kauwgom

zizou

Active member
Omdat de meesten hier een dieet hebben wat voornamelijk uit eiwitten en vetten bestaat, is de bijwerking: dat je er behoorlijk van uit je bek stinken. Ik was vroeger altijd gek op kauwgum, maar door de toevoegingen die erin zitten, eet ik het al jaren niet meer. Ik was dus al een tijd opzoek naar kauwgum, zonder toevoegingen, die tevens antibacterieel werkt. Eindelijk heb ik het dan gevonden onder de naam: Frankinsence wierook uit Somalië. Je kan de harsstukjes gebruiken als wierook, maar tevens kan je er ook op kauwen, wat in het oost Afrika gebruikelijk is. Ik wil het vandaag gaan bestellen.

http://www.bigbabylon.nl/Health---H...rswierook/Harswierook-Frankincense-WIH-010-FI
 
Als je er een slechte adem van krijgt, verteer je de eiwitten niet goed en ruik je de geur van rottende eiwitten. Dat is een gebrek aan maagzuur, niet aan verhullende kauwgom.

Mike
 
mijn vertering is prima! Ik heb geen last van brandend maagzuur, of dat eiwitten zwaar op mijn maag liggen.
 
Er is maar 1 verklaring mogelijk: rotting door slechte eiwitvertering. Je zult niet de eerste zijn die hier geen openlijke symptomen door ondervindt in de vorm van zuurbranden en andere, minder subtiele klachten.

Mike
 
Of door bijvoorbeeld (mede)door een kies die met een wortel kanaal behandeling is verpest. Sinds die van mij verwijderd is is de stank enorm verminderd!
Maar ik zou zeker de optie onderzoeken om je maagzuur op peil te hebben. Koop een pot betaine hcl, neem een half uur na het eten een pil, als je snel een ongemakkelijk gevoel krijgt in je keel, slokdarm en/of maag dan heb je genoeg. Als je niks merkt heb je te weinig!
 
Of door bijvoorbeeld (mede)door een kies die met een wortel kanaal behandeling is verpest.

hier zit ik ook aan te denken. ik heb ook een dode kies in mijn gebit zitten, maar ik laat het toch niet trekken, omdat dan je gebit dan scheef gaat groeien.

overigens heb ik niet het idee, dat ik een slechte adem heb....
maar ja, toch maar die kauwgom bestellen dan :)
 
Dat is niet heel erg slim, zizou. Als het daadwerkelijk een rotte kies is, heb je een ontstekingshaard daar zitten die zich alsmaar verder uitbreidt en uiteindelijk ook je kaakbot oplost. Wat heb je liever, een scheef gebit of een scheve kaak?

Mike
 
wie zegt dat je een scheef gebit krijgt? Volgens de tandarts was het onverstandig om 2 verstandkiezen te trekken, maar moesten ze alle vier, want anders zouden de tov liggende kiezen ook een verkeerde stand krijgen. Ik ben nu 7 jaar verder en ik heb nooit niks ergens daar last van gehad. Tandartsen kletsen regelmatig ook maar wat raak.
 
Sorry dat ik pas zo laat antwoord, zizou. Ja, ik had jaren terug een rotte kies. Deze was in een vergevorderd stadium en mijn kaakbot was al enigzins aangetast. Mijn waarschuwing was dan ook niet voor niets, ik spreek uit ervaring!

Mike
 
Ja, ik had jaren terug een rotte kies.

Mike, als jij je kies hebt laten trekken, ondervind je daar geen problemen mee dan? Gaat je gebit niet scheefgroeien, als je een gat in je gebit hebt?

Overigens ik wil graag die second opinion doen, en het voelt ook niet helemaal oke zo'n dode kies in je mond. Maar door geldgebrek kan ik dat op dit moment echt niet laten doen. Overigens loop ik al meer dan 17 jaar met een dode kies, dus in die zin kan ik er nog mee wachten, totdat ik het geld ervoor heb. Ik ervaar namelijk geen hevige pijn eraan.
 
Overigens heb ik Lubaan Frankinsence gekocht in Beverwijk op de zwarte markt bij een islamitisch winkeltje. Het doet mij denken aan de Somalische plant: qat. Qua bitterheid, en qua oppeppend effect; je wordt er namelijk alerter van, en je vermoeidheid verdwijnt. In het begin als je kauwt, is het wel erg bitter, maar na 10 min. heeft het een neutrale smaak, en is het als gewone kauwgom. Ik gebruik het vooral medicinale doeleinden. Het schijnt namelijk goed te zijn voor maag; gebit, en darmen, en last but not least, het houdt je wakker en scherp.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan