Kinderen met gaatjes, tip om te voorkomen.

G

Guest

Guest
Ik heb nu het boek van Ramiel Nagel en daarin wordt het belang van calcium en fosfor onderstreept.

Wij hebben dus 2 dochters met beide wat zwakke kiezen met enkele gaatjes. Wij lopen hiervoor bij de heer Brandsma.

Tevens had ik het volgende stuk gevonden....

http://www.biologischetandarts.nl/Aandachtsgebieden/Holistische-kindertandheelkunde/

Wij geven ze nu ieder 3 x pd een tablet calium psosporicum en calcium fluoratum.

Mocht je kleine kinderen hebben en je ziet al wat plekjes ontstaan dan is het misschien een idee om dit aan ze te geven.

Waarschijnlijk kan je dit ook preventief geven. Het gaat om celzouten.

 
Quote:
Pas op 8 jarige leeftijd wordt de natuurlijke glazuurvorming beëindigd



Zou dit echt zo zijn?

Ik weet niet precies wat die tabletten zijn maar het klinkt alsof je net zo goed (zoniet beter) gewoon zuivel kan geven.

 
Quote:
Ik weet niet precies wat die tabletten zijn maar het klinkt alsof je net zo goed (zoniet beter) gewoon zuivel kan geven.


Onttrekt zuivel (vooral melk) juist geen calcium aan de botten en tanden omdat het het lichaam verzuurd, en deze verzuring compenseerd door calcium te onttrekken aan botten en tanden?

 
Hoofdstuk 16 van Voeding en fysieke degeneratie gaat over beheersing van cariës; wat dat betreft was Weston Price bijzonder onder de indruk van volkeren die veel melk dronken, zoals de Arabieren en de Zwitsers. Met name de melk van het eerste gras, van nu dus. Ook vitaminerijke boter, zure kwark etc.

 
Je lichaam verzuurd niet door goede voeding. Sterker nog, het mineraal dat je botten opbouwt is zuurvormend.

 
Gepasteuriseerde melk kan verzurend werken, omdat het eiwit caseïne hierdoor beschadigd is en de enzymen die nodig zijn voor de vertering kapot zijn gemaakt, dit maakt dat het moeilijk te verteren is, onverteerde eiwitten kunnen wel verzuring/rotting veroorzaken. Dit geldt zeker voor de gesteriliseerde melk. https://www.fatsforum.nl/topic/caseine-in-de-melk

 
Tanja, dat is dan waarschijnlijk ook zo bij (home made) kefir van demeter melk ?

 
Pike,

Volgens Mike maakt fermentatie weer een hoop goed:
Quote:
Het fermentatieproces maakt de schade van de pasteurisatie grotendeels ongedaan


Kefir voegt weer enzymen toe en die helpen ook weer de caseïne af te breken. Dus dan zou volle bd melkkefir wel het beste alternatief zijn.

 
Ik kwam was op zoek naar natuurlijke middelen om gaatjes te voorkomen en als ze er zijn weer te remineraliseren. Toen herinnerde ik mij een artikeltje dat ik ooit had gelezen, maar waar ik niet precies van meer van wist wat nu de remedie was. Blijkt het gewoon WAPF te zijn: boterolie en gefermenteerde levertraan. Nu nog mijn (voor gaatjes gevoelige) zoon zover zien te krijgen dat hij die dikke Blue Ice Royal capsules gaat slikken. Iemand tips?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan