Kefirkuur-->lekke darm

Codexx

New member
Ik heb last van bijnieruitputting en een lekke darm.

Ik heb nog nooit melkkefir gedronken maar wil hier snel mee beginnen en ik denk erover om een tijd lang een soort kefir kuur te gaan doen om mijn lekke darm te genezen. Ik meen dat ik daar iets over gelezen heb op het forum, ik kan het echter niet meer terug vinden waar dat was.

Kan een kefir kuur helpen een lekke darm te genezen?

wat mij tot nu toe is ingeprent door mijn ortho moleculair dieetist,is dat ik voedingsmiddelen niet meer dan 1x per vijf dagen moet eten(een zogenaamd rotatie schema) om te voorkomen dat er nieuwe intoleranties ontstaan.

Maar ik heb niet het gevoel dat dit echt helpt en zou daarom graag iets anders proberen.

Ik hoor graag jullie gedachtes.

 
Andre en Tonny Mulder van Rauw Power-kefir kunnen je verhalen genoeg vertellen van mensen met darm- en huidklachten die in het ongunstigste geval verlichting hebben ervaren van hun klachten door consumptie van hun kefir en in het gunstigste geval volledige genezing hebben ervaren!

Mike

 
Dan ga ik het gewoon een tijdje proberen :D

Melk kefir wordt dus hoofd voedsel, is het verstandig dit aan te vullen met andere dingen om te korten te voorkomen?

Kefir bevat bijvoorbeeld volgens mij erg weinig koolhydraten.

 
Kefir is prima voor de probiotica (de kefir van mij is dood gegaan). Maar om de darm te helen, en dus niet enkel symptoom te bestrijden, heb je meer nodig volgens mij.

Glutamine zorgt ervoor dat de darmwand zelf ook kan helen zodat de probiotica weer een echte 1e defensie vormt d.m.v. een biofilm voor de darmwand te plaatsen. Maar als de darmwand zelf helemaal lek is (en dit kan heel ernstig zijn!) dan kan die biofilm echt niet helemaal sluitend worden.

Verder is zink ook belangrijk om de darmwand te helen en bepaalde bindingen gezond te houden.

 
Kefir bevat geen koolhydraten.

Ik zou voor basmati rijst gaan voor de koolhydraten.

MSM is ook helend voor de darmen.

 
Dat rotatieschema volg ik al zeker 2 jaar, maar het eerste jaar roteerde ik met waardeloze voeding.

Het tweede jaar heeft een beetje geholpen.

Ik wil graag proberen of een dergelijke kuur wat meer verlichting kan brengen.

Ik zal af en toe een paar koppen botten bouillon drinken.

Ook zal ik het product "ultra inflam x" van metagenics blijven nemen.

Dit heeft mijn ortho moleculair arts voorgeschreven voor mn slijmvliezen en dat voelt goed.

Hier zit onder andere gluthamine in.

Hier zitten ook meteen wat extra koolhydraten in.

 
@Vrysuyver

Je stuk over de biofilm vind ik moeilijk te begrijpen.

Wat is er volgens jou nodig om te zorgen dat die biofilm wel weer helemaal kan sluiten?

Of is dit soms niet helemaal mogelijk?(zo klinkt het)

Hoe erg is het als dat sluiten niet helemaal mogelijk is?

 
@robinalexander

Helaas is mn spijsvertering en maagslijmvlies momenteel zo zwak dat zelfs als ik witte basmati rijst twee keer zo lang kook als aanbevolen mijn maag nog steekt.

Dat is ook een reden waarom kefir me aanspreekt: het is vloeibaar

 
Voor het helen van de darmen zou ik het volgende doen:

Minimaal 1 liter rauwe melkkefir per dag

Stoofpotten van vlees met vet (niervet of ghee erbij is erg goed) en een klein beetje low carb groente en heel veel bottenbouillon.

Tussendoor nog een paar bekers bouillon.

10 a 20 gram L-Glutamine

En dit dieet minimaal drie weken volhouden. Verder niets anders eten.

In 1 liter kefir zit 45 gram koolhydraten. Als je hier niet genoeg aan hebt kan je altijd nog wat nemen.

Of een paar zoete bataten erbij voor de khd.

 
Mike,

Fantastisch dat je bij rauw power kefir kunt bestellen!

Hoe zit het met koeling?

Als mijn buren of huisgenoten het pakket s middags aannemen en de kefir gaat s avonds pas de koelkast in, gaat dat ten koste van de kefir?

 
Ik denk zelf van niet codexx, melkkefir wordt ook buiten de koelkast om gemaakt en kan zo 24 - 48 uur staan.

Ik weet alleen niet hoe lang het er van rauw power tot aan je huis er over doet.

 
Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Als het boven de 30 graden is, zoals enkele weken geleden, is het wat anders, maar met de huidige temperaturen, no problem...

Mike

 
Uw postcode valt buiten het aflevergebied. Voor vergelijkbare initiatieven binnen uw regio surf naar www.vaneigenerf.nl

Jammer:(

 
Kent er iemand een boerderij waar ik rauwe melk of kefir kan kopen die goed met het openbaar vervoer te bereiken is?

Als het niet helemaal aan de buitenranden van ons land is maakt het niet zoveel uit waar.

Ik heb namelijk geen beachikking over een auto..

 
Codexx, je woont in Utrecht of de omgeving van Utrecht? Ik heb geen idee of je het plaatsje Ingen kunt bereiken met het OV...

Want anders zou je bij de enige en echte Weston-Price boer van Nederland rauwe melk & kefir kunnen halen!

Wij zijn daar al eens geweest en het is op zich niet zo heel moeilijk te bereiken. Maar wij waren met de auto.

 
Volgens mij moet je met het OV wel bij die boer kunnen komen. In ieder geval tot de Dorpsstraat van Ingen. Misschien via Culemborg of via Tiel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan