Kijk uit voor ecofascisme!

Veel bioboeren heulen met het establishment omdat zij denken dat zij wel langer kunnen blijven voortbestaan, of dat er meer subsidies voor biolandbouw vrijkomen. Ideologie speelt ook een rol want sommige bioboeren denken oprecht dat hun manier van werken het beste is, en willen dat graag met de wereld delen.
 
Er speelt veel.hooghartigheid onder biologische boeren. Zij zien dat deze minister versneld wil inzetten op biologische, duurzame en kleimschalige landbouw. Grotere reguliere boeren krijgen hierdoor geen of onvoldoende onschakelingstijd en gaan kopje onder. De ego's van de bioboeren smullen hiervan, want zij denken wel te kunnen overleven met een minister die achter hen staat. Dat het deze minister helemaal niet gaat om welke vorm van landbouw dan ook, enkel het kapotmaken ervan ontgaat ze totaal. Hebben we tijdens de 'pandemie' niet ook de grootste deugers gezien onder biologische consumenten en vrije scholen? Dit geldt ook voor de 'deugdzane' bioboer!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Er speelt veel.hooghartigheid onder biologische boeren. Zij zien dat deze minister versneld wil inzetten op biologische, duurzame en kleimschalige landbouw. Grotere reguliere boeren krijgen hierdoor geen of onvoldoende onschakelingstijd en gaan kopje onder. De ego's van de bioboeren smullen hiervan, want zij denken wel te kunnen overleven met een minister die achter hen staat. Dat het deze minister helemaal niet gaat om welke vorm van landbouw dan ook, enkel het kapotmaken ervan ontgaat ze totaal. Hebben we tijdens de 'pandemie' niet ook de grootste deugers gezien onder biologische consumenten en vrije scholen? Dit geldt ook voor de 'deugdzane' bioboer!

Mike
Ze komen er vanzelf van terug de kosten voor biologisch produceren zijn aanmerkelijk hoger.
De markt krimpt alleen maar voor biologische producten omdat mensen het simpelweg niet meer kunnen betalen.
Dus wel de kosten maar niet de opbrengst.
 
Grote geldstromen richting technische oplossingen in de gangbare landbouw is de praktijk,..en juist de bioboeren en extensieve boeren varen op eigen kracht !
Hun belangen zijn lange tijd niet gehoord en daarom verdienen ze m.i. onze steun..
Voor een levende bodem !!!
Zo wat een afgang! Ik had ze al niet zo hoog staan omtrent boeren verzet maar nu al helemaal niet meer! 👎🏼👎🏼
Maar ja wat Mike ook al zei valt het juist op dat de bioboeren de grootste deugers zijn! Hoeve biesland is ook zo deugdzaam. Heeft nooit iets van protest
 
Uiteraard mee eens, Jon. De bioboeren voelen zich echter gesteund door een wolf in schaapskleren. Kijk naar Sri Lanka vorig jaar: de regering verbood kunstmest vanwege een radicale omschakeling naar biologische landbouw en hongersnood was het gevolg. De powers-that-be weten dat dit onhaalbaar is op de korte termijn en zetten bioboeren in als pionnen.

Mike
 
De wolf in schaapkleren is zeker niet te vertrouwen , zelfs een gevaar voor het gehele , je kunt immers niet met de zeis boeren onteigenen..alles in de gangbare landbouw hangt nauw samen..k twijfel echt of ze het hele plaatje in beeld heeft.
Als je wilt dat de landbouw iets wil veranderen zal je zeer geleidelijk (haalbare) doelen moeten stellen.

Stikstof is niet het probleem, ik denk dat we het zoeken moeten in de alumiumconcentraties in het milieu,
een klein beetje teveel en het zet de fotosyntese op een veel lager peil.
Denk daarbij dat de huid van de mens door aluminium-houdende zonnebrandcreme ook gevolgen heeft voor het metabolisme.
Uiteraard mee eens, Jon. De bioboeren voelen zich echter gesteund door een wolf in schaapskleren. Kijk naar Sri Lanka vorig jaar: de regering verbood kunstmest vanwege een radicale omschakeling naar biologische landbouw en hongersnood was het gevolg. De powers-that-be weten dat dit onhaalbaar is op de korte termijn en zetten bioboeren in als pionnen.

Mike



Persoonlijk pleit ik voor een levende bodem, HET begin voor een gezond mens met hersenen.

Zie Weston Price
 
Persoonlijk pleit ik voor een levende bodem, HET begin voor een gezond mens met hersenen.

Zie Weston Price

ik uiteraard ook. Maar je gaat nog steeds voorbij aan mijn punt, Jon. Je schrijft zelf:

Als je wilt dat de landbouw iets wil veranderen zal je zeer geleidelijk (haalbare) doelen moeten stellen.

Een overhaasts en geforceerde overschakeling naar biologisch is niets meer dan de gecobtroleerde implosie van de boerenstand. Geheel volgens plan.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.293
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan