Kefirkwark

G

Guest

Guest
Beste mensn, wie weet hoe je kefirkwark maakt? Wie heeft een heel goed recept hiervoor???

Groeten lizzy

 
ik heb ( voor het eerst) zelf kefir gemaakt en het smaakt best zuur. Toch een flink verschil met de kefir die in in Midwoud kocht. Echter die wordt gemaakt van droge korrels en ik heb een levend kefir plantje.

Ik moet nog erg wennen aan de smaak en vraag me af of ik het mag mengen met een sapje, vers fruit, honing ( van de imker) oid om het minder zuur te laten smaken. Of gaat dat ten koste van de werking van kefir?

Verder las ik dat je de kefir ka laten uitlekken in een schone theedoek... dan wordt het yoghurt?

 
Quote:
Wie heeft een heel goed recept hiervoor???


Zo maak ik kefirkwark:

Leg een kaasdoek in een grove zeef boven een beslagkom en giet hier de kefir op. Laat dit een nachtje uitlekken en de volgende ochtend heb je kwark. De overgebleven wei kun je gebruiken als basis voor dressings etc.

 
Als je slagroom laat mee fermenteren wordt de kefir minder zuur, om te wennen zou je er idd wat honing door kunnen doen of wat fruit.

 
Dan heb ik echt Kefir'roomkaas' kan het geen kwark meer noemen

Maar wel lekker! misschien op een plakje desembrood.. beetje bieslook er door :D

 
en honing of fruit toevoegen aan de kefir gaat niet ten koste van de werking? ( pro biotica)

 
Ik zou het alleen toevoegen vlak voor dat je het gaat eten, anders gaat het gisten en stroomt de fles open als je hem dan na een paar uur weer open draait. Je kan er wel meteen kruiden aan toevoegen. Extra slagroom mee fermenteren maakt de smaak ook milder.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.824
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan