Kankercellen uithongeren d.m.v. ketogeen dieet

Een andere benadering of wel in samenwerking met een ketogeen dieet is 'vitamine B17'

zoals in abrikozenpitten.

Kankercellen missen het eiwit rhodanese zoals in gezonde cellen en kankercellen hebben het eiwit beta-glucocidase die gezonde cellen weer missen.

Op deze manier doet B17 kankercellen afsterven en laat gezonde cellen ongemoeid.

 
het nadeel is dat abrikozenpit een pit is, volgens mij heb je dan weer met fytinezuur te maken

 
@Marijan

Als je leest over hoe 'vitamine' B17 werkt dan wist ik het wel.

De Hunza in Noord Pakistan eten hier veel van en zijn/waren (westerse invloed ?) een van de gezondste volken.

Als onderhoud eet je er ongeveer 10 verdeelt over de dag.

Als het goed is wordt fytinezuur geneutraliseerd door vitamine C.

 
De Hunza eten niet alleen de abrikozenpit, maar ws nog veel meer dingen die gezond zijn, dat kan je niet met een westerling vergelijken die bewerkt voedsel eet en drinkt en rookt enz.

 
@Marijan

Over de Hunza was een reaktie betreffende het fytinezuur.

Uiteraard zullen ze meer eten dan abrikozenpitten, die ze trouwens zien als een tussendoortje of snoepje.

Het ging er mij om dat de 'B17' in deze pitten er waarschijnlijk voor zorgen dat deze mensen weinig tot geen kanker ontwikkelen.

 
Quote:
Als het goed is wordt fytinezuur geneutraliseerd door vitamine C.


Huh? die snap ik niet.

Betekent dit dat ik noten en/of granen kan eten als ik er maar voldoende Vit.C tegenover stel? (Het vezelprobleem even daargelaten).

 
misschien handig om deze post bij Poekie te zetten op haar website

 
Post gelezen, is inderdaad wel informatief, nu snap ik het. Bedankt.

 
oh, omdat jij zoekende was dacht ik van niet, had niet gekeken, sorry!

 
Vandaag op TV ARD I om 17.00 een kleine reportage over suiker en kanker en het ketogeen dieet. zoeken op www.etwasverpasst.de Wwiewissen. Ik ben er blij mee, hoop dat nederlandse zenders dit overnemen, zodat er eindelijk wat meer bekendheid komt over de cellen die zonder suiker doodgaan. Liesje.

 
Liesje bedankt voor de tip: ik heb het gevonden: dit is volgens mij de directe link; http://mediathek.daserste.de/sendung-verpasst/13675410_w-wie-wissen/13675534_alle-beitraege-die-sendung-vom-10-03-2013-neue?datum=20130310 van de uitzending: vanaf 28,5 minuut begint het deel over het ketogene dieet bij kanker.

 
Grappig, er was net vandaag een een artikel te lezen bij Mercola over katogen dieet, met een paar goede filmpjes.

Link: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/03/10/ketogenic-diet.aspx

Geniet ervan.

 
Ik heb een kennis met kanker, die het ketogeen dieet wil gaan proberen. Het lijkt me alleen moeilijk om met de etenswaren die genoemd worden in het artikel van dr. Mercola een menu samen te stellen (olijven, olijfolie, kokos, kokosolie, grasboter, rauwe noten, eigeel, vlees en avocado's). Hoe krijg je b.v. de olie en de boter binnen? Mag je wel groente? En rauwe melk en yoghurt mag dat ook? Dan wordt het al heel wat gemakkelijker, daar kun je de olie ook door mengen.

Als je op nederlandse sites googelt, gaat het vooral over kinderen met epilepsie. De hoeveelheden en verhoudingen moeten dan precies afgewogen worden. Zou dat ook nodig/nuttig zijn voor volwassenen met kanker? Daar vind ik weer dat je ook kaas mag, fruit en margarine????

Zou je dit zelf kunnen doen of zou dit beter onder begeleiding kunnen om bloedwaardes e.d. in de gaten te houden?

Is er iemand die hier iets meer van weet?

 
Je mag zoveel groene bladgroente als je wilt en ook rauwe melk en yoghurt mag. Het is makkelijker dan je denkt, zorg er gewoon voor dat je je dagelijkse kookhydraatinname onder de 100 gram houdt. Groene bladgroente telt niet mee, omdat het kh-gehalte zo laag is dat het te verwaarlozen is, het gaat meer om de zetmeelbronnen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan