jeugdpuistjes/pubers

R

Romagi

Guest
Mijn kleindochter van 12 heeft last van puistjes. Zal wel hormoon-gerelateerd zijn.

Hoe komt ze ervan af OF zoveel mogelijk van af.

Zelf heb ik vroeger vrij lang last gehad in gezicht, rug en borst, tot mijn grote verdriet.

Elk middeltje in de winkel gekocht. Heeft natuurlijk nooit geholpen. Uiteindelijk via huidARTS vit. A en ook tetracycline gekregen. (vrij lang gebruikt)

Zou mooi zijn als ik haar een goed advies kan geven dat helpt.

 
Tetracycline is al 25 jaar geleden. Daarna al verschillende reinigingkuren gedaan.

Dus nee, geen darmproblemen.

 
Dat is talgproductie van de huid om zich te weren tegen schimmels. Een vette hoofdhuid is dit ook. Pubers hoeven helemaal geen puistjes te hebben, als ze niet zoveel rommel naar binnen zouden werken. Het hormonale aspect hieraan is dat de schildklier een handje helpt bij de ontgifting. Dit betekent dat de gifstoffen in het bloed zitten en niet of onvoldoende via de onderkant (lever en nieren) kunnen worden geloosd in de vorm van urine of ontlasting. Op zo'n leeftijd hoor je dergelijke klachten niet te hebben, ook al is het meer regel dan uitzondering in de moderne westerse wereld. Ook de gedragsproblematiek van pubers is NIET normaal! Voeding is de basis, maar probeer dat een onzekere en koppige puber maar eens aan het verstand de peuteren!

Mike

 
Héél interessant! Toen ik goed 2,5 jaar geleden met een redelijke consumptie van roomboter begon zat de eerste 1,5 maand ongeveer m,n hele rug onder de puristen! Echt gigantisch! Gelukkig alleen de rug dus en héél licht in mijn gezicht en borst.

Maar het ging dus vanzelf weg, ik dacht wel iets van ontgifting maar het was me nooit verteld.

Het zijn dus talg kleren die de huid vet houden tegen schimmels ?

Werkt de schiltklier gifstoffen met het talg mee naar buiten? of hoe moet ik dat zien.

Ik heb overigens nog steeds in kleine mate puisten, dus nog genoeg zooi in m,n lijf neem ik heb aan.

Wat voor ontgiftings kuur word me aangeraden?

Begin zondag met voorbereiding 3e lever reiniging (grote)

 
Mm... ik heb net topic acne, puistjes gelezen en dat maakt al veel helder, eerste te doen is maagzuur goed maken, maar ik heb nie echt het gevoel dat dat zo slecht is.. is dat vaak ook niet te merken?

Sole gebruik ikal lange tijd, had toen ergens gelezen 2 theelepels op glas water perdag is dat genoeg?

 
Volgens Jeanne Meijs is de gedragsproblematiek wel normaal hoor.Tot op zekere hoogte dan. :)

http://www.jeannemeijs.nl/lezingen-over-puberteit

Mijn jongste dochter heeft trouwens steeds gerstekorreltjes. Volgens mij is dat ook talg. De troep die ze binnenkrijgt is al maanden minimaal, maar ze blijven komen. Of komen gerstekorrels ergens anders door?

 
@Lievergezond: ik heb het artikel gelezen. Aan de ene kant vind ik het goed om te weten, aan de andere kant werkt het behoorlijk ontmoedigend.

 
Quote:
Op zo'n leeftijd hoor je dergelijke klachten niet te hebben, ook al is het meer regel dan uitzondering in de moderne westerse wereld. Ook de gedragsproblematiek van pubers is NIET normaal! Voeding is de basis, maar probeer dat een onzekere en koppige puber maar eens aan het verstand de peuteren!


Pffff..breek me de bek niet open.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/category/voeding-heeft-een-grote-invloed-op-de-gemoedstoestand/

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/06/10/hand-in-eigen-boezem/

Debsy, mooi stuk over Jeanne Meijs, ik heb veel boeken van haar hand gelezen en er veel steun aan gehad.

Ze kijkt toch vanaf een andere invalshoek naar de "gedragsproblemen" van jongeren.

 
@ Lievergezond, helaas kan ik dat engels niet lezen, maar heb gegoogeld op antibiotica-schade en kom wel veel tegen. Ook kwam ik meteen al bestralingsschade tegen. Naar die bestralingsschade had ik al lang gezocht maar nu heb ik eindelijk een paar goede aanknopingspunten. Dus voorlopig genoeg na te lezen. Stralingsschade schijnt zich ook nog na jaren te kunnen voordoen. Word je niet vrolijk van. Hoewel ik steeds denk dat cellen zich weer herstellen.

Wat wel zou kunnen dat er door langdurig gebruik van tetracycline destijds zich later poliepen gevormd hebben.

Ik weet nog heel goed dat ik naar een homeopatisch arts ging voor rugklachten. Ik kwam binnen, die man kent me niet en zegt: U heeft een koemelk-allergie. (omdat ik wat puistjes in mijn gezicht had) Dat was 1 van de redenen dat ik definitief niets meer van reguliere artsen wilde weten. Want die tetrac. kwam wel van een huidARTS. Ook nam ik in de zomer geen tetrac. (veel zon) en alleen in de winter 1 capsule. Maar ik mocht er twee. Dus jouw engelse verwijzing heeft toch nut gehad.

Maakt me des te gemotiveerder om door te gaan met vetten enz.

 
Hoi Liesje, mag ik weten waar je de poliepen had?

In je darmen?

Ik kan trouwens niet tegen tetracycline (allergie): zit ook vaak in eieren.

 
Poliepen in endeldarm, die zijn inmiddels verwijderd. Ik wist niet dat er ook een tetracycline allergie bestond en dat het in eieren zit. Zijn eieren daardoor extra gezond (natuurlijke antibiotica).

 
Quote:
Zijn eieren daardoor extra gezond (natuurlijke antibiotica).


Hoi Liesje, nee de kippen krijgen standaard antibiotica in hun drinkwater in de bioindustrie. Dus de eieren bevatten ook deze antibiotica. Het is dus niet een antibioticum dat van nature in eieren zit.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan