Kippenpoten

G

Guest

Guest
Heb deze week 1 kilo kippenpoten gehaald uit de diepvries hier bij de Vietnamese Toko. Weet niet of het biologisch was, kwam uit polen stond erop.

Maar heb er dus bouillon van gemaakt, en het is nu gewoon een grote pan met geelachtige gelatine pudding geworden, ik laat het nu drie dagen in de koelkast, daarna maak ik er blokjes van en doe ze in de diepvries.

Ik moet zeggen dat het lekker smaakt, en met dit warme weer vandaag pak ik steeds lepels van dat gelatine pudding en niet zoveel last van de warmte.

Zijn er meer mensen met ervaring van kippenpoten bouillon?

Ik kook ze eerst 5 minuten voor, daarna snij of knip ik overal de nagels en een beetje bot af, het vel hoefde er niet af want dat was al voorgedaan, daarna kook ik het weer op in nieuw koud opgezet water 4 a 12 uur lang waar het water soms borrelt, dus net tegen de kook aan.

Die kippenpoten bouillon geeft overal smaak aan merk ik wel, in de rauwe melk, of in andere soepen etc., etc.........

 
Wanneer ik bouillon maak is dat altijd met kippenpoten,niet biologisch overigens.Daarnaast ligt er altijd een vissekop met graat en restvlees bij en vaker ook varkenspoten of runderstaart.Meestal maak ik voor 2 weken met dan 1 soepkop per dag voor de consumptie.wanneer ik deze dan slurp gaat er cocosolie en een beetje curcuma in.

Mijn vrouw en zoon vinden het al vies vinden ruiken wanneer het opstaat,noch maar te zwijgen van de vissekop die ze aankijkt.Eigenlijk zou ik wel graag hebben dat ze er ook iedere dag een kop van aten.Maar oke,zo heb ik zelf wel weer voldoende voorraad. :lol:

ad

 
Ik stond gisteren ook naar een zak kippenklauwen te kijken in de vriezer van de Aziatische suup, maar heb ze laten liggen, omdat ik ze liever van een betrouwbare bron zou hebben. Wat heb ik aan gelatine van plofkippenklauwen uit China (in het ergste geval denk ik dan)? Ik kon geen land van herkomst achterhalen op de verpakking.

 
Ach , smaken verschillen.Maar hoe dan ook , daar waar het voor eet krijg ik binnen.

Ben wel veel gezonder dan de mensen om me heen die alles eten wat maar smaakt(vetsin junks).

Even serieus,mijn kookkunst kan beter ,om anderen bv.ook zover te krijgen om wapf/paleo te eten.Zelf heb ik daar nooit moeite mee gehad.Is het goed voor me,dan gaat het de maag in,is mijn motto.

 
Ik had nog nooit gehoord dat een combinatie te nassen zou zijn. Misschien ga ik het eens proberen. Het idee dat het niet lekker of vies zou zijn zit enkel tussen mijn oren, dus alleen daarom al vind ik het interessant om eens te gaan doen.

 
Kip is denk ik het vlees waar je meest voorzichtig van alle mee moet zijn. Je kunt het wel nagaan, ze worden altijd gehuisvest in grote schuren/loodsen waar per definitie geen voer voor ze te vinden is. Ze worden dus altijd, zonder uitzondering, gevoerd door mensen. Tel daar bij op de medicijnen die ze al snel zullen krijgen omdat ze onder ongezonde omstandigheden leven. En wie controleert dat in Azie? De goede gezonde vrij lopende kippen eten ze echt zelf wel het eerst op.

Ik denk dat het vlees dat het meest veilig is om te kopen, lam of schaap is. Bedenk het zelf maar: een boer zal altijd zoeken naar een manier om de kosten zo laag mogelijk te houden, en zo min mogelijk bij te hoeven voeren. Schapen kunnen zomer en winter buiten blijven, en bijvoorbeeld Ierland (dunst bevolkte land ter wereld) bestaat voor het grootste deel uit weiland, weiland en nog eens weiland. Nieuw Zeeland is niet veel anders. Vlees wat daar vandaan komt is naar mijn idee altijd van hoge kwaliteit, ook al staat er nergens op dat het biologisch is.

 
Quote:
Eigenlijk zou ik wel graag hebben dat ze er ook iedere dag een kop van aten



hey Ad, in kan wel begrijpen dat je familie de combi niet zo lekker lijkt.

Als je die bouillon gaat eten weet je niet of het vis of kip of rundvlees is.

Misschien beter apart maken, dat ze weten wat ze kunnen verwachten. Ik zou er zelf ook moeite mee hebben, maar lust ze alledrie wel(apart)

Pas had ik aspergesoep gemaakt en vind ik bv lekker met kippenbouillon, maar groentesoep vind ik het lekkerst met runderbouillon en in erwtensoep hoort gewoon een varkensbouillon.

Succes met je kookkunsten!

 
De toko is een winkel die je op goede ideeën kan brengen en voor kruiden of specerijen zou ik niet al te moeilijk doen, maar dierlijke producten zou ik er niet gauw kopen. Zo zag ik er laatst ook varkensstaarten liggen. Allemaal leuk om bij de bioslager eens om te vragen. Zo ook voor kippenklauwtjes.

 
@Marijan,

bedankt voor de tip.je hebt gelijk wanneer er soep van gemaakt gaat worden,maar ik drink de bouillon zoals die is ,dus geen soep.Ik wil gewoon de voedingsstoffen zonder veel poespas.

wanneer het kouder gaat worden gaat mijn vrouw weer soep maken en dan zal ik wel de bouillon maken van een soort vlees.

met de kookkunsten valt het best wel mee realiseer ik me .Kook vaker uit het kookboek van mark sisson en gerechten van verschillende paleo sites.Dat eten mijn vrouw en zoon wel.Maar orgaanvlees,botten(ze gaan bijna over hun nek wanneer ik merg uit de botten eet) etc.laten ze aan 'wilde man'over :wink:.

Ben benieuwd hoe ze gaan reageren wanneer ik over ga op het eten van hersenen en testikels etc.

ad

 
Leuk experiment ad, eten van testikels en hersenen. Vergeet niet er een video van te maken en deze via youtube ook aan ons te laten zien. ;-)

 
Hoi Allemaal, ik wilde deze week kippenpoten stoofpotje maken. Ik heb het forum afgezocht en er een kunnen vinden maar daar zat minder vet bij. Heeft iemand een goed idee, iets met kokosmelk?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan