Kinderen die maar niet door melkgebit heen komen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo wp-ers

Al een tijdje sta ik voor de klas, middelbare school, in de onderbouw.

Nou valt het mij op dat ik daar echt veel leerlingen tegenkom die bijna nog alle melktanden hebben. Het gaat hier ook om kinderen met een laag IQ.

Ik wil niet zeggen dat dit met elkaar verband houdt, maar ter informatie.

Ik vind het een raar verschijnsel, dat ik leerlingen ook bijvoorbeeld van 16 jaar zo tegenkom.

Ik dacht dit is misschien een interessant discussiepunt.

Althans ik vind het heel erg boeiend maar heb mijn antwoorden hiervoor nog niet gevonden....

 
Hm wel vreemd want de meeste kinderen beginnen bij ongeveer 6 jaar .

Mijn oudste zoon en middelste dochter waren extreem lang van stuk en vroeger aan het wisselen (4 jaar)zij waren ook vroeg met tanden krijgen trouwens .

Wel hadden zij de lengte van een ongeveer 6 jarige .

Mijn jongste zoon die normaal van lengte is ging keurig met zijn leeftijd genootjes mee .

Iid boeiend !

 
Ik heb altijd gehoord dat je tanden gaat wisselen op het moment dat je er aan toe bent om te gaan leren lezen.

 
Interessant, dan zou het eventueel dus kinderen zijn met bepaalde cognitieve achterstanden?

 
Ik ken een volwassen vrouw die nooit haar melkkiezen heeft gewisseld, alleen de voortanden en hoektanden zijn volwassen tanden. De melkkiezen zijn niet meer in goede staat. Haar gezondheid is niet goed, maar met haar intelligentie is niets mis, hoewel ze wel domme voedselkeuzes maakt ;)

 
Als dat lezen en tanden wisselen een verband hebben, zou ik een uitzondering op de regel zijn. Ik leerde lezen met 3,5 en ik begon te wisselen toen ik 7 was - en ben daar tot mijn 11e mee bezig geweest. Verstandskiezen heb ik nog steeds niet.

 
Hahaha Tanja!

Ik vind dat normaal hoor, voor mij is het abnormaal als een 12 jarige nog met een compleet melkgebit rondloopt.

Ik vind het alleen apart dat deze kinderen misschien een net zo slecht voedselpatroon hebben dan een ander regulier kind, dan zou het liggen aan bijvoorbeeld bepaalde intoleranties of gevoeligheden bij een dergelijk kind.

Of simpelweg degeneratie.

En toch zou ik de diepere wiskunde erachter willen weten....

Stel dat en niet raar bedoelt. Maar stel dat een tiener zo achterloopt, zou dat niet simpelweg net zoals autisme oid ook wel eerder ivm gebracht is met al die prikjes die je als kind krijgt? Erfelijke aanleg zou ik het niet zo snel noemen, tenzij het een ondergeschikt stukje in het DNA wat toevallig bovengeschetst raakt omdat beide DNA structuren bij elkaar komen tijdens de zwangerschap.

Of het is juist het tegenovergestelde en wisselen wij te vroeg? Net zoals meisjes vroeger ook later pas ongesteld werden?

Afgaande met mijn gevoel heb ik het idee dat het niet goed is dat deze ontwikkeling extreem laat op gang komt....

Weston price heeft misschien in zijn studies hier ook onderzoek naar gedaan?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan