Kan maar niet aankomen.

RomanoN

New member
Hallo iedereen, mijn naam is romano nanninga en ben 22 jaartjes jong!

ik kom hier doordat mijn neef mij hierheen heeft verwezen dus ik ben wel even benieuwd haha !

Ik heb namelijk een vraag, een vraag waar ik al heel mijn leven mee zit..ik ben er onzeker door en wil niet eens in een t shirt lopen omdat ik gewoon niet lekker in me vel zit erdoor..het probleem is dat ik niet aankom..wat ik ook eet het lukt gewoon niet..

ik haal makkelijk de 3000 kcal per dag en ik blijf gewoon een dunne slungel..

ik ben 1.83 en weeg maar 62 kilo, 62 KILO JA !

dat is niet normaal..ik hoor zo'n beetje 80-85 te wegen met die lengte ?

ik wil er echt alles aan doen maar elke keer verlies ik vertrouwen en geef ik op...

mijn vraag is..zijn er mensen die dit probleem ook hadden en zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan etc etc ?

heel erg bedankt!

 
Hoi Romano

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, alleen ik ben iets langer bezig om er iets aan te doen via de adviezen van dit forum. Misschien kan ik toch iets voor je betekenen? (de manke helpt de blinde...of, eh, de dunne helpt de dunne :D )

Wat eet je zo al op een dag? (de vraag die hoe dan ook gesteld gaat worden!)

 
Welkom RomanoN, jouw Bmi is 18.5 , ik heb heel lang een Bmi gehad van 18. Ik kon ontzettend veel eten maar ik kwam maar niet aan.

Dit forum heeft mij ontzettend geholpen: WAPF. Ik denk trouwens dat het vooral de rauwe melk is geweest, ik heb lange tijd minstens een liter per dag gedronken, vaak ook twee. Zoek een adresje voor rauwe melk in de buurt, en sla lekker in.

Hoe dan ook: veel natuurlijke vetten, veel eiwitten en minder koolhydraten (maar niet helemaal weglaten). Ook volle kwark enzo, eieren. Het eerste half jaar had ik zo elke maand een kilo erbij. Nu is mijn Bmi stabiel rond 20.5. Succes!

 
Clara en thijs, heel erg bedankt voor jullie reacties!

dit heb ik vandaag gegeten;

Croisant

Aardbei gebakje

Volle kwark 400ml

1.5 pistoletje met unox rookworst

schaaltje chips

grote kapsalon

1 hele stuk gebakken kipfilet

paar aardappels

en noodles met ossenhaas...

dat kwark ben ik niet lang geleden mee begonnen dus ik zie vanzelf wel of het werkt of niet, rauwe melk zal ik even aan me neef vragen aangezien hij wel wat adresjes weet denk ik &_& !

 
Hahahahahaha, misschien eerst even inlezen hier op t forum Ramon, dan zal je misschien begrijpen waarom ik lach als het gaat om je voedingslijst. Het staat in ieder geval compleet op wat wapf inhoudt. Dat is namelijk veel vet, eiwitten en weinig koolhydraten. Niets bewerkt, geen suikers en geen nachtschades zoals aardappelen.

Op de site van Poekie staat ook ontzettend veel informatie:

www.voedingisgezondheid.nl

 
Haha alexandra dat had ik al verwacht!

geen probleem ik begrijp wat je bedoeld, me neef is er ook mee bezig en heeft me al het een en andere uitgelegd erover

ik ga even kijken, dankjewel.

 
Romano (neef),

Ik wou je eigenlijk dezelfde tip geven, namelijk rauwe melk ( te krijgen in delft, in de buurt van de Ikea ;-)

Gelukkig zijn er al veel mensen die je hier kunnen helpen, dus lees je goed in op het forum om ook een beeld te krijgen van wat Westonprice ( wapf ) inhoud. Verder inderdaad minder koolhydraten, en de KH die je eet uit de juiste bronnen halen (zoals rauwe melk) of eventueel nog wat rijst. Geen aardappels, pasta's, noodles, witmeel producten enz.

Maar ik denk dat de mensen die ervaring hebben met jouw situatie jou veel beter kunnen informeren :)

 
Pfoe, gelukkig. Enne, ben blij dat je t sportief opvat! Er is nog goede hoop voor jou :wink: Wie is je neef? Zit hij hier ook op t forum?

 
RomanoN ga rauwe melk drinken, daar kom je van aan. Pak bij elke maaltijd een glas of twee glazen rauwe melk etc. Drink dus buiten je maaltijden om extra rauwe melk, zeg maar 1 a 2 a 3 liter per dag.

 
RomanoN wel langzaam opbouwen met de rauwe melk. En drink je melk niet te koud, giet wat van je rauwe melk uit de koelkast in een glas en laat dat even op de aanrecht staan half uurtje of zo. Drink de melk niet vlug op maar eet het op laat het even in de mond rondgaan en zich met het speeksel vermengen en slik dan kleine slokjes in. Drink de eerste keer een half glas daarna een heel glas en bouw dat op tot paar liter per dag.

En leer kefir te maken. Verder voor je spijsvertering een half uur voor je gaat eten een glas water met een desserlepel of theelepel appelazijn drinken. En leer ook de sole te maken, kijk op Poekie's site daar staat zeer veel op.

 
Hallo RomanoN, ik heb altijd min of meer hetzelfde probleem gehad. Ik ben 1.91m en woog al jarenlang ergens tussen de 72 en 75 kilo. Af en toe perioden met krachttraining tussen mijn 17e en 23e hebben wel geholpen voor mijn torso, maar mijn benen bleven altijd schrikwekkend dun, ondanks de gespierde-spijker-look. Ik ben nu een dikke 2 maanden (denk ik) serieus met WAPF-voeding bezig (en moet nog veel leren), maar ik ben inmiddels ong. 78 kilo. Dus ongeveer hetzelfde als thijs hierboven zegt een dikke kilo per maand erbij. Dat is me met brood eten echt nog nooit gelukt en ik heb echt wel wat pogingen ondernomen. Ik voel me echt veel lekkerder, alsof ik gewoon steviger in elkaar zit. Het vel-over-been-gevoel is weg. Maar van mij mag er nog wel 5kg bij. Ergens tegen de 85 kilo lijkt me wel ok, maar ik realiseer me ook dat ik er niets over te vertellen heb. Bij goede complete voeding zoekt de natuur vanzelf het juiste evenwicht.

Op een gemiddelde dag eet ik het volgende:

- 's ochtends 2 volle glazen smoothie (3 rauwe eigelen, rauwe melk, 1/4 liter bio slagroom, beetje boekweitgrutten, scheut olijfolie en nog een zwik poeders, lees elders op het forum wat je allemaal in de smoothie kan doen)

- rond het middaguur nog 1 glas smoothie, blokjes rauwmelkse kaas en 2 glazen rauwe melk

- rond Cup-A-Soup-tijd een lekkere bottenbouillon (ook veel over te lezen op dit forum)

- 's avonds vaak vlees met vette jus, gekookte groenten en wat witte basmatirijst (met een lekkere klont roomboter erin)

Het kostte bij mij even een paar weken om mijn draai te vinden in het WAPF-eten. Neem dus gerust even de tijd en probeer dingen uit. Elk lichaam is anders, dus je zult hierin je eigen weg moeten vinden. Er is genoeg op dit forum te vinden om je voeding ten goede te keren. Succes en als je vragen hebt, stel ze gerust. We zijn hier allemaal omdat we dingen in ons leven willen verbeteren met betere voeding.

 
Wat grappig toch, ik kwam juist weer aan toen ik de zuurdesem en roggebrood ging toevoegen, meer koolhydraten.

Mijn ritueel ongeveer:

ochtend, 2 rauwe eigelen met glas rauwe melk, zuurdesem brood plak met ham en dik belegd met boerenkaas 48+.

Paar uur later, stuk roggebrood met dik plak kaas en dikke plak leverworst em 2-3 zacht gekookte eieren, overigens wel verspreid over 2 uur.

Avond maaltijd altijd stuk vlees 150-200 gram, alles in veel boter gebakken. Praktisch altijd groente 2 ons ongeveer en dan meestal iets in de richting van rijst, zoete aardappel en soms in mijn geval 1x in de week gebakken aardappel in heel veel roomboter.

Hierdoor ben ik eindelijk van 67 naar nu rond de 73 kg... ik ga nu weer minder zuurdesem en rogge eten, mijn gewicht vind ik nu wel goed. 27 jaar, 1.87m en 73 kg geeft bmi van 20 wat mij niet veel zegt eigenlijk. Ik vind dat ik nu wat meer body heb, ik kan gewoon niet onder de 50 kh zitten per dag want anders val ik gewoon te veel af. Als ik te veel vet ga eten dan val ik gewoon af of ik at gewoon te weinig.... damn hoeveel vet met ik dan eten vraag ik me soms af :|

Binnenkort maar even stoeien met een nutrienttracker app... om te kijken of ik wel genoeg eet en wat me ratio ongeveer is...."

Overigens maak ik minimaal 1x per week een 1.8 liter smoothie waar ik 2 dagen van drink, erg aan te raden

Succes in je zoektocht... ga vooral veel lezen.

 
Nog een kleine toevoeging. Ik slik al ruim 2 maanden capsules met fenegriek. Fenegriek verhoogt de eetlust waardoor je....aankomt. Ik gebruik deze capsules (is sowieso een fijne webshop voor supplementen vind ik, niet duur en snelle levering). Misschien heb jij hier ook baat bij. Geen idee of mijn extra kilo's door de fenegriek komen of gewoon door de WAPF-voeding. Als ik over een tijdje stop met de fenegriek capsules dan zullen we het wel zien.

 
RomanoN, mijn zoon wordt binnenkort 20 jaar en zit met hetzelfde probleem. Misschien een stomme vraag die ik nu stel, maar rook jij?

Mijn zoon rookt en ik weet nog vanuit mijn eigen jeugd(toen ik zelf nog rookte)dat ik ook kon eten wat ik wou en er maar geen gram bij kwam.

Toen ik stopte met roken vlogen de kilo's eraan. Was ik achteraf ook weer niet blij mee maar dat terzijde.

Dit is even een zijsprongetje in het verhaal.

Sinds een week ongeveer drinkt mijn zoon rauwe melk, ik heb goede hoop dat er nu echt iets gaat veranderen wat zijn gewicht betreft want hij heeft namelijk ook ondergewicht.

Hij voelt zich ontzettend goed bij het drinken van rauwe melk en vraagt er voortdurend naar(iets wat ik van hem niet gewend ben, ik dacht altijd dat hij van de "lucht"leefde).

Hij at omdat ik het hem voor zette zeg maar,hij had nooit een gezonde eetlust.

Dat is iets verbeterd vanaf het moment dat hij op nuchtere maag een glas water met het sap van een halve citroen is gaan drinken, op advies van Mike.

maar nu met de rauwe melk (en rauw eigeel)komt er echt schot in de zaak.

Ik ben echt benieuwd of jij dadelijk ook verschil gaat merken als je aan de rauwe melk gaat.

Enne, iets wat ik ook altijd tegen mijn zoon zeg, het mag wat betweterig klinken maar zo is het niet bedoeld: gebruik je jouw spieren wel genoeg?

Spieren moet je namelijk gebruiken daardoor groeien ze.

Het vele gamen van mijn zoon(gelukkig alleen in de avond)is niet echt bevorderlijk voor zijn spieropbouw.

Overdag doet hij werk waarbij hij ook voor een computer zit.

Nou ja, het is maar een tip om ook eens naar te kijken :wink:

 
Misschien heeft Ad Ligtvoet nog tips, hij zal wel veel te maken krijgen met jongens die wat mannelijker willen gaan uitzien toch?

 
Mijn kinderen 2 zonen en een dochter zitten met hetzelfde probleem .

2 van de 3 roken en 1 niet dus ik denk niet dat dat het probleem hoeft te zijn :wink:

Ik lees even lekker mee .

 
@Food en Mood

Ik kan je uit persoonlijke ervaringen zeggen dat je niet perse echt hoeft te trainen of je spieren te gebruiken om er meer mannelijk uit te gaan zien....

Ik heb tegenwoordig echt een zit baan en hiervoor heb ik 3 jaar gewerkt bij een albert bezorging in de buurt van amsterdam... trappen lopen en soms wel 50 kg naar boven sjouwen.

In het eerste jaar, toen ik nog niet wapf at, viel ik wel af maar qua spier helemaal niks extra's... toen ik meer paleo/wapf ging eten viel ik extreem af en begon ik steeds meer spier te krijgen. Ik moet je zeggen dat ik maar 2 dagen werkte in die tijd dus je kan het niet echt als trainen zien.

Nu dik 7 maanden later heb ik nu nog net zoveel spier, zichtbaar, als daarvoor. Ik ben wat aangekomen, omdat ik meer kh ben gaan eten tegelijkertijd.

Ik heb mijn hele leven nog nooit die buik vleugel spieren gehad, nu sinds een jaar heb ik dit gekregen en ik durf te beweren dat dit voornamelijk door voeding is gekomen.

Ik ben juist benieuwd dat wanneer ik ga trainen, wat er dan gaat gebeuren maar om om een mannelijker lichaam (uiterlijk) te krijgen moet je gewoon genoeg voeding binnen krijgen die onze mannelijke hormonen stimuleren, dan komt alles vanzelf...

btw ik ken ook genoeg mensen die blowen en alles kunnen eten zonder aan te komen, vriend van mij heeft hetzelfde en eet paleo/wapf, hij komt overigens ook nog steeds niet aan... dat kan dan weer door de cannabis komen.

Als toevoeging voor Ramon, ga vooral eieren eten... als je er geen intoleranties voor hebt of moeite met eiwit vertering dan gewoon lekker eieren bakken, licht koken en rauwe eigelen nemen. Ik eet zelf minimaal 24 eieren in de week... als je me op facebook wilt toevoegen, facebook.com/jochemsnoek

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan