Karin Bloemen en Becel

Webmaster

New member
Ik wilde deze briljante column van Melchior Meijer bij jullie even onder de aandacht brengen:

http://melchiormeijer.wordpress.com/2012/09/02/karin-bloemen-de-dikke-jeugd/

Mike

 
Idd een goed stuk Mike. Gelukkig weet ik allang dat t zooi is. Voor wie t nog steeds niet weet een mooi stuk om door te sturen.

 
Karin Bloemen zal gewoon een hoop geld hebben gehad voor deze reclame. En wil je dan nog kritisch zijn is de vraag. En is ze uberhaupt kritisch op gezondheid.

En hoeveel mensen kom je tegen die zich niet laten manipuleren door de reclame?

En soms is gedetailleerde info zo ingewikkeld dat ik zelf ook denk, laat maar, ik snap er niets van. Maar dat we gemanipuleerd worden geloof ik zowiezo en dus doe ik mee met de gezonde dingen. Zojuist een cracker met geitenroomboter en geitenkaas van de boerderij gegeten. Verse geitenmelk en verse eitjes meegenomen. H202 is gearriveerd en Keltisch zout wordt genuttigd.

Wie heeft er wel eens gehoord van een thee genaamd Momordica Charantia?

 
Eigenlijk klopt de Becelreclame van Becel op een onbewust niveau heel goed: wil je dik worden of blijven (en nog meer slechte gezondheidsrisico's lopen): doe dan wat Karin Bloemen doet. Je zou verwachten dat Becel eerder zou hebben kunnen kiezen voor een slanke vrouw die de Becel aanprijst. Maar de dikke vrouw voelt zich dan misschien minder aangesproken?

Diep in mijn hart geloof ik hoe belangrijk het onderbewuste is bij alles wat ons keuzes laat maken.

Ik heb zelf nu moeite met mijn gewicht (ik kom makkelijk aan), maar eerder toen ik eens depressief was of een andere keer dat ik weer eens existentieel de weg kwijt was, vlogen de kilo's er ineens af bij me!

Dus ik geloof dat er naast lichamelijke factoren bij dikker willen zijn ook veel psychische factoren zijn.

Zo zie ik dat voor mezelf, er zit geen oordeel aan vast verder naar anderen die iets anders denken of geloven op dit vlak.

 
Nu op nl 1,2,3, teletext pagina 112:

Quote:
'Omega 6 vetzuren mogelijk ongezond

Onverzadigde plantenvetten met omega 6 vetzuren zijn mogelijk niet zo gezond als gedacht. Dat blijkt uit een analyse van oude data door onderzoekers uit de VS en Australie.

Hartpatienten die verzadigde, dierlijke vetten vervangen door plantaardige onverzadigde vetten met omega-6 blijken zelfs een grotere kans te hebben om te overlijden aan hart en vaatziekten.

De wetenschappers concluderen nu dat er geen bewijs is dat omega-6-vetzuren goed zijn voor de gezondheid.

Mogelijk verhogen ze zelfs het risico op hart en vaatziekten, waar eerder werd gedacht dat onverzadigde vetten die voorkwamen.'


Vertaling: 'we hebben jullie de laatste 50 jaar de plantaardig vet goed dierlijk vet slecht theorie verkocht als zijnde "wetenschappelijk bewezen" , dat is helaas niet helemaal waar.

Eigenlijk zelfs helemaal niet waar want het is precies andersom. Sorry hoor, ook aan die miljoenen die wij een vroegtijdige dood in hebben gejaagd en ook sorry aan de miljoenen nabestaanden.

Gelukkig heeft Unilever en ander addergebroed er wel een dikke boterham aan overgehouden.

Gelukkig voor Unilever en de farma boeren is deze TT pagina over enkele uren weer weg en hoor je er voorlopig niets meer van. Indien dat wel het geval is: Martijn Satan ik bedoel Katan kom er maar in!'

Sorry even een beetje sarcasme.

 
He Tanja dat had ik nog niet eens gezien!

Wel toevallig of misschien niet.... :wink: :mrgreen:

 
http://nos.nl/artikel/471010-omega6-mogelijk-ongezond.html

Quote:
Omega-6 mogelijk ongezond

Tot nu toe werd aangenomen dat omega-6-vetzuur een gunstig effect heeft op het cholesterolgehalte Tot nu toe werd aangenomen dat omega-6-vetzuur een gunstig effect heeft op het cholesterolgehalte ANP

Toegevoegd: woensdag 6 feb 2013, 14:33

Update: woensdag 6 feb 2013, 15:05

Onverzadigde plantenvetten met omega-6 zijn waarschijnlijk niet zo gezond als lange tijd gedacht werd. Een nieuwe analyse van oude data laat zien dat hartpatiënten die verzadigde (dierlijke) vetten door plantaardige onverzadigde vetten met omega-6-vetzuur vervangen een grotere kans hebben om te sterven aan hart- en vaatziekten.

Tot nu toe werd altijd aangenomen dat omega-6-vetzuur, waarvan linolzuur het bekendste is, een gunstig effect heeft op het cholesterolgehalte en daarmee op het risico op hart- en vaatziekten.

Controlegroep

Een team van onderzoekers uit de VS en Australië heeft oude onderzoeksgegevens opnieuw geanalyseerd met moderne statistische methoden. Het gaat om een studie naar 458 hartpatiënten in Sydney die tussen 1966 en 1973 gevolgd werden.

De helft van de groep werd gevraagd een deel van de verzadigde vetten die ze consumeerden te vervangen door plantaardige onverzadigde vetten met omega-6 en linoolzuur. De andere helft van de groep deed dat niet. Uit de analyse bleek dat de omega-6-groep meer kans liep om te overlijden aan een hart- of vaatziekte dan de controlegroep.

Dieetadviezen

De uitkomst van dit onderzoek werd ook naast de resultaten van andere studies gelegd. De conclusie van die meta-analyse was dat er geen bewijs bestaat dat omega-6-vetzuren goed zijn voor de gezondheid en dat ze mogelijk zelfs het risico verhogen op hart- en vaatziekten.

Volgens de onderzoekers kan deze conclusie grote gevolgen hebben voor dieetadviezen en gezondheidsaanbevelingen wereldwijd. Zo heeft de Amerikaanse Hartstichting onlangs nog de aanbeveling gedaan om meer omega-6-vetzuren te eten.


 
Zo gaat men het strax ook doen met chemo doen en met vaccinaties.

Ineens blijkt het dan na zoveel jaar toedienen schadelijk.

Zonder pardon of wat dan ook.

Over het koloniaal verleden van NL praatte men nog over "ereschuld".

 
Stukje van Melchior over het het "nieuws " dat omega 6 plantvet ongezond is:

'Is het spel van de margarine maffia uit?'

http://melchiormeijer.wordpress.com/

Let ook op de doodskop op het pakje "boter" :mrgreen:

Een korte samenvatting.

Aan dit onderzoek deden bijna 500 mannen met coronaire hartziekte mee. De helft werd intensief gecoacht om verzadigd vet te ontwijken en te kiezen voor meervoudig onverzadigde vetzuren. Ze kregen een gratis broodsmeersel van het type Becel. De andere groep kreeg de opdracht hun oude levensstijl te handhaven.

Het resultaat was catastrofaal. Toen de studie na drie jaar voortijdig werd afgebroken, waren in de omega 6 groep significant meer deelnemers overleden. Het risico op overlijden was in die onfortuinlijke ‘Becelgroep’ maar liefst 62 procent verhoogd. Nog pijnlijker voor de margarinepushers: het risico te overlijden aan de coronaire hartziekte was in de margarinegroep zelfs 72 procent hoger

Quote:
'Is het spel van de margarine maffia uit?'


Ik hoop het van harte! Maar als het aan mijn vader ligt helaas niet.

Toen ik hem het nos bericht liet lezen van gisteren zei hij:

'het moet eerst nog bewezen worden dat het echt slecht voor je is!'

' het smeert gewoon veel makkelijker dan roomboter'

:evil:

The empire strikes back! Nou ja sort of..

Reactie voedingscentrum:

Omega-6-vetzuren in halvarine, zoals linolzuur, kan je gewoon op

brood eten. Een laagje halvarine is juist goed voor je. Door het te eten krijg je allerlei goede voedingsstoffen binnen. Denk aan vitamine A, D en E. Halvarine op brood past in een gezond eetpatroon.

Deze week stond in een nieuwsartikel dat hartpatiënten een grotere kans hebben om te sterven aan hart- en vaatziektes bij het eten van veel omega-6-vetzuren. Dit ene onderzoek betekent niet dat je nu omega-6 als linolzuur moet vermijden. (waarom niet?)

Eén onderzoek is geen onderzoek

Het onderzoek uit het artikel is gedaan onder mensen die al een hartaanval hebben gehad, dus niet onder gezonde mensen. (dus alleen laten staan als je al een hartaanval heb gehad?)Daarnaast kregen ze veel meer omega-6 toegediend dan je gewoonlijk binnenkrijgt via smeersel op je brood.( :roll: ) Dus je kan dit ene resultaat niet vertalen naar gezonde mensen. Linolzuur is in de eerste plaats een belangrijke bouwstof voor het lichaam en heeft een gunstig effect op het cholesterol. ( :lol: )

Lekker smeren

We blijven dus adviseren om je brood te besmeren met halvarine. Let wel bij het kiezen van broodsmeersel op de hoeveelheid verzadigde vetten. Kies bij voorkeur voor halvarine en laat roomboter zo veel mogelijk staan. Op het etiket lees je meer over de samenstelling van het product

 
hey Pike,

als je deze link: www.melchiormeijer.wordpress.com verder naar beneden scrolt, kom je foto's tegen van Weston Price's patienten/gebitten met de belofte op een artikel wat nog komt!

 
Ik heb het gezien Marijan, ik ben benieuwd! Ik vind hem meestal erg goed die Meijer.

 
http://nos.nl/artikel/383021-hartstichting-vindt-becel-wel-goed.html

Dat Karin Bloemen ons op het verkeerde been zet: is nog tot daar aan toe, maar de hartstichting?!

 
Het is de hartstichting die er echt belang bij heeft om ons ziek te houden. Geen hart en vaat ziekten, geen hartstichting. En planternsterolen werken cholesterolverlagend, dus niks gelogen... :roll:

 
Gisteren was ik bij de kaasboerderij om heerlijke rauwmelkse kaas te kopen. We hadden het over roomboter versus margarine. Zij vertelde me dat in Canada geen becel proactief verkocht mag worden. Nou de rest van de wereld nog.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan