Kijk uit voor ecofascisme!

Laat u niet belazeren door groene extremisten. Ja, energie uit zon en wind is meer dan verdubbeld...maar fossiele brandstoffen zijn ook fors gestegen en zijn nog steeds 81% van totale energie. Zon en wind amper 3%.
"Groene Energie Transitie" is pure desinformatie.

Steun ons bij het opstellen van een klacht richting de NPO voor de zeer eenzijdige uitzending met Gerrit Hiemstra

Onlangs mocht weerman Gerrit Hiemstra in de talkshow Eva (AVROTROS/NPO) een Al Gore-achtige speech houden van 5 minuten over de hete zomer die volgens hem een op een gerelateerd is aan klimaatverandering. Hij deed een dringende oproep om te stoppen met tanken en gehaktballen eten. Marcel Crok fileerde diverse claims die Hiemstra deed op Indepen en Clintel.

Het hele item was zo eenzijdig en zo alarmistisch dat Clintel en Indepen samen een klacht willen indienen bij eerst AVROTROS en in tweede instantie – als het nodig is – bij de ombudsman van de NPO. Het zal een zeer uitgebreide klacht worden omdat Hiemstra in enkele minuten tijd zeer veel claims deed die misleidend waren. We zullen ze een voor een behandelen.

Naast de klacht willen we zelf een professionele video maken waarin we laten zien hoe je in 5 minuten ook tegen de mooie zomer van 2026 en klimaatverandering kunt aankijken. Aangezien hier aardig wat tijd en kosten mee gemoeid zijn, willen we jullie vragen ons te steunen bij het opstellen van de klacht en het maken van de video. We zullen alle donateurs uiteraard per e-mail op de hoogte houden van de voortgang en zullen hen als eerste op de hoogte stellen als de klacht is ingediend. Zowel de klacht als de video’s die we gaan maken willen we breed verspreiden via social media.

Als we meer ophalen dan het gevraagde bedrag gaat dat in principe naar het normale werk van Indepen en Clintel: onafhankelijke artikelen en rapporten publiceren, bijeenkomsten organiseren.
Zowel Indepen als Clintel zijn volledig onafhankelijke organisaties die geen overheidssubsidie ontvangen en ook geen steun vanuit de industrie.

Een grote boomstam is blootgelegd onder een gletsjer in de Alpen, gedateerd op ongeveer 6.000 jaar geleden.

De soort is Zwitserse edel-den.

Vandaag de dag kunnen bomen van dat type niet op die hoogte groeien omdat het er veel te koud is.

Dit betekent dat toen die boom leefde, het klimaat daar warmer moest zijn geweest dan nu.

6.000 jaar geleden valt samen met het Holoceen klimaatoptimum, een periode waarin de temperaturen ver boven die van nu lagen, zelfs met veel minder atmosferisch CO2.

Het klimaat van de aarde is cyclisch en Moeder Natuur reguleert zichzelf.

Narratieven van ondergang dienen politieke doelen, niet de realiteit.

Het rundergehakt van de lidl in Engeland is niet langer 100% rundervlees, het staat tenminste nog wel op de verpakking.

Vlees uit de super koop ik niet meer.
Gehakt, spek, karbonade, hamburgers enz. kun je niet meer 'bakken'. Boter in de pan en je braad het niet, je kookt het. Het ligt te pruttelen in vocht, wordt niet bruin.
Laatst 'hamburgers' van Nettorama die erg bleek zagen, niet bruin werden en smaakten naar...?
De zes overgebleven burgers in het pak waren de volgende dag nat, lagen in vocht in de verpakking. (weggegooit)
Bij burgers van de Aldi komt er rood spul uit de burgers in de pan wanneer je ze bakt...kookt...
Alle vlees dat ik bij de boer koop ligt in de boter, wordt bruin in, echte, boter, eet ik met de echte boter erbij en verder geen nattigheid en het smaakt naar: Vlees.

Ik heb dit niet direct hier geplaatst voor iedereen hier, het was maar dat het aan vrienden en familie kan laten zien of hun vertellen kijk goed op de ingrediëntenlijst.

Vlees koop ik bij een lokale boer, of bij Boeren in het Bos. Eerlijk Eten heeft ook goed vlees.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit niet direct hier geplaatst voor iedereen hier, het was maar dat het aan vrienden en familie kan laten zien of hun vertellen kijk goed op de ingrediëntenlijst.
Neem mij niet kwalijk aub.
Ik beschouw een ieder als vriend in deze 'familie' hier, maar als u het niet belieft dan zal ik zwijgen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.728
Leden
8.713
Nieuwste lid
realrebbit02
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan