook andere oorzaken hebben als maagzuur hoor, te weinig enzymen aanmaak van de alvleesklier of dunne darm bv, aminozuren kunnen alleen via kalium en glutation uit de darm opgenomen worden, hier kan vast ook wel iets mis gaan, of tekorten van deze.

Altijd maar dat maagzuur aanwijzen is misschien wat simpel.

Niet helemaal. Uit de allernieuwste Wise Traditions:



Protein-rich foods stimulate the production of stomach acid. Stomach acid is essential for the diogestion of all proteins.

(...)

When the stomach pH is low enough, that is, when it is acidic enough, enzymes are produced by the pancreas to break down fats, carbohydrates and proteins.

(...)

If high-protein foods are not eaten, digestion suffers due to low stomach acid.

(...)

Eating some complete proteins from animal sources at every meal helps you digest all the food in the meal more completely.

Uit het artikel Cleansing Myths and Dangers (momenteel nog niet online op de WAPF-site, maar dat zal snel wel gebeuren).

Mike
 
Vorig jaar nam ik elke dag soep mee naar het werk maar toen kwam de orthomoleculair arts om de hoek kijken.

Wat zei jouw lichaam? Dat is oneindig wijzer dan welke orthomoleculaire arts dan ook. Als dat goed voelde, was het goed, punt.

Mike
 
Bouillon is zo ontzettend goed voor de spijsvertering én de slijmvliezen, als je spijsvertering goed verloopt en je slijmvliezen in orde zijn verbeterd dit de conditie van jou darmen. In de darmen huist je immuniteit, dus als jij er geen last van hebt of op reageert dan vind ik het geen sterk verhaal om altijd te moeten afwisselen voor het immuunsysteem.
 
Bouillon is zo ontzettend goed voor de spijsvertering én de slijmvliezen, als je spijsvertering goed verloopt en je slijmvliezen in orde zijn verbeterd dit de conditie van jou darmen.

Hoi Tanja, je zegt het goed: de spijsvertering en de darmslijmvliezen moeten een bepaalde mate van gezondheid hebben om de darmen in gezondheid vooruit te kunnen helpen. En daar zit hem de kneep natuurlijk. Ik spreek jammer genoeg uit ervaring. Ik kan niet elke dag bouillon eten: dat kan mijn spijsvertering tot dusver gewoon niet aan.
 
Het afwisselen van voeding elke zoveel dagen is een idee van Richard de Leth, van het boek Oersterk. Het is het idee dat er geen ophoping plaatsvindt van stoffen waar je -wellicht- niet zo goed tegen kunt.
Het smaakt voor mij hetzelfde als 'alles met mate'.

Ik heb er wel eens over gedacht hoe ik dat zou moeten doen, maar ik kan er geen weg in vinden. Er zijn in mijn optiek nou eenmaal bepaalde voedingsmiddelen waar je niet onderuit komt om die -bijna- elke dag te nemen.
 
Richard de Leth is een leerling van Frits Muskiet en dus van de Paleo-lijn. Moet ik hier nog uitleggen wat ik van Paleo vind?

Mike
 
Moet ik hier nog uitleggen wat ik van Paleo vind?

Niet aan mij ;)
Maar misschien is het wel handig voor de lezers :)
 
Daarom voeg ik er ook aan toe dat je er geen last van moet ondervinden Lievergezond. Blijft voor vele een puzzel en jij bent daar 1 van, maar daarmee is het niet voor iedereen noodzakelijk om te roteren, vooral als het je van helende voeding afhoudt.
 
Ik zou toch meer aan de oorzaak gaan doen. Dat zal een weg van zoeken en proberen worden, onderdrukking van de cyclus is een typische "medische wetenschap" oplossing. Het afweersyteem werkt onvoldoende, waardoor de afgestoten endometriumcellen niet netjes opgeruimd worden, maar de kans krijgen om zich ergens anders in het lichaam te nestelen.
Dus afweersysteem op orde krijgen: spijsvertering optimaliseren.
Daarnaast:
Het lichaam helpen het opruimen van ongewenste cellen mogelijk te maken: zorg voor voldoende B17. Ondanks dat het geen kanker is gaat het wel om het opruimen van cellen, in dit geval op ongewenste plaatsen.
Energetisch: zorg voor orde in je huis, in je leven. Bij orde hoort in de eerste plaats liefde.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan