Je kunt gaatjes niet genezen

Gadsie

New member
Iets dat je vaak ziet op internet in verband met weston price is dat je gaatjes kunt remineraliseren. Als het gaatje echter voorbij de oppervlakkige laag (glazuur) is gekomen kan dit niet meer, er is simpelweg geen mechanisme voor.

Ik heb nergens bewijs gevonden dat een gaatje verder dan de oppervlakkige laag is genezen. Je ziet op internet soms bruine vlekken op tanden die dan verdwenen zijn, maar dit waren nooit gaatjes, simpelweg tandvlekken.

Natuurlijk is het Weston Price dieet heel goed om tandbederf te voorkomen. Remineraliseren van de oppervlakkige is namelijk wel mogelijk, maar dit is niks nieuws, zelfs commerciële tandartsen weten dit.

Calcium en fosfor worden uit de tanden onttrokken in een zure omgeving (demineralisatie), waardoor tandbederf onstaat. Als je genoeg fosfor en calcium in je speeksel hebt wordt dit weer herstelt nadat je hebt gegeten (remineralisate). Hier komt de claim vandaan dat Vitamine A en D tandbederf geneest, want deze vitamines zorgen ervoor dat er genoeg calcium en fosfor in je speeksel kan komen.



 
Volgens mij is Vitamine K2 het sleutelwoord. Die zorgt ervoor dat allerlei mineralen daadwerkelijk benut worden ten behoeve van het herstel. Althans, zo zei WP dat - volgens mij.
 
dat weet ik niet, zou je moeten navragen.
In het artikel staat dat de patienten elke week een injectie kregen met gcmaf en daardoor het eigen systeem deze stof weer gaat aanmaken
 
deze tandarts snapt het een beetje, zie onderwerp Wortelcariës

https://ozontandzorg.nl/2016/05/

Wortelcariës

Vegan dieet behoeft extra vettig eiwit
IMG_1144[1]
Wortelhalscariës derde kwadrant
De 52 jarige helderbewuste Australische vertoont verspreid wortelhalscariës. Na drie volledige Healozon sessies voor het hele gebit is de pijnlijke gevoeligheid wel verdwenen. Met passende nazorg waaronder extra vitamine A, D, E en K bevattende voedingsbestanddelen is het beleid erop gericht om tandbeen van wortels te laten aansterken en uitharden. Vooralsnog wordt er afgezien van het aanbrengen van vullingen. De tandwortels dienen m.i. eerst genoeg te zijn uitgeziekt. Een reparatie heeft namelijk ook nadelen daar deze toegankelijkheid van zuurstof, mineralen en eiwitten belemmert. Ondanks de zorgelijke beeldvorming is de prognose voor het behoud van de lichaamseigen gebitselementen gunstig. Het beeld is typerend voor een veganistische levensstijl. Aanvulling met genoeg dierlijk vettig eiwit zoals uit room, boter en romige kaas is dan bevorderlijk. Kalfsvlees (van biologische oorsprong) ong. vier keer week kan ook helpen eventueel aangevuld met dagelijks romige gerst- en havermout om lipo-proteïnen mineralen te laten inbedden in trabeculae van wortel en kaakbot. Zich met zuurstof en stikstof van ascenderend karakter genoeg te verzadigen uit de omgeving, de zonnige atmosfeer e.d. om zonder dierlijk eiwit te kunnen is een kunst in huidige wetenschappelijke kringen niet bespreekbaar.
 
dat weet ik niet, ik heb het zo overgenomen van de website die ik hierboven noem.
Ik vond het wel een beetje rare grammatica in het laatste stukje.
 
Ineens ben ik er voor mijzelf achter waarom ik ondanks wapf gaatjes had.

Ik was behoorlijk ondervoed en mijn 'theorie' is dat het er later als het ware 'uit kwam'.

Een vriendin van mij is anorexisch geweest en vertelde ook dat na haar opname en dus herstel alle ellende pas kwam, dus haaruitval etc. etc. heel logisch ook eigenlijk.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan