Kaarsen

Godsgeschenk

Well-known member
Ik vind het heel gezellig om in de donkere tijd van het jaar een kaarsje te branden.

Nu ben ik er al toe overgegaan om echte bijenwas kaarsen te kopen.

Laatst zag ik in een broodwinkel in Maastricht hele leuke kaarsjes staan. Ik heb gevraagd waar ze vandaan komen en ze noemden de fabriek. Die heb ik toen gemaild waar de kaarsjes in die winkel van gemaakt zijn.
Het is een hele ambachtelijke fabriek en de eigenaar heeft me zelf persoonlijk opgebeld. Echt geweldig. Ze maken ook kaarsen voor de kerk etc. Dus het gaat hier wel om de betere kaars.

Toch zei de man dat de kaarsjes waar ik het over had gemaakt zijn van paraffine. Nou is dat geen goede stof, dus ik ga ze niet halen.
Is er een verschil tussen paraffine en paraffine, d.w.z. bestaat er ook paraffine die niet kankerverwekkend is met zijn vrijkomende stoffen?
Is het toch beter om de fijne natuurlijke bijenwas kaarsen te nemen?
 
Er is geen goede paraffine, het is een aardolieproduct. Het enige goede alternatief is inderdaad bijenwas.

Mike
 
Een tijd terug heb ik al m'n paraffine kaarsen weggegooid omdat ik er traanogen van kreeg, vooral van die geurkaarsen. Zeker toen ik las dat het giftige rommel was, was de keuze snel gemaakt.

Nu een aantal bijenwas kaarsen in huis. Het is alleen wel een stuk duurder.

Hier worden mooie bijenwas kaarsen met de hand gemaakt en verkocht:
http://www.bijenkaars.nl

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan