kinderen aan lever

Hoe voel je je? Misschien moest je lichaam wel extra kilo's aankomen om meer spier- en botmassa te kweken.

Quote:
Ik ben van 75 kg naar 85 kg op WAPF en op een gegeven moment zelfs 90 kg! Mijn lichaam moest noodzakelijk bijbouwen omdat ik als vegetarier een overduidelijk eiwittekort had en eiwitten zijn bouwstoffen. Bedenk dat dit de bot- en spierstructuur ook ten goede komt en dit is MAGERE LICHAAMSMASSA die zich wel vertaalt in gewicht! Momenteel weeg ik 86 kg, nog altijd 11 kilo meer dan de 75 kg waar ik als vegatarier op zat. Misschien moet je je minder focusen op gewicht, maar op gezondheid. Ik voel me prima met mijn 11 kilo meer!


https://www.fatsforum.nl/topic/afvallen#post-23940

Mike

 
En aankomen zegt natuurlijk niets over gezondheid, misschien was je gewicht voor die tijd wel te laag.

Je hebt een nogal stellige mening over lever, maar lees eerst eens waarom lever/organen zo goed voor ons zijn.

Onze voorouders, maar ook wilde dieren halen eerst de organen uit een beest om dit op te eten.

 
Snah,

Zoals je denk ik wel merkt aan mijn reacties op je posts in de topic over hartritmestoornissen heb ik sinds jouw laatste uitbarsting hier maar weinig geduld met je. Aan de reacties van andere forumleden merk ik ook dat er enige irritatie ontstaat omtrent je negatieve stellingname. Als je opnieuw een stoorzender begint te worden, verwijder ik je opnieuw. Beschouw dit als een waarschuwing.

Mike

 
Quote:
Als het dier gezond is zal de lever diepdonkerrood, bijna zwart, zijn. Als het dier ongezond is ziet de lever er bleekjes uit.


Dat is interessant. Bedoel je met bleekjes wat lichter bruin? En hoe absoluut geldt dit? Is een lichte lever altijd onzuiver en een donkere lever zuiver? Of geeft het een indicatie, maar de kleur ook van andere dingen afhangen zoals versheid of zo?

 
Quote:
Dat is nog maar de vraag....niets is zeker in het leven toch?


Uiteindelijk is misschien inderdaad niets zeker, maar je kunt dit gegeven ook als een dooddoener bij alles gebruiken. Dan kun je nooit tot iets komen. In de 3D realiteit hebben we toch bepaalde handvatten nodig om mentaal en praktisch mee te werken.

 
Quote:
Bedoel je met bleekjes wat lichter bruin? En hoe absoluut geldt dit? Is een lichte lever altijd onzuiver en een donkere lever zuiver?


Grasgevoerd vlees is te herkennen aan zijn diepdonkerrode kleur. Hoe donkerder rood het vlees, hoe meer groene planten het dier heeft gegeten. Denk aan de kleur van wild. Voor de lever geldt dat deze dan een nog donkerdere kleur heeft, bijna zwart. Dit is dus zeer zeker een indicatie van zuiverheid.

Mike

 
ja dat klopt dan wel,mij viel het ook op dat het vlees van een biologische boer dat ik koop altijd heel donkerrood is.

ik had zelfs nog de boer gebeld toen ik de grillworst ging eten omdat ik dacht dat hij nog rauw was :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan