Jeuk

edwin

Well-known member
Sinds een paar weken heb ik een groot deel van de dag een vervelende jeuk aan de achterkant van mijn nek.
De huid is niet rood, behalve als ik heb gekrabbeld. Het is niet dik. Er zij geen vlekjes te zien. Het ziet er gewoon normaal uit aan de buitenkant. Het voelt alsof ik op een hoop brandnetels heb gelegen. Vogels doen dat ook wel, maar ik blijf er liever bij uit de buurt.

Ik weet niet precies waardoor het is begonnen. Misschien een allergische reactie ergens op?

Herkent iemand deze klachten?
 
Geen grap?
Gebruik je soms een speciale zeep of iets voor je haren met synthetische ingredienten? een speciale stof in je nek van een overhemd of trui?
Mijn broer bv kon niet tegen de stof die soldaten dragen en ik kan niet tegen bv deorant e.d. ik gebruik merk Weleda.
 
Sinds een paar weken heb ik een groot deel van de dag een vervelende jeuk aan de achterkant van mijn nek.
De huid is niet rood, behalve als ik heb gekrabbeld. Het is niet dik. Er zij geen vlekjes te zien. Het ziet er gewoon normaal uit aan de buitenkant. Het voelt alsof ik op een hoop brandnetels heb gelegen. Vogels doen dat ook wel, maar ik blijf er liever bij uit de buurt.

Ik weet niet precies waardoor het is begonnen. Misschien een allergische reactie ergens op?

Herkent iemand deze klachten?
Zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met al die wantoestanden ? Dat je daar allergisch voor bent en er jeuk van krijgt ? Stiekem geprikt ?
Ik herken jeukklachten; ik heb die boven op mijn hoofd; denk dat het luizen in mijn pels zijn.

Ik wens je toe dat iemand je er van af kan helpen.
 
Geen grap?
Gebruik je soms een speciale zeep of iets voor je haren met synthetische ingredienten? een speciale stof in je nek van een overhemd of trui?
Mijn broer bv kon niet tegen de stof die soldaten dragen en ik kan niet tegen bv deorant e.d. ik gebruik merk Weleda.

Nee, het is geen grap helaas.
Ik gebruik altijd olijfzeep in de douche, ook om mijn haar te wassen. Bijvoorbeeld deze. Dat heeft nog nooit eerder problemen gegeven.

2EC04E54-B573-4446-9ED8-A437E112B42A.jpeg

Mijn kleding is bijna allemaal katoen. Bij voorkeur biologisch katoen. Dat scheelt weer wat bestrijdingsmiddelen en eventuele reacties daarop van de huid.

Deodorant en zonnebrandcreme gebruik ik niet. Op de jeukende plek heb ik al een paar keer Tallow Balm gesmeerd, maar dat lijkt niet veel tot niks te doen.
 
Zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met al die wantoestanden ? Dat je daar allergisch voor bent en er jeuk van krijgt ? Stiekem geprikt ?
Ik herken jeukklachten; ik heb die boven op mijn hoofd; denk dat het luizen in mijn pels zijn.

Ik wens je toe dat iemand je er van af kan helpen.

Twee weken daarvoor ben ik inderdaad geprikt, door een wesp, in mijn rechter oorlel. Echt waar.
Maar dat heeft er niks mee te maken denk ik. Dat prikte even, maar na 5 minuten was het prikkende gevoel alweer weg.

Hoe lang heb je die jeukklachten op je hoofd?
 
Kan het misschien stress zijn? Of ben je in de tuin bezig geweest met planten?
Weet niet of je nog IVM slikt, maar je zou het kunnen proberen.
Of er een zalf van maken en dat erop smeren.

Soms is het lastig de oorzaak te achterhalen.
Zelf ben ik er ook nog niet achter wat een tijdje geleden bij mij de dikke enkels met grote jeukende bulten heeft veroorzaakt.
Maar ben wel blij dat het weer over is want die jeuk was niet te harden.
 
Ik heb zelf teatree in huis en werkt goed tegen koortslip, jeuk enz.
Laatst had ik deodorant gebruikt van een merk dt ik niet ken. , 4 dagen jeuk gehad. Weleda geeft geen klachten. Geen luchtjes gebruikt? omdat je een "date"had?
 
Ik heb zelf teatree in huis en werkt goed tegen koortslip, jeuk enz.
Laatst had ik deodorant gebruikt van een merk dt ik niet ken. , 4 dagen jeuk gehad. Weleda geeft geen klachten. Geen luchtjes gebruikt? omdat je een "date"had?

Is teatree een olie die op de huid kan worden gesmeerd?
Niemand wil een date met mij :LOL:
 
Kan het misschien stress zijn? Of ben je in de tuin bezig geweest met planten?
Weet niet of je nog IVM slikt, maar je zou het kunnen proberen.
Of er een zalf van maken en dat erop smeren.

Soms is het lastig de oorzaak te achterhalen.
Zelf ben ik er ook nog niet achter wat een tijdje geleden bij mij de dikke enkels met grote jeukende bulten heeft veroorzaakt.
Maar ben wel blij dat het weer over is want die jeuk was niet te harden.

Mijn gevoel zegt dat ik niet zoveel stress heb, maar misschien zit het verborgen.
Is een Ivermectine zalf makkelijk zelf te maken?
 
Decennia vervuiling van lucht, water, voedsel, ...? Bijna dagelijks dichtgekleide chemische (barium, strontium, dode bloedcellen e.v.a.) nepwolken in een hermitsch afgesloten lucht? Een Bill Gates mRNA-mug (wesp?)? Zolang er geen gekleurde Morghellon-draadjes uit groeien ... Voedselallergie? Moeilijk te achterhalen doordat allergie allerlei 'kruisbestuivingen' (kruisallergie) kan zijn die op verschillende tijdstippen plaatsvinden en op variabele tijdstippen pas tot uiting komen.

Ik heb Aleppo-zeep van Oermoeder.

Stiekeme drin... vaccinist? Daar is nu een special afdeling van Jellinek voor: VA (Vaccinus Anonymus).
 
Mijn gevoel zegt dat ik niet zoveel stress heb, maar misschien zit het verborgen.
Is een Ivermectine zalf makkelijk zelf te maken?

Hoeft ook niet perse aan stress te liggen hoor, maar ik opperde een eventuele oorzaak.
Draag je een ketting? Misschien dat dat irritatie geeft.

Heb het zelf nog niet nodig gehad maar hier geleerd:
Even de IVM fijn malen tot poeder met een vijzel of tussen twee lepels en dan vermengen met kokosolie.
Dan moet je niet doen zoals ik gedaan heb, de kokosolie vergeten om tijdens de warme dagen het koel zetten, want dan krijg je kokoswater 😆
 
Ik ga met Pa Triot mee, een reactie op veelvulfige blootstelling aan troep in de lucht tijdens de hete zomermaanden. Al sinds jaar en dag ga ik flink niezen alz de hete dagen voorbij zijn. Bij temperaturen boven de 30 graden gaan mijn ogen tranen en in 2018 waren het tranen van accuzuur, zo beten ze in mijn huid. Dit jaar ervaar ik bultjea op mijn voorhoofd, daar waar ik het meest gezweet heb en de huid vol xat met zweet en niet meer kon ademen. Het zou mij niet verbazen als daar Edwin zijn jeuk aan te danken is. Ik heb een paardenmiddel: Graham's Eczema Cream. Zitten parabenen in, maar niets helpt beter om van een jeukende, geirriteetde huid af te komen. Wil je dat niet, dan is naar mijn ervaring niet-ontgeurde, extra vergine kokosolie gebruiken ter verzachting.

Mike
 
En hier dan de cirkel rond ... dat verklaart dus tevens mijn niezen na (zomerse) regenbuien.
Ik zeg steeds "lekker .... gaat het regenen en ga ik niezen .. ben zeker allergisch voor regenwater".
Een vriendin had ook al eens gezegd op mijn eigenlijk verdwenen hooikoorts... "die heb je ongetwijfeld weggehypersensibiliseerd (met spaanse bijenpollen) .. maar nu reageer je op de troep in de lucht"
Bedankt voor de Graham's tip.
 
Ik ga met Pa Triot mee, een reactie op veelvulfige blootstelling aan troep in de lucht tijdens de hete zomermaanden. Al sinds jaar en dag ga ik flink niezen alz de hete dagen voorbij zijn. Bij temperaturen boven de 30 graden gaan mijn ogen tranen en in 2018 waren het tranen van accuzuur, zo beten ze in mijn huid. Dit jaar ervaar ik bultjea op mijn voorhoofd, daar waar ik het meest gezweet heb en de huid vol xat met zweet en niet meer kon ademen. Het zou mij niet verbazen als daar Edwin zijn jeuk aan te danken is. Ik heb een paardenmiddel: Graham's Eczema Cream. Zitten parabenen in, maar niets helpt beter om van een jeukende, geirriteetde huid af te komen. Wil je dat niet, dan is naar mijn ervaring niet-ontgeurde, extra vergine kokosolie gebruiken ter verzachting.

Mike

Bedoel je deze crème?
 
teatree wil ik altijd in huis hebben. Een druppel in water en je kunt je mond ermee spoelen. Koortsblaasje? teatree. In principe wordt het verdund bij gebruik. Maar ik doe daar niet zo moeilijk mee.
 
Ik gebruik bij jeuk altijd zilverwater. Heb altijd een sprayflesje klaarstaan. Werkt bij mij goed bij muggenbeten maar ook bij rare bultjes op mijn armen die ik van sommige planten/bomen buiten krijg. Gisteren even met glaswol bezig geweest en ja hoor, ondanks lange mouwen toch fikse jeuk en rode bultjes op onderarmen. Even zilverwater erop en weg is de jeuk. Maar ja, geen mens is hetzelfde en wat voor de één werkt hoeft voor de ander niet te werken.....
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan