kinderen aan lever

G

Guest

Guest
Denken jullie dat het een goed idee is om stukjes gebakken lever in de bottensoep te doen? mijn dochters lusten jammer genoeg geen lever. Maar ik dacht om elke keer steeds meer lever in de soep te verwerken. Stap voor stap dus, of zou het mijn soep kwa smaak dan teveel veranderen omdat lever best een sterke smaak heeft.

En wat ik mee ook afvroeg als lever gebakken wordt verliest het dan erg veel van zijn voedingswaarde? rauw vinden we echt verschrikkelijk dus we hebben dan ook geen keus. Maar ik ben gewoon benieuwd.....

grt lola

 
Lola,

Ik ken het probleem. Ook ik krijg lever niet weg, hoe graag ik het ook zou willen. Als je het in de soep wilt verwerken zou ik echt met heel weinig beginnen. Lever heeft zo'n overheersende smaak dat een klein beetje teveel je hele soep weleens zou kunnen verpesten.

Rauwe lever is natuurlijk nog beter, maar in lever zitten zo extreem veel voedingsstoffen dat gekookt of gebakken ook nog supergezond is. Je zult wel wat voedingstoffen kwijtraken, maar zoveel zal dit ook weer niet zijn. Als je het rauw niet wegkrijgt en gekookt of gebakken wel ben ik nog steeds een beetje jaloers, omdat ik het op geen enkele manier binnen weet te krijgen behalve via leverworst.

 
Hoi Janse, dank je wel voor je reaktie ik krijg idd gebakken lever weg. Ik maak het dus klaar in een soort groente jasje van paksoi, ui prei knoflook(dus met overheersende smaken)anders vind ik het ook gewoon goor. En ik laat een aantal uurtjes de lever in een kruidenbadje liggen, op die manier vind ik het wel oke.

grt lola

 
DenniS nee leverworst vinden ook niet echt lekker, maar misschien lever samen met gehakt en kruiden zo in de soep hmmm lijkt me wel een goed idee.

grt lola

 
Heel simpel, lever vermengen met gehakt, lekker kruiden en voila, een heerlijke levergehaktbal, super lekker en je proeft niet veel meer van de lever.

Je kunt beginnen met heel weinig lever te mengen met gehakt, later iets meer..

 
Goed idee Gerrit, en niet alleen voor kinderen!

Ik zou ook lever willen kunnen eten, maar ik krijg het ook niet door mijn strot.

De gehaktoplossing kende ik nog niet.

Mijn slager zei dat het met spekjes samen ook lekker zou kunnen smaken, maar in het gehakt verwerkt vind ik een goed idee.

 
debje_b, ik koop mijn lever op de boerderij waar ik rauwe melk koop.

Zij hebben ook boter,vlees,kaas rauwe room enz.Misschien kun jij het ook bij jou in de buurt op een boerderij kopen.

grt lola

 
Waarom eten jullie lever? dit is het orgaan wat juist de meeste troep/rommel/afval moet verwijderen uit een "levend weefsel" dit zit toch vol met afval en jullie gaan dit eten?

Waarom al die leverreinigingen, dat doet een dier toch ook niet?

 
De lever filtert inderdaad afvalstoffen uit je lichaam maar dat blijft niet in de lever zitten. Het is de bedoeling dat die afvalstoffen het lichaam verlaten via de ontlasting.

En lever eten we omdat het goed is als je je lever wilt reinigen van stenen.
Quote:
Heb je last van je lever, eet lever. Heb je last van je hart, eet hart. etc.



Een dier kan niet zelf nadenken en dan een leverreiniging doen. Een mens kan, gelukkig, wel nadenken en zelf beslissen of hij het wel of niet wil doen. Bovendien, met de vulling die de meeste mensen tot zich nemen is het wel degelijk nodig om de lever te reinigen.

En met een schone lever kun je meer vet verbranden wat resulteert in een vetverbranding ipv van een suikerverbranding.

En daar willen wij iig wel naar toe werken.

Lia

 
Waar zie je op een stuk lever dat het van een gezond dier is????????

 
Wij kopen ons vlees bij een boerin waarvan we weten dat die dieren een goed leven hebben en grasgevoerd zijn. Het is bovendien ook nog een biologisch-dynamische boer. Dus daarvan durf ik zeker te vertrouwen dat het een gezonde lever is die we eten.

Lia

 
Dat is nog maar de vraag....niets is zeker in het leven toch?

 
Het is een groot misverstand om te denken dat een lever per definitie vervuild zou zijn. Het is een ONTGIFTIMGsorgaan. Als het dier gezond is zal de lever diepdonkerrood, bijna zwart, zijn. Als het dier ongezond is ziet de lever er bleekjes uit. Zo kun je gemakkelijk met het blote oog herkennen of je met een gezonde of ongezonde lever te maken hebt.

Mike

 
@Nick, dat zeg je nu wel, maar sinds ik alle koolhydraten laat staan en alleen maar vlees, vetten en groenten eet ben ik 5 kilo aangekomen in 3 maanden, iets klopt hier niet....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan