Scheurbuik (Scurvy) -vs- Kanker, een cursus -logisch- nadenken voor beginners !!
Ik doe heel veel aan passieve en actieve voorlichting, passief via de website en de dotcom.radio podcast en actief in mijn naaste omgeving. Dat mensen hun eigen weg kiezen, dat is hun keuze, ik heb in ieder geval de mogelijkheid aangedragen om een overwogen keuze te kunnen maken.
Logisch denken:
Als je een nieuwe auto koopt, ga je dan af op het advies van de verkoper of heb je al vele YouTube video’s, boeken of magazine gezien en gelezen?
Als je een huis gaat kopen, is dan de bank je enige informatiebron of heb je al het een en ander uitgeplozen?
Als je een nieuw recept in de keuken gaat uitproberen, hoeveel honderden uren kookprogramma’s heb je dan al gezien?
Als er iets kapot gaat in huis, ga je dan altijd naar de vakman of kijk je binnen je netwerk of iemand je goedkoper of beter kan helpen?
Al deze overwegingen zou je met de factor 100 kunnen vermenigvuldigen, immers, gezondheid is toch je kostbaarste bezit?
We duiken nu even in een stukje medische geschiedenis
Scheurbuik was de bekendste en meest voorkomende ziekte die voorkwam op de zeilschepen in de middeleeuwen. Er is een enkele naam die je dient te onthouden:
James Lind, hij is de Hippocrates van Naval Medicijnkunde.
https://gedachtenvoer.nl/2019/11/06/scheurbuik-scurvy-vs-kanker-een-cursus-nadenken-voor-beginners/