kastanjemeel en teffmeel

G

Guest

Guest
Hallo,

Wat vinden jullie van kastanjemeel en/of teffmeel? of wie weet er nog een ander glutenvrij meel behalve amandelmeel?

Petra

 
Petrah,

Ik kreeg een flasback en heb even je oude posts bekeken. Je had het toen ook al over meel en ook heel veel over noten. Nu ben je nog steeds op zoek naar bronnen voor meel. Waarom toch die hang naar koolhydraten? Ik heb je al eerder verslaafd genoemd. Een aantal mensen vond mij toen te ver gaan en nam het voor je op, maar hoe moet ik het anders interpreteren als je er constant maar op terug blijft komen?

Mike

 
Gewassen die goed bruikbaar zijn in een glutenvrij dieet zijn amaranth, boekweit, cassave, gierst, haver, maïs (ook maïzena en polenta), quinoa, sorghum, teff, tapioca/maniok.

Haver is een soort twijfelgeval: dat heeft wel gluten, maar dat schijnen de minder erge gluten te zijn.

Als je een blender hebt, kun je ook ipv het meel de hele korrels kopen.

Je kunt deze eerst kiemen (dwz wellen in water een nacht of 8 uur lang in elk geval) en dan heb je minder antinutrienten in je graan zitten al.

En dan daarna kun je ze in de blender gooien met water.

Heb je volgens mij geen meel meer nodig.

 
Mais? Ik geloof niet dat ik dit zou aanbevelen. En ik zou zeker proberen de granen, ook de glutenvrij af te bouwen. Het kan nodig zijn max 100 gr aan droog gewicht per dag nog te nemen.

Ik zou dan gaan voor witte rijst,quin oa, boekweitvlokken. Probeer het eens uit, zo min mogelijk granen.

 
Ik vroeg dit omdat een ander dit aan mij vroeg en ik dacht laat ik advies vragen aan de mensen op het forum;) Ik red me tegenwoordig prima zonder de koolhydraten. Ik ben namelijk al lang blij dat ik weer zuivel kan nemen want ik heb heel lang een dieet gevolgd zonder zuivel, granen, suiker en koolhydraten. Dat was best moeilijk. Nu ik op dit forum geleerd heb dat zuivel juist gezond is ben ik weer veel blijer en kan ik het gemakkelijk volhouden!

Ik werd door mijn vorige dieet ook niet meer ongesteld. Juni was mijn laatste ongesteldheid en toen ben ik ook met het deze levensstijl begonnen (lees meer vlees en zuivel) Nu 2 september ben ik pas weer ongesteld geworden. Het liet nog wel even op zich wachten dus, maar ja ik ben ook nog niet zolang met deze nieuwe adviezen bezig dus het lichaam heeft vast veel meer tijd nodig om alles weer op orde te krijgen...

Maar gelukkig werd ik wel weer ongesteld en daar ben ik blij om!

 
Quote:
Ik vroeg dit omdat een ander dit aan mij vroeg en ik dacht laat ik advies vragen aan de mensen op het forum


Gezien de positieve resultaten die jij inmiddels hebt geboekt, lijkt het me zinvoller om die andere persoon dan je huidige voedingspatroon aan te raden, i.p.v. al dat zetmeel.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.560
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan