Kijk uit voor ecofascisme!

Kijk: Von der Leyen krijgt lesje van Trump inzake windmolens en hun gevolgen voor vogels, maar durft er niets over te zeggen​

We zullen niet toestaan dat er ook maar één windmolen in de VS gebouwd wordt, zei president Trump in Schotland tijdens de persconferentie met EU-baas Ursula von der Leyen.

“Ze verwoesten de schoonheid van ons landschap, onze valleien, onze prachtige vlaktes, prachtige gebieden in de VS. En dan kijk je naar boven en zie je allemaal windmolens. Het is verschrikkelijk. Het is de duurste vorm van energie, het is niet goed, ze worden vrijwel allemaal gemaakt in China,” zei Trump.

Ik wil in het huis van mijn vader/ mijn ouderlijk huis gaan intrekken. Lekker rustig in een simpel dorpje bij de Maas (1 minuut van België) en het kanaal. Veel natuur rondom. Grote zegen is een eigen openhaard. Dat herinner ik me nog van mijn jeugd. Lekker wandelen in de sneeuw en dan voor de haard plaatsnemen. Hiermee worden heel veel herinneringen opgehaald. Fijne herinneringen aan mijn ouders. En op een kleine afstand, kwartiertje, van Duitsland, fijn inkopen bij de DM, REWE etc.

Het eerste wat ik wel doe is de smart meter gaan vervangen. Kost me geld, maar dan is het maar zo.

Hij kan helaas niet terug naar een analoge meter.

Dorothé

Laatst bewerkt:
Ik wil in het huis van mijn vader/ mijn ouderlijk huis gaan intrekken. Lekker rustig in een simpel dorpje bij de Maas (1 minuut van België) en het kanaal. Veel natuur rondom. Grote zegen is een eigen openhaard. Dat herinner ik me nog van mijn jeugd. Lekker wandelen in de sneeuw en dan voor de haard plaatsnemen. Hiermee worden heel veel herinneringen opgehaald. Fijne herinneringen aan mijn ouders. En op een kleine afstand, kwartiertje, van Duitsland, fijn inkopen bij de DM, REWE etc.

Het eerste wat ik wel doe is de smart meter gaan vervangen. Kost me geld, maar dan is het maar zo.

Hij kan helaas niet terug naar een analoge meter.

Dorothé
Dat klinkt erg mooi Dorothé en ook fijn dat het ouderlijk huis dan in de familie blijft. Je vader had dat vast ook zo gewild....

Vriendin van mij heeft ook de slimme meter laten verwijderen toen ze in een ander huis ging wonen. Ongeacht de kosten. Ik zou daar ook zeker voor kiezen!

Dat klinkt erg mooi Dorothé en ook fijn dat het ouderlijk huis dan in de familie blijft. Je vader had dat vast ook zo gewild....

Vriendin van mij heeft ook de slimme meter laten verwijderen toen ze in een ander huis ging wonen. Ongeacht de kosten. Ik zou daar ook zeker voor kiezen!
Absoluut!

Dorothé

• Leuk
Waarderingen: Surv
The False Promises of Electric Vehicles Are Being Exposed: Shipping giant Matson declared last week that it would no longer transport EVs on its vessels.
From range anxiety to container ship disasters, the reality is dispelling the Rockefeller's Scam.

Even een vraagje:
Mijn vader had een contract met de energieleverancier Greenchoice. Het contract loopt af op 1 september. Het voordeel is dat ik dit contract kan overnemen en een vast contract kan krijgen.
Mijn vader heeft voor mij, dwz. hij dacht dat ik daarmee het huis goed kon verkopen, zonnepanelen op het dak en een warmtepomp aangelegd. Tja, het is zoals het is.
Nu heb ik me ingelezen en zie dat Greenchoice terugleverkosten berekent. Er zijn energieleveranciers die dat niet doen. Maar hebben die ook de mogelijkheid voor een vast contract, dus niet met variabele kosten?

Weet iemand hier meer van? Waar ik misschien beter uit ben.

Dorothé

PUUR ALARMISME :

Uit het artikel :

terwijl in het zuiden van Spanje verschillende hotels en campings geëvacueerd werden door een bosbrand in Tarifa.​

adat een camper vuur vatte die op een kampeerplaats stond. 1.500 bewoners en gasten van campings, hotels en strandtenten in de buurt moesten worden ontruimd. Bijna honderd toeristen en bewoners brachten de nacht door in opvangcentra. Zij kunnen nog niet naar hun hotel, camping of huis terug omdat het vuur nog niet helemaal onder controle is.

De burgemeester van Tarifa, José Antonio Santos, toonde zich op de Spaanse tv onder de indruk van de vlammen: "Het is de snelst om zich heen grijpende brand die ik ooit heb gezien”, zei hij. De brand ontstond door een explosie in een camper die op het kampeerterrein Torre de la Peña II stond – en verspreidde zich door de harde oostenwind en de hoge temperaturen in rap tempo over een gebeid van twee kilometer langs de snelweg. Hierdoor werd de hele hotelzone langs de N-340 getroffen, tussen La Peña en Casas de Porros, tot aan het natuurpark Estrecho.

Van een persoon ter plaatse :

Ik wil jullie vertellen over mijn ervaringen (en die van andere mensen met wie ik heb gesproken) met betrekking tot de brand in Tarifa. Gisteren was ik in het gebied. We gingen naar de Romeinse stad Baelo Claudia, in Bolonia, op ongeveer 10 minuten van Valdevaqueros, Tarifa, waar de brand is ontstaan.

Kort samengevat kan ik jullie vertellen dat de bewoners geen idee hadden van de omvang van de brand, met uitzondering van de mensen op de camping die werden geëvacueerd. Noch waar ik was, noch waar andere mensen die ik ken uit de omgeving waren. De media zaaien paniek die wij die daar waren niet hebben ervaren.

Even een vraagje:
Mijn vader had een contract met de energieleverancier Greenchoice. Het contract loopt af op 1 september. Het voordeel is dat ik dit contract kan overnemen en een vast contract kan krijgen.
Mijn vader heeft voor mij, dwz. hij dacht dat ik daarmee het huis goed kon verkopen, zonnepanelen op het dak en een warmtepomp aangelegd. Tja, het is zoals het is.
Nu heb ik me ingelezen en zie dat Greenchoice terugleverkosten berekent. Er zijn energieleveranciers die dat niet doen. Maar hebben die ook de mogelijkheid voor een vast contract, dus niet met variabele kosten?

Weet iemand hier meer van? Waar ik misschien beter uit ben.

Dorothé
Alleen als je een dynamisch contract hebt kun je onder de terugleverkosten uit. Maar dan is de slimme meter weer verplicht.

Misschien nog een idee om de panelen (deels) te laten verwijderen?

Alleen als je een dynamisch contract hebt kun je onder de terugleverkosten uit. Maar dan is de slimme meter weer verplicht.

Misschien nog een idee om de panelen (deels) te laten verwijderen?
Dank je voor je antwoord.
Ik vind een dyamisch contract niet zo aantrekkelijk. Eerder gezegd risicovol.

Heb vandaag met Greenchoice gebeld. Het valt nog wel mee. Het ziet ernaar uit dat ik uiteindelijk toch beter af ben dan nu ( in mijn huurwoning).

Dus ik ga de gok maar aan.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.609
Leden
8.689
Nieuwste lid
Adriaan1960
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan