Kan dat?

Heidefiets

New member
Ik lees momenteel erg veel op dit forum en opeens denk ik, kan dat?

Wat kan dan?

Het is zo dat als je een overspannen gestel hebt, zoals het mijne, je je voeding niet goed kan verteren.

De boosdoener is stress, waardoor uitgeputte bijnieren, misschien een te traag werkende schildklier, te weinig maagzuur dus een slechte voedingsstoffenopname en obstipatie.....

Als ik dit alles dan zo terug lees en nu opschrijf, begint mij wat te dagen.

Je lichaam is misschien al jaren in een soort van noodtoestand, legt voorraden aan in de vorm van vetten, heeft mijn overgewicht (10-15 kilo te zwaar) misschien te maken met een slechte lichamelijke gesteldheid.

Kan dat?

 
Misschien een hyper schildklier :p

Het lichaam is zo n complex systeem, ik hoop ooit te doorgronden hoe t werkt en t te begrijpen.

 
Barbara, Misschien kreeg je gewoon teweinig voedingsstoffen binnen. Ik zie bemezelf dat mijn schildklier en mijn bijnieren het moeilijk hebben. Ik ben er nog niet uit en Mike heeft me allebei als als advies geven om lief voor te zijn (moet je natuurlijk ook zijn als er maar 1 het moeilijk heeft). Maar ik verteerde eten denk ik ook zo slecht dat ik uiteindelijk ook minder ging eten gewoon omdat ik niet meer honger had. Ik at al een tijdje geen suiker meer (maar niet koolhydraatarm) dus mijn bloedsuiker schommelde minder misschien dat ik daardoor niet dik werd (wel iets dunner). Maar ik ben nooit dik geweest. Ik ben vorig jaar best wat kilo's aangekomen het kan zijn dat mijn lichaam nu een reserve voorraad aan heeft gelegd, dat denk ik wel want er komt niet meer bij Maar helemaal goed verteer ik alles ook nog niet.

 
Heidefiets
Quote:
Misschien een hyper schildklier [:p]

Ehh, mijn schildklier werkte een aantal jaar geleden te traag, dus hypo. Geen idee wat die nu doet. Moet toch binnenkort bloedprikken, kan dat ook wel mee.

Ik weet niet of het direct iets is van de bijnieren of schildklieren maar ik heb ook nooit honger, kan rustig de hele dag niet eten. Maar als ik eenmaal ga eten kan ik niet meer stoppen.

Lachen op een feestje, ik negeer eerst de hapjes, maar als er dan gezegd wordt: Pak maar hoor, daar staat het voor.... zo gênant. Dan sta ik gewoon te schransen. En dan krijg ik te nog te horen ook: zo kennen we je weer! :oops:

Ik schommel tussen zo'n 5 kilo. Ik kan in een week, 5 kilo aankomen, maar ineens zijn die ook weer weg.

 
Quote:
Klinkt als leptineresistentie, lees meer over leptine hier:



Dat stuk heb ik inderdaad gelezen. Duidelijk beschreven. Nu eet ik anderhalf jaar beperkt koolhydraten (scdiet) en al heel lang vegetarisch. Sinds een paar maanden eet ik vlees en komt er geen noot meer in. Roomboter eet ik al zo'n drie jaar. Ik vul sinds ik WAPF eet weer mijn koolhydraten aan met een eetlepel basmatirijst of quinoa of een speltbroodje per dag. Ik hoop dat die leptine resistentie zo wordt rechtgezet. Of had ik dan beter niet aan de basmatirijst etc. kunnen beginnen?

Ook kan ik niet zo goed inschatten wat nou vet eten is. In mijn smoothy smorgens zitten twee eetlepels kokosvet, 2 eetlepels olijfolie, een theelepel teunisbloemolie, levertraan/boterolie (500 ml rauwe yoghurt) en soms een scheut slagroom.

Op speltbrood veel roomboter. Rauw melkse boerenkaas, rauwe melk en yoghurt. Elke dag bottensoep. Ik bak vlees/ eieren in veel ghee, roomboter of olijfolie. Vette vis.

Natuurlijk ben ik nog te kort bezig om resultaat te hebben. Maar ik zou graag weten of dit genoeg vet is.

Zou ik die koolhydraten helemaal weg kunnen laten (was ik al gewend bij scdiet) ik heb het idee dat ik daar "snaaierig" van wordt. Of blijft dat slecht voor mijn bijnieren?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan