Jersey zuivel

zotteke

New member
Hallo,

Hebben jullie een aantal adressen van Jersey zuivelboerderijen voor mij?

Ik zou graag (rauwmelkse) jerseyboter willen hebben.

Bij voorbaat dank

 
Dat kun je vergeten. Allereerst zijn er maar weinig zuivelboeren met Jersey-koeien en daarnaast zullen ze geen rauwmelkse boter verkopen. Tenzij ik het verkeerd zie en iemand hier alsnog een adres weet?

Mike

 
Quote:
O wat jammer, dan moet ik het maar doen met rauwmelkse boter van Blaarkoppen.


Daar moet je het mee doen?!

Wees blij dat je die bij jou in de buurt kan kopen! :D :roll:

 
Ja sorry...je hebt gelijk, Pike! Het betreft de boerenroomboter van de Keizershof die ik bij het Vlaamsch Broodhuys in Amsterdam (Haarlemmerstraat 108) haal. Het is een diepgele heerlijke boter. Ik dacht alleen dat zuivel van jerseykoeien gezonder was.

 
Tof! bedankt voor het adresje, hebben ze meteen een klant erbij!

 
Quote:
. Het is een diepgele heerlijke boter


He zotteke dat klinkt goed! bedankt! Als ik weer eens in Amsterdam kom kan ik mooi een paar pakjes meenemen. :D

 
zover ik weet verkoopt Remeker rauwmelkse boter. Of is dat voorbij?

 
Het Vlaamsch broodhuis in Amsterdam verkoopt géén rauwmelkse boter meer. Zij kregen dit voor korte tijd geleverd van de keizershof, maar zij krijgen dit nu helemaal niet meer. Mogelijk dat er nog een ander adres is. Ik zal contact met ze opnemen.

 
Amsterdammers e.a, hier kan je rauwe boter kopen:

http://www.lamuse.nl/index.php?Lamuse=10

Ik heb onlangs nog contact gehad met ze. In principe hebben ze het altijd maar als je een dag van te voren even besteld is het er zeker volgens l'amuse.

Geen idee wat het kost.

Het is deze boter:

Quote:
Ik haal mijn boter altijd bij een landwinkel in de buurt.

Zij verkopen de boter van de Sophiahoeve in Warmerdam.

Het is rauwmelkse boter van de blaarkopkoeien. Smaakt echt heerlijk.

http://www.desophiahoeve.nl/boter


 
@ Thijs

Het klopt dat het Vlaamsch Broodhuys de boerenroomboter niet meer verkoopt!

@ Pike

Ik heb gisteren bij l'amuse een pak ongezouten boter (500g) van de keizershof gekocht :D Het was 4,95 euro. Een beetje duur maar wel erg lekker!

 
Hoe geel is deze boter? Geler dan de gemiddelde boter uit de supermarkt?

Edit: ik zie het al het is dezelfde boter waarover je al eerder zei dat deze diepgeel was. Dat is echt super, zo moet boter eigenlijk altijd zijn!

 
Het is iets geler (en smaakt kaziger) dan de gemiddelde supermarktboter. Ik vermoed dat de lente- en zomerboter nog geler zal zijn wanneer de koeien zich op de wei met het caroteenrijke gras kunnen voeden.

 
Boter van de keizershof is is in Amsterdam verkrijgbaar op de volgende 4 plekken:

- de kaaskamer (runstraat),

- Erik's delicatessen (beukenplein),

- l'Amuse (olympiaplein),

- de pasteibakkerij (hoendiepstraat, rivierenbuurt)

De boter komt slechts tot 16 graden en het is dus echt van rauwe melk.

De boter op de noordermarkt is ook erg goed, niet gepasteuriseerd maar die wordt verhit tot 50 a 60 graden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.734
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan