Kaart met WAP'ers en WAPF-locaties

Moondust

New member
Gisteravond werd ik op het idee gebracht om via een online map tool een kaart te maken waar (wannabe-)WAPF'ers zich kunnen aanmelden en hun woonplaats en voedingadressen kunnen invoeren. Hoe vaak gebeurt het niet dat we hier op dit forum naar elkaars woonplaats vragen om te kijken of we de ander kunnen helpen? We hebben natuurlijk al de mooie lijst met handige adressen van Poekie, maar een mooie grafische weergave en de locaties van andere forumleden zou naar mijn idee een hele mooie en vooral nuttige aanvulling zijn.

Ik ben op zoek gegaan naar een geschikte site en kwam al gauw uit bij mapme.com. Daar kan je kaart maken voor een besloten community waar je je voor moet opgeven. Ook is het daar mogelijk verschillende categorieën met bijbehorende icons in te stellen zodat het goed zichtbaar is wat de handige adressen voor WAPF-voeding zijn en wat de locaties van mede-WAP'ers. MAAR.....helaas lukt het me niet de site goed te gebruiken. ik kan een kaart aanmaken en e.e.a. instellen maar zodra ik een eerste marker wil plaatsen gaat eht fout. Ik heb alles al geprobeerd, maar het lukt me niet en ik ben toch echt geen onhandige jongen online.

Eigenlijk heb ik 2 vragen.

1. Wie wil mij helpen op mapme.com de boel aan de praat te krijgen? ik nodig diegene dat via email uit. Wellicht dat ik dingen voer het hoofd zie.

2. Welke alternatieven voor mapme.com zijn er? Ik heb http://www.communitywalk.com gevonden, maar die biedt minder mogelijkheden van mapme.com. Wie kent meer opties?

 
Eh... ik vind het geen probleem om je te helpen, maar ik ben dus totáál niet handig online. Dus ik kan beter overslaan. Sorry. Maar, leuk initiatief!

 
Alle hulp is mooi meegenomen hoor, zo technisch hoef je niet te zijn. Gewoon e.e.a. uitproberen.

Mike, wil jij aan pinklady mijn mailadres doorgeven? Dank je.

 
Voor degenen die dit een beetje eng vinden,

maak je geen zorgen, je woonplaats is toch al bekend:

http://whatismyipaddress.com/

klik op de kaart en zoom in op de nieuwe kaart, gelukkig nog niet super nauwkeurig.

Ik vind het wel leuk om hier ook naar te kijken:

rauwemelk apenstaartding outlook punt com

 
Leuk Jp, ik zie dat ik niemand via email kan uitnodigen. Je moet je eerst aanmelden op de site van mapme.com en dan kan ik via het moderation panel mensen toevoegen als gebruiker. Je krijgt dan een email met een link.

Dus degenen die willen helpen uit te vogelen hoe dit werkt graag aanmelden op mapme.com en je gebruikersnaam aan mij doorgeven in dit draadje.

 
Goedenavond Moondust,

Ik wil wel meehelpen. Ik schrijf niet veel op het forum, maar lees des te geintresseerder mee.

Ik noem mezelf ook nog maar even wannabe "wapper".

Mijn gebruikersnaam is Steelboy.

Groeten Marco

 
Ik heb je toegevoegd Steelboy. Als het goed is krijg je een email. Als memeber kan je ook markers plaatsen met aanhangende info. Mij is het nog niet gelukt. Ik ben benieuwd of jij het wel kan.

 
We gaan is even vogelen.

Gaat ons wel lukken.

Als het goed is moeten we naar de toekomst toe door onze voeding steeds beter kunnen denken.

Dan moet dit toch uiteindelijk een peuleschil worden :wink:

 
Hey Moondust,

Ik heb me ook aangemeld bij mapme.com, mijn gebruikersnaam is "Pike"

Geen idee hoe en wat maar ik wil graag meehelpen.

Ik hoor het wel.

 
Ik heb je toegevoegd als member Pike. Als het goed is heb je er een mail over. Kijk maar of je markers kan plaatsen. De site is niet heel ingewikkeld. met een beetje aanrommelen krijg je het zo onder de knie. Alleen ik vrees dus dat de site gewoon niet goed werkt. Ik heb ook Internet Explorer gebruikt, omdat ik dacht dat het misschien mijn Firefox browser was. Maar in IE krijg ik ook geen markers geplaatst. Hopelijk is het een fout bij mij.

 
Het concept is veelbelovend maar mij lukt het vooralsnog ook niet om een marker toe te voegen.

Ook bij de FAQ staat niets en als je op het ? symbooltje drukt gebeurd er ook niets, wel een beetje vreemd...

 
Ik heb zitten kijken naar diverse kaarten van anderen op mapme.com en de meesten hebben geen hotspots of ze hebben wel hotspots maar die zijn niet zichtbaar te krijgen, ook niet na het selecteren van alle categorieën. Of deze site heeft een heel groot probleem, of de boel wordt niet meer onderhouden en werkt niet meer met de huidige browsers, of wij doen iets helemaal fout.

Het alternatief is denk ik www.communitywalk.com. Hieronder is de link naar de kaart.

http://www.communitywalk.com/wap_in_nederland/map/1628413

Ik heb mezelf er al ingezet (niet exacte adres maar op woonplaats) en het adres waar ik de rauwe melk altijd haal. Kunnen jullie je locatie en eventueel WAPF-verkoopunten erin zetten. Ik ben benieuwd of dat lukt.

 
Ik heb mezelf bij communitywalk aangemeld maar ik kan in de 'wapf in nederland' kaart niets plaatsen. Moet ik daar een aparte inlog voor hebben?

Ik kan bijvoorbeeld niet op 'build this map' klikken. Jij hebt die map aangemaakt op jouw account daar kan ik niet zomaar in wijzigen.

Lia

 
Op zich wel handig als je weet waar je mede-wapfers zitten. Ik zie nu 2 mensen op het forum die behoefte hebben aan op snelle termijn bv H202 en dan is het handig als je iemand even kan aanschrijven of die het in huis heeft en je een beetje wil geven terwijl je wacht op je bestelling.

 
We kunnen hier dus ook alle adressen van Poekie's overzicht in zetten. Ik vraag me alleen af of het handig is om de WAPF-ers samen met al die adressen op één kaart te stoppen? Immers, als er meer bedrijven en meer WAPF-ers komen, wordt het een zooitje. Je hebt het wel netjes gesorteerd op kleur, maar toch.

 
pinklady wrote:
We kunnen hier dus ook alle adressen van Poekie's overzicht in zetten.



Dat was wel de bedoeling ja. Als je naar de kaart van Nederland kijkt zal het een zooitje lijken als er 200 markers staan, maar iedereen zal inzoomen op zijn eigen woonplaats/gebied en dan wordt het heel overzichtelijk is mijn verwachting. De markers zitten dan niet meer op elkaar gepakt.

Ik heb poekie en Kaya toegevoegd in Mapme. Jullie hebben een email met een link naar de kaart. Ik vrees echter dat het gewoon geen werkbare site is. Jammer, maar helaas. ik heb nog geen reactie op mijn ingediende ticket gehad. En gezien de staat van de site verwacht ik dat ook eigenlijk niet meer. Ik wil er iig niet op wachten en verdergaan met de volgende kandidaat: communitywalk.com. Als iemand een beter alternatief kent hoor ik dat graag.

Ik ben trouwens in communitywalk.com de rechten over mijn eigen kaart kwijt. Ik moest nog in een verificatiemail op een link klikken, maar nadat ik dat heb gedaan heb ik de rechten van de kaart niet teruggekregen terwijl dit wel beloofd werd. Enfin, ik moet even een nieuwe kaart maken. Wordt vervolgd...

 
Oké. Ik wil wel helpen Poekie's lijst erin te zetten. Dat moet me vast lukken. Op dit moment ben ik aan het uitvogelen of ik dat kan (als niet-beheerder) en zo ja hoe dat moet.

Overigens is de website bij mij heel traag. Ligt dat aan mijn internetverbinding?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan