Kat bijna dood door veganisten

Gerard

Well-known member
Een jong poesje is in Australië bijna overleden omdat de baasjes het beestje alleen maar veganistisch voedsel gaven. Het opgelegde ideologische dieet werd het arme katje bijna fataal, zo meldt de Herald Sun.

Het dierenziekenhuis is Melbourne waarschuwt dan ook iedereen hoe gevaarlijk het kan zijn om je eigen ideologieën aan je huisdier op te dringen. Echt waar… Het katje werd deze maand bij de dierenarts gebracht door de baasjes. “Het beestje was erg zwak en viel flauw toen het hier binnen werd gebracht. Het reageerde bijna niet meer”, aldus de dierenarts. Drie dagen lang moest het arme beestje behandeld worden en kreeg het gelukkig wat stukjes vlees.

De baasjes kregen een fikse zak vlees mee naar huis van de dierenarts zodat ze de kat normaal voer kunnen geven. Bovendien kregen ze het advies om de volgende keer een konijn te nemen.

(BRON: SPITSNIEUWS)

 
Ik lees hier nog maar net maar poeh, is het gezond om zo tegen een bepaalde groep mensen aan te willen blijven 'schoppen'?

 
De veganistische Amerikaanse actiegroep PETA, geroemd door o.a. Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren, doodt maar liefst 88% van de dieren onder hun zorg binnen 24 uur:

http://www.prisonplanet.com/peta-kills-88-of-pets-in-its-care.html

Het zijn dit soort organisaties geweest die ervoor hebben gezorgd dat dierlijk bakvet (ossewit, niervet) niet meer gebruikt wordt voor het frituren van voedsel, de reden waarom McDonald's en Burger King nog steeds een (nep) rundersmaakje toevoegen aan hun in plantenolie gebakken frietjes. Tom Naughton beschrijft in zijn geweldige docu Fat Head hoe het een veganistische organisatie genaamd CSPI is geweest die dit erdoor heeft gedrukt:

http://www.fathead-movie.com/index....od-is-tasteless-lets-thank-the-guy-from-cspi/

En nu blijkt dus dat deze 'dierenvrienden' zelf verantwoordelijk zijn voor de MASSAMOORD van huisdieren!

Mike
 
Even over het ossewit:
Ik weet dat frietjes niet goed zijn. En ik weet dat ik ze dus ook niet zou moeten eten (maar er zijn soms uitzonderingen - shit nou ik dit schrijf, krijg ik zin dit vandaag te eten :-( )
Maar....bij Reitz op de markt in Maastricht krijg je zelf gesneden friet gebakken in ossewit. Het is de enige frituur in Nederland en de oudste frituur. Dus mocht je in Maastricht zijn en dan toch friet willen eten, ga naar Reitz op de markt. Neem tijd mee, want de wachtrij is tot in België (!).
Vroeger (zo zegt men) als men in 't Limburgs bestelde, kostte het een gulden minder...
http://reitz.nl/nl/historie/
 
k lees hier nog maar net maar poeh, is het gezond om zo tegen een bepaalde groep mensen aan te willen blijven ‘schoppen’?

Hoi Jacqie, het is volgens mij zeker niet gezond om niet te 'schoppen', oftewel te zwijgen. Het gross van de mensen loopt braaf mee in het stramien, schopt niet, informeert zichzelf niet maar laat zich 'informeren' door de mainstream media met als gevolg dat de mensen in dit land eerder ziek en zieker dan ooit zijn. Zwijgen helpt dus niet.

Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat 'schoppen' niet gezond zou zijn.
 
De veganistische Amerikaanse actiegroep PETA, geroemd door o.a. Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren, doodt maar liefst 88% van de dieren onder hun zorg binnen 24 uur

Shocking! Ik heb PETA vroeger nog wel eens gesteund via twitter acties. Gelukkig al lang mee gestopt!
 
Nou even een leuke: Ik had een kat die vanuit haar zelf een vegetarische voorkeur had, je gelooft het gewoon niet. Nu was het dier op een boerderij opgegroeid, wellicht dat de katten daar allerlei groente-afval kregen.
Je kon een komkommer beter niet op het aanrecht leggen, want binnen no-time was de slimmerik ermee vandoor, de komkommer meeslepend tussen haar poten, rijp voor het circus. En dan maar happen. Goed, de maag van het dier dacht er anders over dus het kwam er even snel uit waar het er eerst in gegaan was. Een tikje gestoord was ze dus wel, maar gelukkig vooral een lieve dondersteen.
 
Dank je Mike. Mijn excuses, ik had niet de datum van het geplaatste bericht gezien. Ik ben helemaal van slag door de hack denk ik ;)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan