Kalknagel

G

Guest

Guest
Al jaren heb ik last van een kalknagel waar ik nu toch wel een keer vanaf wil. Heb reeds van alles geprobeerd met kokosolie, azijn etc. Niks helpt. Zit er aan te denken om maar eens de 3% H202 te proberen. Iemand ervaringen ?

 
Ja, mijn moeder van 85! Tobde al jaren met ontzettende kalknagels. Mijn vader sleep haar tenen altijd met de electrische slijpmachine, zo erg was het. Ze is er iedere dag 3% H2O2 op gaan smeren en heeft dat heel lang volgehouden. Na 1/2 jaar of zo kon ze tot haar verrassing ineens zelf haar teennagels knippen!

 
Ok, bedankt.

Ik neem aan dat ik hiervoor niet de food grade variant hoef te gebruiken maar dat deze ook voldoet ?

http://bit.ly/JEmxNo

 
Bedenk dat alles wat op je huid terecht komt rechtstreeks in je bloed terechtkomt en dat je huid je grootste orgaan is. Dus wel degelijk uitsluitend de foodgrade-variant gebruiken.

Mike

 
wat ik me afvraag als je volgens wapf eet moet die kalknagel toch vanzelf weggaan en zolang die kalk nagel blijft heb je dus nog schimmels in je ? Hoelang zou zoiets duren dan, zou het echt wel een kick vinden als je die nagel zo mooi zag uigroeien

Jolanda

 
Deze gedachte heb ik ook, alleen lijken ze nog weining te willen veranderen. Mijn vinger nagels zijn mooi stevig geworden, maar een paar teenkalk nagels blijven voor me gevoel het zelfde.

Blijkbaar willen we te snel resultaat.

 
Ja, zelf ervaring met h2o2 3% food-grade en kalknagels.

Daarvoor met appelazijn, dat werkte redelijk goed,

h2o2 werkt bij mij zeer goed.

Na een paar weken zag ik vanaf de nagelriem al verschil.

Over wel of geen food-grade zijn eerder discussies geweest,

het probleem is volgens mij dat je niet weet welke methode gebruikt is voor het maken van de h2o2.

Wil je zekerheid dan ga je voor food-grade. Gebruik je normale make-up e.d. dan kan je niet zo goed die medische variant van tendo gebruiken. Make-up zal veel meer zooi bevatten.

Koop je h2o2 als 35% food-grade en maak je er zelf 3% van, (1:11 of 1:10 als je het iets sterker wilt, dat is uitwendig geen probleem) dan is food-grade per liter 3% nauwelijks duurder.

 
Dat kalknagels aan de tenen minder snel genezen dan aan de vingers heeft te maken met de doorbloeding en eventueel andere oorzaken, zoals het dragen van schoeisel en sokken.

Doorbloeding in de voeten is minder dan in de handen en daarmee dus ook de aanvoer van stoffen als zuurstof. Om dezelfde rede is ook de communicatie via de bloedsomloop minder in de voeten dan in de handen; een probleem wordt dus minder goed gesignaleerd en minder goed opgelost door het lichaam. Wat betreft schoeisel en sokken: door de voeten in te pakken valt er minder licht op, wordt de beweging beperkt en is de huid minder in contact met de lucht.

 
Als je er h202 op smeert pak je nog het probleem van binnenuit niet aan.

mijn schoonmoeder zegt dat het komt omdat ik veel zuivelprodukten gebruik en het kalk waarschijnlijk niet goed wordt opgenomen,waarom heet het anders kalknagel.ik weet niet of dat waar kan zijn.als ik nagellak zomers op mn teennagels smeer dan wordn mn nagels heel dun en brokkelen af,komt natuurlijk door dat ze geen zuurstof krijgen,maar ik heb dit rondgevraagd en niemand anders die daar zegt last van te hebben.Vind het wel jammer want vind het zo kaal staan in de zomer met teenslippers.

 
Kalknagels is een soort schimmel of een bacterie. Heeft niets met zuivelprodukten te maken.

 
ik ben het wel met Danielle eens dat je dan niet het probleem van binnenuit aanpakt en dat is wat ik net wil bereiken. :?

 
Dat klopt, dus ik zou beide doen.

H2O2 erop en van 'binnen' een milieu creeren waar de schimmels en de verkeerde bacterien zich niet thuis meer voelen.

 
Kalknagels alleen van binnenuit aanpakken gaat waarschijnlijk heel lang duren. (Gerard geeft aan waarom)

Met h2o2 uitwendig zijn deze zomer je nagels waarschijnlijk weer ok, dan ga je toch wat sneller op blote voeten en dat heeft ook weer voordelen.

(ik doe trouwens ook beiden)

 
Ja, ik ben ook zo'n zomerliefhebber, heerlijk op fietsvakantie en dan zwetend in de zon bij 30 graden door Denemarken je fietskar achter je aansleuren. Alle problemen verdwijnen als sneeuw in de zon. :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.680
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan