Karnemelk

mijnlijf

New member
Al tijden schreewt mijn lichaam om melk .

Ik kan er zelfs niet van slapen .

Maar omdat ik hier echt niet aan rauwe melk kan komen heb ik gisteren maar bio karnemelk gekocht en me tegoed gedaan aan een halve liter ineens .

Ik heb al zeker 7 jaar geen melk meer gedronken maar ik bleef er naar snakken gewoon .

Please vertel me dat dat goed is !

 
Nee dat niet idd, dus neem de beste die je kunt vinden.

Maar waarom geen kefir zelf maken, evetueel van niet rauwe

Demeter melk bij gebrek aan rauwe melk. Kefir smaakt lekker

ook lekker fris/ zuur maar is vele malen gezonder.

 
0297- 593213

Dit is het nummer van de firma Rademaker in Mijdrecht, die verkopen kefirpoeder. Ze hebben geen website.

Het kost iets van 6 euro voor 3 zakjes als ik me goed herinner. Ik doe ongeveer 2 maanden met 1 zakje.

 
Ik vind karnemelk erg lekker en goed zoals die is.

Gefermenteerde producten heb ik ook liever dan niet-gefermenteerde producten.

Bij een boer is karnemelk wel vaak rauw te krijgen, althans de boer die ik wel eens bezocht had ook rauwe karnemelk.

 
Ik zie gepasteuriseerde zuivel als fout. Dus ook karnemelk.

Slechte/schadelijke eiwitten en foute verzuur/mineraalverhoudingen.

Gelukkig mijdt je met de bioversie in elk geval antibiotica e.d.

als het goed is.

Een keer jezelf tegoed doen aan zoiets is daarentegen geen misdaad :)

 
Je kan ook kefirplantjes kopen. Die gebruik ik altijd. Ik vind het persoonlijk lekkerder dan de zakjes. En je hoeft als je hygienisch werkt nooit nieuwe te kopen, gaat een leven mee.

 
Ik spoel de kefir plantjes niet af als ik er weer melk bij doe,of is het beter van wel?

 
danielle dat doe ik ook niet anders verstoor je steeds de bacteriecultuur heb ik me eens laten vertellen

 
ik spoel ze soms wel af omdat ze anders beginnen te schimmelen of moet ik beter nieuwe kopen?

 
ik spoel ze eigenlijk nooit af, of ze moeten een paar dagen in de koelkast hebben gestaan . dan even heel ff de kraan erop.

bij mij zijn ze nooit gaan schimmelen en eigenlijk heb ik ze al maanden.

 
Ik heb mijn korrels al 3 jaar en spoel ze ook alleen af na een pauze of vakantie. Geen schimmel te bekennen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan