Kanker

R

Romagi

Guest
Nou dacht ik toch dit onderwerp al gezien te hebben hier, maar kan het nergens meer terug vinden.Kan iemand mij een antwoord geven op de volgende vraag.Is er iemand hier die het boek van Henk Trentelman heeft gelezen? Over Chemo, valt er wat te kiezen? En mijn vraag is dan verder,schrijft Trentelman over de Wap-voeding of is hij voorstander van andere voeding? Ik zou dit boek graag cadeau doen aan iemand die net zijn eerste Chemo heeft gehad en schoon is nu, maar zeer waarschijnlijk is dat van korte duur.Het boek van Weston-Price is een beetje duur en te uitgebreid om even cadeau te doen.

 
Twee dingen die spelen. De kanker, waarvan de uiterlijke symptomen even weg zijn en de chemo. De chemo doet ook lelijke dingen met je lichaam. Denk ook ontgiften. Verder schijnt het goed te zijn om glutamine te nemen. Voor versterking van de darmen en voor de zuur-/basebalans. En misschien wat voedingssupplementen.
Je zou kunnen kijken voor een tweedehands boek.
https://www.sohf.nl/nutrient/l-glutamine
 
Zie dat het wel een dik boek is. Dunner boek zullen mensen die niet meteen wild enthousiast zijn, wat eerder lezen.
 
Scheurbuik (Scurvy) -vs- Kanker, een cursus -logisch- nadenken voor beginners !!

Ik doe heel veel aan passieve en actieve voorlichting, passief via de website en de dotcom.radio podcast en actief in mijn naaste omgeving. Dat mensen hun eigen weg kiezen, dat is hun keuze, ik heb in ieder geval de mogelijkheid aangedragen om een overwogen keuze te kunnen maken.

Logisch denken:

Als je een nieuwe auto koopt, ga je dan af op het advies van de verkoper of heb je al vele YouTube video’s, boeken of magazine gezien en gelezen?
Als je een huis gaat kopen, is dan de bank je enige informatiebron of heb je al het een en ander uitgeplozen?
Als je een nieuw recept in de keuken gaat uitproberen, hoeveel honderden uren kookprogramma’s heb je dan al gezien?
Als er iets kapot gaat in huis, ga je dan altijd naar de vakman of kijk je binnen je netwerk of iemand je goedkoper of beter kan helpen?
Al deze overwegingen zou je met de factor 100 kunnen vermenigvuldigen, immers, gezondheid is toch je kostbaarste bezit?
We duiken nu even in een stukje medische geschiedenis

Scheurbuik was de bekendste en meest voorkomende ziekte die voorkwam op de zeilschepen in de middeleeuwen. Er is een enkele naam die je dient te onthouden:

James Lind, hij is de Hippocrates van Naval Medicijnkunde.

https://gedachtenvoer.nl/2019/11/06/scheurbuik-scurvy-vs-kanker-een-cursus-nadenken-voor-beginners/
 
Beste henkie, heel interessant verhaal en erg veel info, maar ik kan nergens lezen wat je nu allemaal moet doen om van kanker te genezen. Ik lees wel wat het is, maar wat zijn de stappen die je moet nemen of op welke manieren kun je er voor zorgen dat de kankercellen zichzelf opruimen? Wat zou je zelf doen?
 
Het beste is natuurlijk om het niet zover te laten komen of in elk geval de kans erop te minimaliseren. Door middel van goeie voeding en ontgifting. Tegenwoordig hebben mensen nog steeds een dramatisch tekort aan vitamine C. Er zijn ook meerdere vitamine C topics op dit forum. Als je in Google vitamine c typt in combi met fatsforum krijg je meerdere treffers. Ook op de site voedingisgezondheid kun je er meer over vinden.

Als vitamine C een zuurstofleverancier is, en kanker een gebrek aan zuurstof op celniveau, wat is dan het meest logische om te doen?
 
Trouwens, na aanleiding van dit verhaal over vitamine C waarin gesproken word over ascorbinezuur als vitamine C heb ik zelf onlangs ook iets ontdekt.

Ik kamp inmiddels al een aantal dagen met een flinke griep en neem nu heel vitamine C. Ik nam hiervoor vaak acerolabespoeder of idd de ascorbinezuur. Maar toch merkte ik dat het niet helemaal lekker valt. Ik heb nu een andere op basis van Vitamine C Poeder Calciumascorbaat.
Om de 1 of andere reden heb ik het idee dat ik hier wel wat meer effect van heb. Ik vind dit toch vreemd aangezien hier toch vaak gesproken word over de ascorbinezuur. Maar kreeg hier vaak diarree van.Nu ben ik wel bekend met het feit dat je dan wellicht te hoog doseert. Maar dat kan niet het geval zijn aangezien dit toch vrij snel gebeurd. Dat heb ik met deze variant niet. Mijn ontlasting is eigenlijk normaler dan met de zuurdere variant. Ik ben nu toch benieuwd hoe dit komt eigenlijk.
Iemand daar een idee over?
 
De zure variant irriteert de darmen eerder dan de aan zout of calcium gebonden variant. Uiteindelijk krijg je ook van deze diarree hoor, als je er maar genoeg van neemt.
 
Dankjewel Tanja.

Dat zou ik dus idd ook denken dat als je genoeg neemt je diarree krijgt. Maar ik vind het vreemd dat ontlasting steviger word en ik vanavond eerder last heb van verstopping. Dit laatste heb ik nooit. De vraag is of ik dan een chronisch tekort heb, of doet dit ook iets met de maagzuur? Werkt het door de calcium zo dat dit maagzuur neutraliseert? Ik dacht dat calcium basisch is. Ik snap het nu zelf even niet meer geloof ik dat ik juist het tegenovergestelde effect merk. Ik neem deze en elk uur van de dag. Nu met griep zelfs nog meer dan 1 lepeltje per uur.

https://www.drogist.nl/vitals-vitamine-c-poeder-calciumascorbaat-200g.htm?channable=e19126.ODM4MjA&gclid=CjwKCAiAzanuBRAZEiwA5yf4uqf9Rdng6umrKLJNzHBE95HOUN0jc_38JHQtb5HZnqBkNHWlcFqqlxoCOUIQAvD_BwE
 
Nu was ik nog even bij de natuurwinkel voor boodschappen en heb sprak de dame van de drogist afdeling. Ik heb bovenstaande ook bij haar neergelegd. Uiteindelijk was ze dus zelf ook benieuwd en heeft ze vitals gebeld. Ze gaven ook aan dat deze vorm van vitamine c niet geschikt is voor opbouw tot diarree grens en het idd kan leiden tot verstopping omdat deze vorm invloed heeft op de productie van maagzuur.
En toch heb ik niet overdreven verstopping en voel ik mezelf er niet slechter door. Maar opname mineralen heb je maagzuur voor nodig. Ik ga het afwisselen met ascorbinezuur. Dan kijken wat het doet.
 
Hee Binc, zag nu pas je reactie. Ik heb zelf die ervaring niet bij de natriumascorbaat ? Maar toch goed om te weten dat het dus averechts kan werken bij de calciumascorbaat.
 
Hi Tanja,

Dat geeft niet hoor. Ik schreef er onlangs over in het topic betaine omdat dit niet helemaal het topic ervoor is. Maar het werkte bij mij dus juist heel goed. Ik ben er nu mee gestopt. Maar ik denk dus dat mijn spijsvertering veel te snel gaat en ik wellicht echt serieus teveel maagzuur heb. Ik heb enorm veel baat bij zwavel ook wat ik dagelijks neem. Is de natriumascorbaat ook weer anders? Wat doet dat? Zullen we er hier verder over kletsen als je wilt?

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/betaine-hcl/page/16/#post-262229
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.424
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan