Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 38183
Gemiddeld 8gr kouder in juli hier in Spanje, terwijl Italie recordtemp noteert.
Dat klinkt erg mooi Dorothé en ook fijn dat het ouderlijk huis dan in de familie blijft. Je vader had dat vast ook zo gewild....Ik wil in het huis van mijn vader/ mijn ouderlijk huis gaan intrekken. Lekker rustig in een simpel dorpje bij de Maas (1 minuut van België) en het kanaal. Veel natuur rondom. Grote zegen is een eigen openhaard. Dat herinner ik me nog van mijn jeugd. Lekker wandelen in de sneeuw en dan voor de haard plaatsnemen. Hiermee worden heel veel herinneringen opgehaald. Fijne herinneringen aan mijn ouders. En op een kleine afstand, kwartiertje, van Duitsland, fijn inkopen bij de DM, REWE etc.
Het eerste wat ik wel doe is de smart meter gaan vervangen. Kost me geld, maar dan is het maar zo.
Hij kan helaas niet terug naar een analoge meter.
Dorothé
Absoluut!Dat klinkt erg mooi Dorothé en ook fijn dat het ouderlijk huis dan in de familie blijft. Je vader had dat vast ook zo gewild....
Vriendin van mij heeft ook de slimme meter laten verwijderen toen ze in een ander huis ging wonen. Ongeacht de kosten. Ik zou daar ook zeker voor kiezen!
Alleen als je een dynamisch contract hebt kun je onder de terugleverkosten uit. Maar dan is de slimme meter weer verplicht.Even een vraagje:
Mijn vader had een contract met de energieleverancier Greenchoice. Het contract loopt af op 1 september. Het voordeel is dat ik dit contract kan overnemen en een vast contract kan krijgen.
Mijn vader heeft voor mij, dwz. hij dacht dat ik daarmee het huis goed kon verkopen, zonnepanelen op het dak en een warmtepomp aangelegd. Tja, het is zoals het is.
Nu heb ik me ingelezen en zie dat Greenchoice terugleverkosten berekent. Er zijn energieleveranciers die dat niet doen. Maar hebben die ook de mogelijkheid voor een vast contract, dus niet met variabele kosten?
Weet iemand hier meer van? Waar ik misschien beter uit ben.
Dorothé
Dank je voor je antwoord.Alleen als je een dynamisch contract hebt kun je onder de terugleverkosten uit. Maar dan is de slimme meter weer verplicht.
![]()
Deze energieleveranciers rekenen geen terugleverkosten (september…
De meeste energieleveranciers rekenen terugleverkosten met zonnepanelen. Het overzicht vind je hier ✓www.keuze.nl
Misschien nog een idee om de panelen (deels) te laten verwijderen?