Kan je lactose intolerantie verbeteren ?

Zonne

New member
Als je lactose intolerant bent, kan je er dan voor zorgen dat dat zich oplost ? Door wapf eten ? of door lactase te slikken als supplement ? Of .....

 
Ik ben flink lactoseintolerant. Lactase neem ik soms, bijvoorbeeld wanneer ik uit eten ga. En gelukkig kan ik zonder problemen rauwe melk drinken. Daar schijnt lactase in te zitten voor de vertering van lactose. Dan moet je niet eerst de melk verwarmen (boven de 40 graden) want dan is de lactase weer verdwenen.

Manon

 
Zonne, ben je al lang lactose-intolerant?

Ik heb het eerste jaar heel veel lactase geslikt. Daarna heb ik lactose twee jaar lang zoveel mogelijk vermeden en nauwelijks nog lactase gebruikt. Wel dronk ik lactose vrije 'melk'. Jawel, het foute witte goedje uit de supermarkt. En nu gaat het dus goed met rauwe melk. Was dat niet goed gegaan, dan had ik lactosepoeder gekocht om in de melk te doen.

Kan je wel tegen 24-uurs yoghurt gemaakt van rauwe melk? Dan heb je kans dat melk+lactosepoeder gaat lukken.

Manon

 
Ad, volgens mij geen andere verteringsproblemen. Alhoewel meer maagzuur waarschijnlijk wel goed zou zijn.....

Manon ik heb nog geen yoghurt gemaakt van de rauwe melk, op de 1 of andere manier kom ik er telkens niet toe. Maar ik moet het echt eens maken en proberen idd.

wat bedoel je met lactosepoeder ?

 
Zonne,

heb je dan wel al eens lactase ingenomen met de rauwe melk?

Gaat het echt om lactose intollerantie of kan caseine bv.ook het probleem zijn?

ad

 
Ad, caseïne zou ook kunnen. Hoe kom ik daar achter ? Rauwe melkkefir kan ik wel verdragen, kaas van rauwe melk ook. En roomboter. Andere melkproducten niet.

En nee, ik heb geen lactase in huis om eens te proberen of ik dan wel rauwe melk kan verdragen.

 
Probeer dan eens lactase wanneer je rauwe melk drinkt en wacht de reactie af.

Het probleem van de lactose is door de fermentatie bij bv.kefir opgelost dus....

caseine is een moeilijk te verteren eiwit in gepasteuriseerde melk maar bij rauwe melk zijn de enzymen (proteasen)nog intact. Zou dus geen probleem moeten zijn om de caseine te verteren.

Bij bestaande darmproblemen schijnt zeker ook caseine voor verdere problemen te kunnen zorgen.

Maagzuur....tja daarmee begint het geheel natuurlijk.

ad

 
KeruLac is een poeder dat je bij 1 liter melk doet. Even schudden, een nachtje laten staan en vtijwel alle lactose is omgezet in 'gewone' suikers waar je geen last van hebt.

 
KeruLac is lactase en is ook vloeibaar te krijgen.

In de VS zijn veel meer merken die lactase supplementen verkopen, ook een stuk goedkoper.

Ga er niet teveel op vertrouwen, voordat ik anders begon te eten gebruikte ik best vaak lactase en op een gegeven moment beviel dat niet meer, alsof het minder begon te werken. (zou ook kunnen dat de oorzaak van de intolerantie veranderde)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan