Kijk uit voor ecofascisme!

https://www.ninefornews.nl/europa-heeft-in-2025-afvalberg-van-100-000-ton-windmolenwieken-we-zijn-knettergek-geworden/
 
Ha, leuk, Bastiaan, je bent me net voor met posten... Heb 'm ook net gekeken, geweldige docu, grote aanrader! Brengt ook mooi in beeld hoe we als mensen met de dieren (vee) hoeders van de aarde zijn.

Allan Savory legt ook uit hoe vee de bodem en de mensheid redt. Woestijnen zijn niet dood, maar onder het aardoppervlak is (nog) leven. Runderen en andere grote dieren spitten met hun hoeven de uitgedroogde, harde grond om, waardoor er weer planten kunnen groeien. Prachtig!

Ook het idee om de Sinaï-woestijn weer groen te maken, vond ik interessant. In dit initiatief wordt ervan uitgegaan dat de Sinaï-woestijn 7000 jaar geleden is uitgedroogd door landbouw, die te veel van de bodem vroeg en niets teruggaf. Ik hoor dit voor het eerst, geen idee of het waar kan zijn. Wel superinteressant om te onderzoeken, over na te denken.
 
Tieaeubw9zln74sm8kec5kpof9hzvs64e.jpg
 
Ik heb de film return to Eden van Martijn  Poels bekeken. Zie een paar posts hierboven.

Echt een heel geweldige film.

Bedankt voor het posten Bastiaan.

Dorothé
 
Juweeltje van een docu weer! Laat ook weer goed zien hoe ver we van de natuur af zijn gedwaald. Prachtig om te zien hoe die man in Egypte zijn groente en fruit teelt. Ook tof dat Rosa Koire aan het woord kwam met duidelijke uitleg over agenda 21 en alle gevolgen hiervan.
 
https://www.nu.nl/economie/6079138/klimaatvraag-kunnen-we-het-klimaatprobleem-oplossen-met-kernenergie.html

Weet iemand waarom kernenergie nu ineens zoveel in het nieuws is. Ik snap dat Rutte dit als verkiezingscampagne wil gebruiken, maar zie ook dat verschillende onderzoeksinstituten positief zijn. Sterker nog, er wordt gezegd dat zonder kernenergie de klimaat doelen niet behaald kunnen worden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.909
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan