kerry-gold boter

G

Guest

Guest
weten jullie waar je de kerry-gold boter ergens in nederland kan kopen??

of liever in een webwinkel.

of kan dat alleen maar in het buitenland.

grt lola

 
Volgens Erik hebben ze kerrygold bij de lidl, maar ik weet niet of ze deze ook in de nederlandse lidl hebben.

Wij waren vorige week bij Edeka in Duitsland, en daar zag ik ineens de kerry gold boter, wij hebben meteen 8 pakjes meegenomen. En wij komen hier vaker, dus dat is handig adresje.

 
Staar je niet blind op die Kerrygold. Het gaat om gele boter, zo geel mogelijk. Dat is een indicatie dat het om grasgevoerde boter gaat. De Proef Nu!-boter die gewoon in de Nederlandse natuurvoedingswinkels ligt en gemaakt is van melk van Jersey-koeien (!) is minstens zo goed, zo niet beter.

Mike

 
Het zou kunnen dat ze soms ook kleurstof toevoegen aan sommige roomboters, om het er geel te doen uitzien..

 
Ik heb ook gelezen dat iemand eens verschillende batches Kerrygold boter heeft laten testen op het vitamine K2 gehalte en die verschilden heel erg van mekaar, sommigen hadden zelfs nul vitamine K2 erin..

 
Quote:
Dat mag niet bij biologische boter, dus nog een extra reden om voor Proef Nu!-boter te kiezen:


En toch ziet die proef nu roomboter er ook helemaal niet zo geel uit. Ik kocht vaak de roomboter van Remeker, dus ook van Jersey koeien en die boter zag er echt altijd stukken geler uit.

Jammer dat ze die roomboter niet meer verkopen. Deze was ook nog eens stukken lekkerder dan de boter uit de winkel!

 
Ik koop "grasboter" bij de natuurwinkel. Dit lijkt me 100% grasgevoerd of niet? Het lijkt niet speciaal geel maar ik heb ook nog nooit andere boter gezien eigenlijk..

 
Ik koop Kerrygold boter in België bij de supermarkt "Carrefour" aan 1,67 voor 250 gram. Dit is 2 cent duurder dan de allergoedkoopste roomboter in die supermarkt! Dus als je ooit in België bent... sla in.

Uit wat hierboven staat begrijp ik dat Normandische of Bretonse zuivel als goed bekend staat? Want ik zie vaak op zuivelproducten staan: gemaakt met melk uit Normandië! Ik heb dit nooit als een pre gezien, maar dit is het wellicht wel.

 
Franse boter geeft zowiezo voor darmpatienten minder problemen ondanks klein beetje lactose. Crohn patienten blijken veel beter tegen Franse boter te kunnen dan Nederlandse. Ook vind ik Nederlandse boter erg spetteren tijdens het bakken. Biologische of niet.

Of franse zuivel beter is weet ik niet. Maar de boter voor je darmen wel.

Franse en Ierse boter spetteren veel minder.

Ik woon 15 min. fietsen van een boerderij die zelf zijn eigen boter maakt,maar die spetterd nog meer dan de supermarkt/biologische supermarkt boter.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan