Keelpijn verzachten.

Micave

New member
Hi,

Hebben jullie nog tips om mijn keelpijn te verzachten. Zondag kreeg ik kast van een griep en nu extreme keelpijn. Vroeger zou ik een strepsel nemen maar dat lijkt me nu geen optie.

Spoelen met zout water heb ik geprobeerd.

Thanks

 
Toch wel honing? Ik dacht dat de suikers de bacteriën voeden. Bedoel je dan gewoon een lepel honing? Thanks in ieder geval.

 
Hoi Micave,

Ik gebruik al jaren wat we in het Turks kekik suyu noemen. Dat is tijmwater. Ik heb het altijd in huis... en krijg het van de moeder van mijn vriendin die het zelf maakt met geplukte tijm van de bergen in de regio Mugla in Turkije als ik er ben. Maar als je een Turkse winkel in de buurt hebt kan je het meestal daar ook vinden.

Het werkt super tegen keelpijn... Na het gorgelen kan ik moeiteloos slikken. Een lepel van de tijmwater mengen met 3 lepels water. Het brandt tijdens het gorgelen (krijg tranen in mijn ogen) maar gaat snel over net als de pijn. Meerdere keren herhalen op een dag naar behoefte.

Beterschap!

Zk

 
Honing werk sterk desinfecterend en verzachtend, kan weinig mis aan zijn zoor een zere keel. Zoals Mike naast de honing ook zoethout adviseert: alles wat de speekselstroom bevordert zal de pijn verzachten. De meeste hoestdrankje doen hetzelfde doordat ze zoet zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan