Kan ik citroenmelisse , munt en maggi beter invriezen of drogen?

G

Guest

Guest
Net ff in de tuin gewerkt voordat het weer echt slecht wordt en het gaat vriezen.

heb 2 tassen vol met citroenmelisse, munt en maggi geplukt.

Maar hoe kan ik die het beste bewaren, invriezen of drogen?

Je leest tegenstrijdige dingen erover dus dacht misschien heeft iemand van dit forum goede ervaring met die dingen.

Ook heb ik veel brandnetels staan, daar kan je geloof ik thee van maken toch ik dacht dat het goed was voor bloedzuivering. Moet ik die dan drogen of invriezen die netels?

sheila

 
Ik zou gewoon allebei doen en dan probeer je uit wat je goed bevalt. Ik heb deze kruiden ook wel eens gedroogd en dan smaken ze nog best goed. Dit jaar heb ik een lading citroenmelisse ingevroren. Sommige kruiden (peterselie, koriander) smaken droog nergens meer naar, maar deze kan je in ieder geval ook goed droog te gebruiken.

 
dank je dennis.

ik zal ze eens drogen dan.

had tijdje geleden wat citroenmelisse in een zakje gedaan en toen in de vriezer maar zag er nu niet meer uit en smaakt ook niet echt. of ik moet wat verkeerd gedaan hebben.

Heb jij in een bakje of zakje of in olie gedaan?

en hoe droog je ze? aan takjes nog of blaadjes eraf halen en dan op een doek drogen ofzo?

sheila

 
Sheila,

Als je via google intikt: 'kruiden drogen' kom je vast wel een beschrijving tegen hoe het moet, of 'citroenmelisse drogen'.

En laat het ons dan ook even weten. 8)

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan